turidogola Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Hei dere! Jeg lurte på om noen kunne hjulpet meg litt på vei her! Jeg trener minst 5 ganger i uken, det går i styrketrening og spinning, ellers trener jeg ikke kondisjon da jeg både har problemer med tilbakevendende beinhinnebetennelse og kneproblemer. Jeg fokuserer mest på bein/rumpe og biceps/triceps, og treningsøktene fordeler jeg slik: dag 1: bein,rumpe dag 2: biceps, rygg dag 3: triceps, bryst dag 1: bein,rumpe dag 2: biceps, rygg dag 3: triceps, bryst Osv Lurer på hvordan jeg skal fordele spinningsøktene mine slik at jeg får mest mulig muskelvekst + høyest mulig fettforbrenning? Ønsker minst 3 spinningsøkter i uka. Er det f.eks. lurt å legge spinning samme dag som bein, eller heller på dag 2, osv. Er klar over at kostholdet er viktig, men ikke det jeg lurer på denne gang. Vanskelig dette, men håper noen har tips. Tusen hjertelig takk for hjelp!
Gjest *Maja* Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 Gå inn her: http://www.treningsforum.no/forum/ De har masse kompetanse når det kommer til bygging
Supraspinatus Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 Hvis målet ditt er muskelvekst så må du nok legge fra deg spinningen en stund eller endre måten du trener den på. Spinning eller andre langvarige kondisjonsformer er dårlige måter å bygge muskler på. Du blir gjerne mer utholdende sterkere i beina av det og det trener hjertet. Jeg forstår du ikke vil stoppe helt med spinningen. Det trenger du heller ikke, men jeg ville delt det opp. Ikke tren tung styrke i beina og spinning samme dag. Og unngå langkjøring. Fokuser på intervalltrening. Gjerne korte harde intervaller på mindre enn 1 minutt og halvparten pause. Varier mellom høykadens/lavmotstand og lavkadens/høymotstand. For styrken er det viktig med store øvelser på beina. Knebøy/markløft (og spesielt frivending om du får noen til å lære deg). Overkroppen liker jeg best å dele funksjonelt i trekke og dytte (Pull/push) som igjen er delt i vertikalt og horisontalt plan. Du kan trene litt av alt i hver økt, men aldri tungt av alt i samme økt. Du kan også dele det opp i trekkøvelser en dag og dytteøvelser den andre dagen. Det er fortsatt lurt i løpet av uken å ha en "mikrosyklus" der en dag er tung, en er lett og en er middels. Når det gjelder fettforbrenning er det fort gjort å bli forvirret. Mange sier lav intensitet forbrenner mest fett. Noen sier høy intensitet. Da sammenblander man gjerne konsepter om totalt energiforbruk vs inntak og energiprioritering under aktivitet. Er du lur så bare ignorerer du dette. Fokuset bør være på kvaliteten på treningen og kvaliteten på det du spiser. Trening må du drive med fordi du har lyst å trene, lære noe, oppnå resultater og fremskritt. Dersom du vil endre hvor mye fett du har på kroppen så gjøres det mest effektivt med kosten. Trening samtidig gir bedre resultat, spesielt på lang sikt. Trening alene gir svært lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå