Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer psykologi i Bergen og har hatt vanskeligheter med å bli kjent med folk, kanskje mye p.g.a. vi ikke har obligatorisk undervisning.

Hvordan er miljøet på ditt studie? Lett å bli kjent med folk?

Fortell gjerne om studiet ditt generelt også!

Anonym poster: aeb5d5a31298c40ba89e2882e93c86b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk bchelor samfunnsøkonomi UiO.

Slet egentlig med å bli kjent med de andre studentene. Ikke noe ordentlig fadderopplegg, stort frafall, ingen diskusjon under seminarene, valgfrie emner så nye folk hele tiden.

De hadde også utenlandsturer hvor man kunne bli godt kjent, men fikk ikke mulighet til å dra før 4. semester.

Ettertid ser jeg at man nesten må melde seg inn i noen aktiviteter knyttet til studiet og tørre å gå på noen fester selv om man ikke kjenner noen. De som engasjerer seg får ofte ganske bra studentmiljø.

Legger også til Blindern studenterhjem, det syntes jeg er ganske fint om man nettopp har flyttet til oslo, der var det ganske lett å bli kjent med folk, man spiser måltider sammen og har ganske mange aktiviteter(bar,ball, spillkvelder, hytteturer, osv)

Anonym poster: 2139251d48c0c0e59dbb17f0b2fc2b1c

Skrevet

Jeg studerer på UiO, lektorprogrammet. Her avhenger miljøet veldig av hvilken innsats man legger i det selv. Jeg har fått gode venner gjennom fadderuken og noen seminarer, men det går nok an å gå på UiO i 5 år uten å bli kjent med noen. Det er jo veldig trist. Vil anbefale å melde seg inn i fagutvalg, foreninger eller bli aktiv i studenpubdriften osv..

Litt av problemet med mitt program er at jeg er knyttet til tre ulike institutt, dermed ser jeg de samme færre ganger, kontra å kun være på et institutt.. Jeg må legge mer i å pleie vennskap.

Gjest Novacane
Skrevet

Går også UiO og kan se grunnene til at det kan være vanskelig å bli kjent med folk, men man er faktisk avhengig av å gjøre en innsats selv og ikke bare sitte å vente på at noen skal komme til deg. Fadderuken var fantastisk, var her jeg ble kjent med den vennegruppen jeg har i dag, pluss at jeg har vært på en del fester, hvor det er lett å komme i kontakt med mennesker.

Skrevet

Jeg går på Høgskolen i Telemark, avd. Bø. Miljøet her er helt supert, veldig lett å bli kjent med folk. Det er dog et lite sted, som sikkert gjør det automatisk lettere å bli kjent med folk. Men jeg trives nå her! :jepp:

Skrevet

da jeg studerte i Kristiansand var vi ca. 60-70 personer på studiet og det var naturligvis vanskelig å bli ordentlig kjent. i fadderuka hang jeg mest med vennene jeg hadde fra før, men var jo selvfølgelig med i en faddergruppe og vorsa med dem. de jeg fikk best kontakt med i faddergruppa slutta ganske tidlig på studiet. men da vi hadde gruppeoppgaver ble jeg kjent med de på gruppa og vi ble en liten gjeng som holdt sammen det året.

nå studerer jeg i Oslo og vi er 20 i klassen og har mest klasseromsundervisning, men også noen forelesninger med alle på studiet. har blitt godt kjent med alle i klassen egentlig :) vi har klassefester og har et koselig klassemiljø. jeg går forresten ikke på UiO, men på en privatskole... :)

Anonym poster: 9f0f46ba9834c42b1b53e58f4a7fdb53

Skrevet

Går på NYNU Dragvoll, og det har vært kjempegreit å bli kjent med klassekammeratene. Vi hadde et godt fadderopplegg hvor vi var delt opp i mindre grupper, og jeg har fortsatt god kontakt med mange i gruppa. Noen av oss dannet en studie gruppe, og nå henger jeg med dem flere ganger i uka, og snakker med dem hver dag. Det er koselig :)

Mye av det har med at linja mi arrangerer veldig mye felles-ting, tror jeg. En del fester og koselige sammenkomster som knytter alle sammen.

Skrevet

broren min tok tannlege i oslo, der var visst miljøet ganske bra, god fadderuke, og kullet var på 30 stykker med mye obligatorisk og praktisk arbeid så man ble godt kjent.

Anonym poster: 2139251d48c0c0e59dbb17f0b2fc2b1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...