Gå til innhold

Fine klær i xs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen her som har noen tips til fine hverdagsklær for meg som er xs og helt flatbrystet? Vil gjerne være litt fin på jobb, men syns det er så vanskelig når jeg er så liten og spinkel

Anonym poster: 3bdb8d8bdede9487c2e3cea3ad62a751

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nett, og liten som i lav? I hvilken prisklasse ser du for deg at du vil handle i? Hva med å bestille online? Det er unektelig mye bedre utvalg av "petite" i blant annet butikker i USA og England, også å oppdrive på nett.

Skrevet

Jeg er XXS-XS selv, og jeg finner fin klær "hele tiden" i de fleste butikkene. Handler mye på H&M, Cubus, Companys, Retro og Weekday.

• Liker 1
Skrevet

Er jo veldig enkelt å finne klær i str. XS? De aller fleste butikker har jo denne str, tror det er vanskeligere for de som bruker større størrelser dessverre.

Men er du lav kan jeg skjønne at kjoler, yttertøy og jeans kan være vanskelig, selv er jeg litt over 1.70 og synes ofte kåper e.l er på nippet til å bli for langt, samme med bukser. Så tenker ofte på at det må være vanskelig for de som er lavere enn dette, og jeg er jo over gjennomsnittet høy.

Gjest Tidssone
Skrevet

Er jo veldig enkelt å finne klær i str. XS? De aller fleste butikker har jo denne str, tror det er vanskeligere for de som bruker større størrelser dessverre.

Men er du lav kan jeg skjønne at kjoler, yttertøy og jeans kan være vanskelig, selv er jeg litt over 1.70 og synes ofte kåper e.l er på nippet til å bli for langt, samme med bukser. Så tenker ofte på at det må være vanskelig for de som er lavere enn dette, og jeg er jo over gjennomsnittet høy.

Jeg er nesten 1.80 høy og sliter med at ermene på yttertøy alltid er så korte. Både i XS og S.

• Liker 1
Skrevet

Gå på veromoda og bik bok.

XS til lindex og cubus kan bli stort dersom du ikke er en xs dame (petite), men mer en xs ungdom i kroppen (spinkel og lang)..

Anonym poster: 177ce129ea6f0616614bedbb130afae4

Skrevet

Jeg er nesten 1.80 høy og sliter med at ermene på yttertøy alltid er så korte. Både i XS og S.

Ha votter og vanter på deg med lang arm.

Og gjerne en gardican med lange armer uten på en genser med kort arm.

Tips jeg benytter meg av (er 176) ;)

Gjest Tidssone
Skrevet

Ha votter og vanter på deg med lang arm.

Og gjerne en gardican med lange armer uten på en genser med kort arm.

Tips jeg benytter meg av (er 176) ;)

Jeg er veldig takknemmelig for 1/3-delsermer.

Cardigan og hansker er et must. Heldigvis så finnes det en del gensere med nok lange ermer også. Det største problemet er vel egentlig kåper og bukser.

Skrevet (endret)

Det er ikke så rart, når du er godt over gjennomsnittlig høy - klær i XS/S er sydd for kvinner som er lavere, stort sett. Så det blir å velge mellom klær som er for korte noen steder, eller for store alle andre steder, når du er høy og smal (som det virker som.)

Endret av rockarollawoman
Skrevet

Bik Bok har mye fint i XS. de buksene som er på tilbud nå til 99,- er passe i lengden til meg som er 159 cm og de sitter ganske fint. har kjøpt en i sort og en i armygrønn :) ellers vil jeg anbefale jeans som heter Kristen fra Gina Tricot. de koster 499,- og sitter fint og stramt på meg som er str 24 i jeans. har disse buksene i nesten alle farger! ellers har de jo en del fine bluser på Bik Bok og H&M. mange langermede bluser blir veldig store på meg så her er det viktig å prøve seg fram. ellers er det jo også mye fint på Zara, Asos.com og Nelly.com :) på Nelly.com får man jo ikke prøvd på forhånd, men pleier å ligge kommentarer der fra folk som har kjøpt som sier hvordan de synes plagget var i størrelsen...

det er lett å finne klær i str XS av ordinær pris, men på salg er det som oftest bare store størrelser igjen!

Skrevet

Jeg er veldig takknemmelig for 1/3-delsermer.

Cardigan og hansker er et must. Heldigvis så finnes det en del gensere med nok lange ermer også. Det største problemet er vel egentlig kåper og bukser.

Ja, gensere med 1/3 ermer er også genialt!

Når det gjelder bukser, er de lange nok til meg dersom jeg velger 34 i lengde (istedet for 32?).

Pleier å kjøpe de på cubus :)

Med kåper pleier det å gå bra, vet ikke alderen din, men det er jo ganske "in" å gå i halvkorte kåper nå, altså at de går til midten av låret i stedet for til knærne, og det synes jeg er lett å finne :) Eneste er at man får veldig pinnebein, når kåpa kutter av låret.. men men!

Skrevet

det er lett å finne klær i str XS av ordinær pris, men på salg er det som oftest bare store størrelser igjen!

Flytt på landet! Flytta for et års tid siden og jeg har aldri handlet så mye klær på salg før. ALLTID XS igjen på alle salgstativene her. :D

• Liker 2
Skrevet

Jeg sliter med å finne bukser som både er små nok, og lange nok. Irriterer meg at alle små bukser er så korte i beina..

Anonym poster: 56d104f85b4a2e5bd61a5cb7da040bc8

Skrevet

Jeg sliter med å finne bukser som både er små nok, og lange nok. Irriterer meg at alle små bukser er så korte i beina..

Anonym poster: 56d104f85b4a2e5bd61a5cb7da040bc8

Jeg irriterer meg over at de er for lange. Syns alltid det er en haug i 34 lengde igjen i str xs.. :fnise:

HM, Cubus, BikBok (noen få ting, som tights) og div nettbutikker funker for meg, men det er veldig avhengig av sesong og snitt om de faktisk er små nok.

Bruker mye skjørt på jobb, finner en del på hm av den litt mer buisnesslike vevde kvaliteten. Pluss genser til, og gjerne et skjerf (mye fordi det er litt kjølig i gangene). Kåper finner jeg også der uten problemer med verken ermer eller lengde. Ellers så utnytter jeg at jeg er petit til å gå i kjole/lange gensre med tights under - på meg blir de av kjolelengde. :danse: Andre antrekk er jeans med bluse/genser til.

Anonym poster: 5a11d7a7e0c2bbb350849fb419e4f861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...