Gå til innhold

Vårstellet

Birgitte

Anbefalte innlegg

Jepp, i dag begynte jeg med hagearbeid. Raket og klippet og rykket bort gammelt rusk og rask. Det er så deilig med jord mellom fingrene igjen. Ungene koste seg med jord, sand og vann og hadde søle til og med i ørene da de kom inn.

Spørsmålene melder seg imidlertid, for jeg er ikke veldig flink med hagearbeid. Er dette tiden for å kalke og gjødsle plenen? Hva med jordbærplanter. Skal de i jorda nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig ville jeg ventet med å gjødsle plenen til midten av April. Kalking pleier jeg ikke å gjøre før midten av mai.

Jordbær er jeg ikke sikker på, men jeg synest jeg har opservert at de ikke blir satt ut før i slutten av April/begynnelsen på Mai....

Kansje det er noen andre her inne som vet det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jag hedde jordbær så plantet jeg (selve planter) i mai. Dersom det er frø du har, så må de i jorden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Heldig er du som har gjort hagearbeid allerede. Her hos oss ligger det fortsatt mye snø, så jeg får ikke gjort noenting selv om det klør i fingrene etter å få komme i gang. Elsker å holde på med ting og tang ute i hagen. Men i dag har jeg fjernet visne stengler etter humleplantene mine som blir temmelig høy og fyldig på sommeren. Ellers så er det vel bare å vente på at snøen skal forsvinne :evil: blir noen ganger litt irritert på at våren lar vente på seg. Kanskje får vi mere snø? det er jo bare mars ennå.

Hilsen tiko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vasket og ryddet på Oslos fineste takterasse i dag; nemlig min! Både fredag og lørdag var det varmt nok til at jeg, med ullgenser, kunne ta et glass vin ute, så jeg satte like godt ut hagemøblene også i dag jeg. Noget tidlig kanskje, men jeg er optimist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...