Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #1 Skrevet 18. mars 2004 Hei! Lurer på hva som virkelig var typisk 80-tallssminke? Hvordan og hvor mye var øynene, kinnene og leppene sminket? (Farger, etc...) Skal bruke dette i morgen, så jeg takker alle som tar seg tid til å svare meg!!! Tusen takk:)
Gjest Lea Skrevet 18. mars 2004 #2 Skrevet 18. mars 2004 Kan vel bare snakke for meg selv. Jeg var tenåring på 80-tallet. Masse masse masse sminke. Gjerne i rosa, lilla og turkis øyenskygge, maskara med farge (blå, lilla eller grønn). Lag på lag med for mørk brunkrem og pudder, rosa eller hvit leppestift og masse rosa rouge. Vet ikke om dette kom av at jeg var fjortis eller fordi det var på 80-tallet.
Crazee Skrevet 18. mars 2004 #3 Skrevet 18. mars 2004 Vet ikke om dette kom av at jeg var fjortis eller fordi det var på 80-tallet. I følge diverse nettsider er det fordi det var 80-talet
Gjest Myumi Skrevet 18. mars 2004 #4 Skrevet 18. mars 2004 Blå mascara og blekrosa leppestift er noe av den mest essensielle make-upen fra 80- tallet. Øyeskygger i turkis, rosa, lilla og blått er også viktige elementer. For mørk Foundation som lagde skille ved kjevebenet var også vanlig.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #5 Skrevet 18. mars 2004 Øyenskyggene med eller uten shimmer? er det med andre ord matte elller shimrende øyeskygger? Og lyse eller mørkelilla/rosa?
Gjest Myumi Skrevet 18. mars 2004 #7 Skrevet 18. mars 2004 Øyeskyggene skulle være med skimmer og fargene var i pastell, dvs. lyslilla og lysrosa men folk brukte så det syntes.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 18. mars 2004 #8 Skrevet 18. mars 2004 Og kajal i blått (ikke mørkeblått, men blått), grønt eller turkis. Jeg var i likhet med Lea fjortis på 80-tallet, og en tanke slår meg stadig når jeg ser i gamle album fra den tida: "Utrolig at det ble noe på meg, slik jeg så ut..."
Gjest Lea Skrevet 19. mars 2004 #9 Skrevet 19. mars 2004 Jeg var i likhet med Lea fjortis på 80-tallet' date=' og en tanke slår meg stadig når jeg ser i gamle album fra den tida: "Utrolig at det ble noe på meg, slik jeg så ut..." [/quote'] Jøss.. det finnes ikke bilder av meg i den perioden.
Suzy Skrevet 19. mars 2004 #10 Skrevet 19. mars 2004 Både blå mascara og eyeliner! Turkisblå øyeskygge og lyse-lyse rosa leppestift - husker at jeg hadde en som var perlemorfarget og den var ansett for å være veldig flott..
Gjest Dalwhinnie Skrevet 19. mars 2004 #11 Skrevet 19. mars 2004 Det er viktig å ha noe å dokumentere fremgang med
Tusenfryd Skrevet 19. mars 2004 #12 Skrevet 19. mars 2004 Jeg har akkurat sett på bilder av meg selv fra denne perioden. Og bortsett fra håret (jadda ) så så jeg nøyaktig ut som studievenninnene til min kusine på 22. Jøss - jeg har virkelig vært hipp altså. :o Med lyseblå eller lysegrønn skimmerøyenskygge, blå mascara - eller grønn - og blek blek rosa leppestift. Jeg var periodevis også ganske rå mad kajalen og så av og til ut som Silver - lett herja med sort kajal på innsiden ev vippene - både under og over... grrrrrrøss.
Gjest Seleena Skrevet 19. mars 2004 #13 Skrevet 19. mars 2004 Håret kreppet - gjerne i ein rosa strikk på sida. Store baggy genser med menneskefjes-trykk på. Miniskjørt eller tights Boots - cowboystil (?) eller basketsneakers Store, brede armband Collage jakker Hull i buksene
Saga Skrevet 19. mars 2004 #14 Skrevet 19. mars 2004 Gikk ut på byen på onsdag med et par turkis tights og en svær babyrosa gense som nådde til lårene og schwære øredobber.. Skilte meg ikke ut noe særlig ut.. Håper den stilen skal bli en stund..
Amarone Skrevet 19. mars 2004 #15 Skrevet 19. mars 2004 Og brede, mørke øyenbryn! Du blir ikke perfekt 80-talls uten det! (Jeg var bare 11 år da 80-tallet sluttet - men er ganske sikker på at dette er riktig) Amarone
Gjest Embla s Skrevet 19. mars 2004 #16 Skrevet 19. mars 2004 Håret må settes opp i Grorudpalme!! eventuelt sjokkrosa tyllskjerf rundt håret løst ala Madonna, eventuelt krepp). Sminke: BRUNkrem med skikkelig skille (gjerne litt på skjortekraven også). Blå mascara /eyeliner, rosa lebestift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå