Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du reagert om personen du skulle gifte deg med ville ha en ekteskapskontrakt der det står at du ikke har rett til å arve noen penger fra h*n?

Ville du godtatt det eller hadde du latt vær å giftet deg med personen?

Anonym poster: 1cd4c60b334fa066a15636d8fc536345

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Det spørs hvor stor variasjon i lønnen vi har. Er jeg en vanlig lærer og han er David Backham, så er det vel lurt fra hans side å ikke dele med meg hvis ting går galt etter kort tid.

Skrevet

H*n må vel være redd for å bli tatt livet av da tenker jeg.

Skrevet

Er det lov da? Står ikke lovverket over slike kontrakter?

Skrevet

Syntes det hørtes rart ut...

At du ikke får mer en det du skal ved en skilsmisse kan jeg forstå, men at du ikke skal arve han ved død....

den hadde ikke jeg godtatt!!!

• Liker 1
Skrevet

http://www.arvehjelpen.no/index.php?option=com_content&task=view&id=14

Hvis ektefellen din:
  • Hverken etterlater seg eget avkom, foreldre eller avkom etter disse, så arver du alt uansett hvor mye dette måtte være. Som enearving skal du da fylle ut skjemaet ”erklæring om privat skifte av dødsbo (overtagelse av arv og gjeld)".
  • Etterlater seg barn, barnebarn eller oldebarn så vil du være ene-arving hvis arven viser seg ikke å overstige kr. 302 564 (4 ganger grunnbeløpet i folketrygden). Denne summen utgjør den minimumsarv som du, som ektefelle, er berettiget til.
  • Bare etterlater seg foreldre eller avkom etter disse så vil du være ene-arving hvis arven viser seg ikke å overstige kr. 453 846 (6 ganger grunnbeløpet i folketrygden) Siden ektefellen din ikke har barn er dette den minimumsarven som du under alle omstendigheter har krav på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...