Gjest Trusekonglen Skrevet 18. mars 2004 #1 Del Skrevet 18. mars 2004 Ja det er det jeg sliter med! Og også i overkroppen! Men er det mulig å gjøre noe med det?? NEI! Jeg trener og jeg trener, jeg sykler 5 timer i uka, intensivt. I tillegg går jeg 50-60 minutter hver dag til og fra skolen. Jeg har lagt om kostholdet også. Men selv om jeg har lagt om ( jeg har igrunn aldri levd på junk-food og snop) kostholdet, og begynt å trene mer...Så skjer det likevel ikke noe! Jeg begynner å bli lei.. Så jeg bare lurer! Spiser jeg likevel for mye?? Eller er det noe annet som kan være galt? Jeg har nå trenet og levd sundt i nesten 3 mnd, men sikkert bare gått ned 1-2 kg. Her er hva jeg spiser! Frukost: Enten max 2 grove knekkebrød eller en skive grovbrdø. Lunsj: Et grovt rundstykke og 4 dl suppe Mellommåltid: To grove knekkebrød med fløtemysost. Middag: Enten fiske gryte ( bestående av grønnsaker og fisk) , eller pannerett. DVs paprika, sopp, hvitløk,kalkun skinke fra boks, og litt mager uncle bense saus. Kvelds ; Enten to knekkebrød med ost, Eller En Grovskive med egg, og en banan Elller et knekkebrød og en banan Jeg spiser ikke noe sukkerholdig, hverken brus eller saft. Jeg trenger å gå ned en 20 kilo ( er overvektig) Men jeg fatter ikke at jeg kan spise for mye nå?? Jeg orker ikke spise mer, for jeg spiser jo en 5-6 måltider for dagen. Og er ute hver dag for å bevege meg. Jeg prøver å unngå mye karbohydrat, og spise sundt. Drikker mye vann. Men faen heller... Kan det være lavt stoffskifte? Jeg føler meg kanskje litt i hormonell ubalanse ( sur,trist, lett irritabel). Men jeg har lest om at de som lider av lavt stoffskifte er ekstremt tiltakssløse. Som feks ha problem med bare å gå å hente posten, eller ta oppvasken. Dersom en skal være så slapp, så har jeg ikke stoffskifte problem. Men hva gjør jeg galt da? FOlk sier jo at jeg spiser sundt! Og jeg trimmer jo endel.. Selv om jeg feks øker treningen, og bevarer samme matintak...så går jeg ikke ned likevel... Jeg skjønner ikke.. Eksperter sier at en 3 treningsøkter i uka vil gi resultat? Men hva burde 5 times intensiv sykling gjøre da`??? Dette sliter.. Hva skal til egentlig, å slutte å spise? Jeg skjønner ikke når folk går ned bare de slutter å drikke cola og sjokolade. Jeg går jo ikke ned selv om jeg legger om fra normalt kosthold til bra sundt kosthold, samtidig som jeg begynner å trene mye. Kondisen min har jo øket og tatt seg betraktelig opp! Men det er ikke bare derfor jeg trimmer.. Må ned minst 20 kilo.. Da vil jeg sikkert få en BmI som er normal... Jeg ville ha redusert risiko for både diabetes og hjertesykdommer, ved å slanke meg litt.. For det er jo ikke bra å se slik ut.. ER 21 år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 18. mars 2004 #2 Del Skrevet 18. mars 2004 Hadde jeg vært deg ville jeg dratt å snakket med legen. Skader jo ikke å ta en blodprøve og sjekke stoffskiftet. Som du sier, er det tvilsomt at det er det som er problemet, men det skader jo ikke å sjekke. Dessuten kan det være legen har andre råd til deg og. Skjønner du er frustrert over at du ikke går ned. Men - har kroppen blitt strammet opp, eller er du samme str? Ikke bare vær opptatt av antall kilo, sjekk også cm. Dessuten er ikke 3 mnd veldig lenge, regner med du går ned i vekt om du fortsetter å leve sånn lengre. Hva drikker du? Juice inneholder like mye kcal som brus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nooria1 Skrevet 18. mars 2004 #3 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg synes det høres ut som at du spiser nettopp mye "raske" karbohydrater. Kanskje du skulle spise mindre brød, knekkebrød og banan og mer egg, fet fisk, salater med en del protein og ting som gir tyggemotstand (kylling, skinke, cottage cheese, rå blomkål, fetaost osv). Jeg leste en artikkel i Mat og helse som handlet om en med samme historie som deg; trente massssee og spiste "sunt" men gikk ikke ned (20 kg overvektig). Hun fikk beskjed om at hun hadde hormonelle forstyrrelser og måtte redusere inntaket av "raske" karbohydrater. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #4 Del Skrevet 18. mars 2004 En ting som det virker som om du ikke har tenkt på er at hvis du ikke var spesiellt aktiv før og begynnte å trene intensivt for 3 mnd siden, er at mye av fettet ditt gjøres til muskler. Det betyr at du helt sikkert har mistet masse fett, og har bygd opp mer muskler, og dermed ikke har redusert vekta. Som det ble nevnt over så er det ikke kg som teller, men at du har blitt strammere og mistet cm...Når jeg begynnte å trene (3 ganger i uka) gikk jeg faktisk opp litt, og etter ca 3-5 mnd så begynnte jeg endelig å gå ned litt, men lenge før det så merket jeg at kroppen min begynnte å stramme seg opp og at klærne passet bedre..SÅ: IKKE MIST MOTET!! Det er utrolig viktig å ikke henge seg opp i kg...det er ikke bra for psyken..da er det bedre å måle cm hvis du absolutt må måle deg....Og BMI er ikke nødvendigvis riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #5 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg er enig i at det høres ut som du får i deg en del karbohydrater i alle fall. Kanskje kunne du prøve kost litt mer à la Lindberg? Eller spis Fiberrik, det er et slags knekkebrød med høyt fiberinnhold. Røde eller gule pakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 18. mars 2004 #6 Del Skrevet 18. mars 2004 Synes du skal ta deg en tur til legen jeg, for dette høres ikke bra ut! Og du spiser da mye sunt/grovt osv...og ofte nok - ikke minst trener mye! Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #7 Del Skrevet 18. mars 2004 En ting som det virker som om du ikke har tenkt på er at hvis du ikke var spesiellt aktiv før og begynnte å trene intensivt for 3 mnd siden, er at mye av fettet ditt gjøres til muskler. : nei, men jeg har igrunn alltid vært litt aktiv. Har alltid drevet med sport og gått mye.. Hadde jeg bare merket det på klærne, så skulle jeg ikke ha klaget... MEn de er like trange!!! Vekten spiller jo ikke så stor rolle, bare figuren blir mindre... Men det gjør den da ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2004 #8 Del Skrevet 19. mars 2004 Det å sykle,og gå er vell helst kondisjonstrening? Må man ikke trene styrke ,bodypump, og gå på apperatene for å få MUSKLER som så forbrenner fett? Håper noen kan svare meg på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 19. mars 2004 #9 Del Skrevet 19. mars 2004 Det å sykle,og gå er vell helst kondisjonstrening? Må man ikke trene styrke ,bodypump, og gå på apperatene for å få MUSKLER som så forbrenner fett? Håper noen kan svare meg på det. jeg har mer "fett" enn muskler (hatt en slags time hvor man måler alt, hvor god du er i form osv..dette kan man regne ut, fettprosenten i forhold til muskler - uten noen form for blodprøver osv! gjorde dette på Domus Athletica), og derfor fikk jeg beskjed om å ta meg en tur på styrketrenings rommet 3 ganger i uka eller noe..det vil vel si ja på spm ditt? Men alle er jo forskjellige, trenger forskjellig trening osv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 19. mars 2004 #10 Del Skrevet 19. mars 2004 Husk at ved intensiv sykling vil kroppen først forbrenne karbolagrene og deretter muskelvev, ikke fett. Ved moderat intensitet, vil kroppen først gå på fettlagrene. Kroppen er ganske smart sånn, ved høy intensitet, vil den spare på fettet... Hvis du vil ned i fettprosent anbefaler jeg deg heller å gå fort i svak oppoverbakke på tredemølle (eller ute) i 1 time. Du bør også variere treningen din, tren styrke, ikke vær redd for å bygge muskler. Jo mer muskler, jo høyere forbrenning - og den varer i flere timer etter en styrkeøkt. Kombiner gjerne 45 min med styrke og 1 time på tredemølle. Og om jeg ikke får sagt det nok her, det tar laaaang tid å bygge flere kg med muskler! Det gjøres ikke på en kort periode. Spis mer variert og mer proteiner enn karbo. Masse proteiner i kjøtt, fugl, egg, fisk, nøtter. Og alltid la minst halvparten av et måltid bestå av grønt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 19. mars 2004 #11 Del Skrevet 19. mars 2004 Hei, Har bladd igjennom tråd på tråd på trim.no for det var en link til en bra artikel for deg der. Nemlig det at du kansje trener for mye. Husker ikke hva det stod men det ble anbefalt 45 -60 minutters trening av gangen. Les på forumet der, og annen info om trening og kosthold på internett, kansje du kan lære en del om hvordan man kan gå ned i vekt. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2004 #12 Del Skrevet 19. mars 2004 Hei, Har bladd igjennom tråd på tråd på trim.no for det var en link til en bra artikel for deg der. Nemlig det at du kansje trener for mye. Husker ikke hva det stod men det ble anbefalt 45 -60 minutters trening av gangen. Les på forumet der, og annen info om trening og kosthold på internett, kansje du kan lære en del om hvordan man kan gå ned i vekt. Lykke til!! men herregud da man... HØRER Du hva du selv sier?? At vekten stopper opp, dersom en spiser for mye.. Dersom en person trener for mye, vil han/hun bli overtrent.. Og da vil hun/han garantert merke det på flere måter. Blandt annet; Nedsatt appetitt, søvnproblem, humørsvingninger..ect.. Og gå ned i vekt! Jeg har meldt meg inn på sombody. no nå.. Og tatt kostholdet mitt de siste dagene. DEt har ligget rundt 1500 kcal.. Og utifra min høyde og vekt skal jeg forbruke 2400 kcall. Og enda mer om jeg trener.. Likevel spiser jeg meg mett. Jeg orker ikke spise mer.. jeg spiser jo 5 måltider for dagen, og lar det ikke gå mer en max 4 timer mellom hvert måltid. Somregel går det 3 timer. Jeg kan spise så mange måltider og samtidig få i meg så lite, fordi jeg spiser bare sundt. Noen påstod at jeg spiste for lite og mente jeg burde kanskje bytte ut noen av knekkebrøda med en skive.. Men neida..Ikke noe vekt nedgang trass det heller... Jeg er sikker på at om jeg så hadde ligget på 1500 kcall i et heldt år, så hadde jeg gått ned langt mindre enn det som er normalt... Men hva kan dette ha seg tro?? Jeg blir jo temmelig fortvilet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 19. mars 2004 #13 Del Skrevet 19. mars 2004 Fant linken til slutt: http://www.eat-web.com/home/default.asp?sp...id=198&usrid=33 Intressant artikkel, det som jeg siktet til står under "Andre former for intensiv trening" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2004 #14 Del Skrevet 20. mars 2004 Fant linken til slutt: http://www.eat-web.com/home/default.asp?sp...id=198&usrid=33 Intressant artikkel, det som jeg siktet til står under "Andre former for intensiv trening" Jaja...Jeg gir opp! Tror du ikke jeg har prøvd å trene mindre, altså 3 ganger intensivt i uka? Det gjorde jeg da jeg spilte fotball, men gikk heller ikke ned noe særlig da heller... Folk skal hele tiden finne en forklaring på det. En spiser feil, en trener for mye, en må ikke jogge men istedet trene vekter... Hører dere hvor sykt det hørest ut?? Jeg spilte fotball før, og da trente jeg styrke med vekter etter hver økt.. Gikk heller ikke ned da! Jeg trener ikke for mye! Jeg må jo trene utifra det jeg er vandt til, og etter min form! En blir ikke fet av å trene for mye.. Er det noen idrettsmennesker som er fete?? Nei, de fleste som trener er slanke...men jeg blir det aldri.. Jeg tror jeg er genetisk annlagt for å være tykk... Jeg mener ekspertene tar feil.. Vekt kan ikke alltid reduseres.. På noen henger fettet fortsatt på, uansett hva man gjør.. Jeg er et godt eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 20. mars 2004 #15 Del Skrevet 20. mars 2004 Har du gått mye opp og ned i vekt tidligere? Når en har drevet med den såkalte jojo-slankinga kan ofte forbrenninga stoppe opp. Jeg er enig i det siste innlegget ditt, du spiser som en skal spise når en går på en sunn slankekur, og trener mye. Ikke noe som skulle tilsi annet enn at du går ned i vekt. Jeg har slanket meg på samme måte, trener kanskje litt mindre enn det du gjør, men spiste det samme, jeg gikk ned 13kg på 4 mnd. Har dessverre ikke noen gode råd til deg, men jeg ville tatt meg en tur til lege for å sjekke om det kan være medisinske årsaker for at du ikke tar av. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå