Gå til innhold

Hvor i Østfold (evt Akershus) er det best å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper dette er rett plass å spørre; bor for tiden i nord, men i sommer/høst blir jeg klimaflyktning sørover :) I hovedsak tenker jeg "ytre" Akershus eller Østfold. Jeg vil være i/nær en større by, i nærheten av sjøen og gjerne et "folkeslag" det er lett å komme i kontakt med. Jeg flytter alene, men har en datter på 17 som kommer etter etterhvert :) Selvsagt er det avhengig av hvor jeg får jobb, og selvsagt betyr pris på bolig en del. I første omgang vil jeg leie. Jeg liker byliv, friluftsliv, sjøen - og er utadvendt og blid :) Ønsker forandring og bedre klima, og da passer det bra når barnet snart er voksen. Er selv i slutten av 30-åra. Håper noen har gode tips :)

Anonym poster: e2920787a0d2e2e5e4cd76cd61be7e7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke uttale meg om å bo, men personlig liker jeg Moss best av Østfoldbyene. Det er ikke lange veien til Oslo og lett å pendle dit hvis du skulle få deg jobb i Oslo sentrum. Da er også jobbmulighetene langt bedre. Mosselukta er såvidt jeg vet også borte, så man slipper å sjeneres av den. Kort vei til Rygge flyplass, også har du ferga over til Horten og Vestfold som er gjort i en fei. Koselig by med fin skjærgård :)

Fredrikstad er også fint, men blir enda lenger unna. Sarpsborg er etter mitt syn et høl, der kunne jeg aldri tenkt meg å bo. Jeg liker godt Halden sentrum, syns det er veldig koselig der. Men jeg personlig ville nok valgt Moss hvis jeg skulle flyttet til Østfold. Det er også et sted utenfor Moss som heter Son. Veldig hyggelig lite sted :)

Skrevet

Fredrikstad :)

Flyttet hit av blant annet værgrunnen jeg også, for over åtte år siden. Trives veldig godt. Det er en koselig liten by. Arbeidsmarkedet er ikke av de aller enkleste, men det avhenger jo av hva slags jobb du er ute etter. Enig med 2shy i at Moss er mer sentralt, men synes ikke byen er like hyggelig som Fredrikstad.

Skrevet

Mosselukta er ikke borte.

Anonym poster: 0d8ce843c0907d55cb70489c39a7ffde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...