AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Etter år med for lite mat og for få måltider i løpet av en dag har jeg rett og slett rævkjørt forbrenninga mi. Har ikke spist lite med vilje og er ikke snakk om spiseforstyrrelser, har en hektisk hverdag og bor alene da havner maten nederst på lista over ting som må gjøres. Har regnet ut at i gjennom snitt får i meg 900 cal... å det burde ihvertfall være 1200. Jeg er 165 cm og veier 76 kg så sånn sett har jeg ikke noe i mot og ligge i underskudd men såå mye er jo ikke sunt! Så hvordan spise mer? Anonym poster: af78768199a6ddfbdc2963d1eb2fced7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Ha med deg små måltider i veska, som for eksempel frukt, nøtter, yoghurt osv. Så kan du spise dette når du er på farta. Når du først lager middag, så stek maten i olje. Spis kaloririkmat som nøtter, avokado, fløte, ost osv. Anonym poster: acab6bdf38af29e1d0140de51496664c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Les på matblogger, se på matprogrammer på TV, spis god mat ute... Få tilbake lysten og interessen for god mat rett og slett. Det er jo en av livets store gleder. Og det er gjort: Slit med å ikke spis for mye. Anonym poster: eac6ed267a56ae714112c3d99af0c2fe
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 TS her - må vell legge til at jeg er student, så å spise ute med mine småpenger lar seg rett å slett ikke gjøre. Før jeg flyttet i august 2012 hadde jeg klart og fått tilbake normale matvaner, men det jeg ikke innså var til hvilken grad jeg er en "sosial spiser" det vil si jeg har alltid hatt stor glede av mat og av å lage mat men jeg spiste alltid med folk. Nå er jeg mer alene og da forsvinner matlysten heeelt, så plusser man på en hektisk hverdag. Vet rett å slett ikke hvor jeg skal starte, tør nesten ikke trene heller når jeg ligger såpass under det jeg burde på mat siden. Takk for tipsene!! skal lage litt mat nå! Anonym poster: 08924f8589241912a5478058294a3b88
Gjest Girl1993 Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 (endret) Vet hvordan dette er! Jeg har nettopp begynt på grete roede kurs, nettopp for å lære meg å spise riktig og generelt ha et godt kosthold, og holde den vekten jeg har. Jeg har en egen bruker på greteroede.no hvor jeg fører inn hva jeg har spist (og min aktivitet) og ser hvor mye fett, proteiner, karbohydrater, frukt og grønt, melk osv. og kalorier jeg har fått i meg. For morro skyld registrerte jeg inn det jeg hadde spist før jeg startet på kurset, og fant ut at jeg har pleid å ligge på 500-700 kalorier om dagen, noe som er helt sykt! Jeg har virkelig gått inn for å skjerpe meg og klarer nå å spise godt, sunt og variert, og i tillegg ligge på ca. 1600 kalorier om dagen. Jeg pleier å spise 6-7 måltider om dagen (frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid,middag, evt. mellommåltid og kvelds) og passer på å få i meg det jeg skal, men samtidig passe på at det ikke blir for mye av det gode. Det er fint som ei bruker lengre opp sier, å ha med seg små mellommåltider som skyr, en banan og kanskje en wasa crisp and cereals eller noe lignende. Det er viktig at du spiser hver 3-4 time, og selvfølgelig får i deg rikelig med vann. Det kan være vanskelig i begynnelsen å spise nok, men når det har blitt en vane er det ikke noe problem. Var nok ikke noe svar på det du skrev, men tenkte jeg bare skulle dele litt av mine erfaringer (selvom det ikke var utdypende nok, men begrenset for hvor mye jeg kan skrive ;P), og jeg har hatt gode resultater fra dette:-) Hvis det er noe du lurer på, evt. noen gode oppskrifter til middag, forslag til lunsj eller lignende, kan du bare kontakte meg på meld^^ Har noen fine bøker.. Endret 11. februar 2013 av Girl1993
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Med mindre du i løpet av denne ettårsperioden også har gått ned enormt i vekt, kan jeg garantere deg at du har spist godt over 900 kalorier om dagen, som vil være under basalforbrenningen din. Enten bruker du lite representative dager, eller så bommer du på mengder (som er ekstremt vanlig om du f.eks. ikke bruker matvekt) Uansett er det lurt å få en bedre struktur på kostholdet, så ønsker deg lykke til med det Anonym poster: 53147d3251ed4f1e199f8cd1e2878ea3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå