AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 ...hva skulle det blitt? Tredemølle, ellipse eller romaskin? Eller noe annet? Hva gir best styrke- og kondisjonseffekt all over? Jeg må ha et supplement hjemme tild e dagene jeg ikke kommer meg ut. Vi har ikke plass til mer enn ett apparat, på gjesterommet, så det bør helst være noe som gir best mulig "allround-effekt". Er det romaskin, pga armene eller er ikke det godt nok for bena? Anonym poster: 0ec2bb1edded3638dad782f6c62dd42e
Surriball Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Jeg foretrekker ellipsemaskin. Bedre for knærne!
challenger Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Jeg ville valgt mølle, for min del er det den som gir best trening. Ypperlig å ha når det er drittvær ute.
Fantomina Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Jeg er ikke så lettskremt når det kommer til tur/løping utendørs, så jeg ville foretrukket å ha sykkel innendørs. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Knebøyrack (og evt benk, om det er plass) med et sett justerbare frivekter. Det er igrunn alt man trenger... Anonym poster: 896017a4f874791a3b0341bfc3942d9e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Romaskin siden den trener både kondisjon, bein, armer mm. Anonym poster: 00a00e7dd46cf8d3df563243edd3ba0b 1
Alina X Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Det eneste "apparatet"jeg har hjemme er en yogamatte,hoppetau,2 vekter a 1kg og 2 vekter a 5kg...funker bra. MEN hvis jeg skulle hatt ett apparat måtte det blitt ellipsemaskin ja, mykere på anklene og knærne.
Supraspinatus Skrevet 6. februar 2013 #15 Skrevet 6. februar 2013 Man trenger ikke apparater. Hoppetau er fint for intervalltrening. Har man en pullup-stang så har man omtrent alt man trenger for å få mosjonert det viktigste. Skal man bli skikkelig sterk kan man gjerne bruke sandsekker og tømmerstokker dersom vekter ikke er et alternativ. Det finnes blogger om folk som trener kun på "naturens" måte. I skogen. Uten noe spesielt utstyr.
Gjest Bond Skrevet 6. februar 2013 #16 Skrevet 6. februar 2013 God spinningsykkel. Det hadde jeg faktisk veldig gjerne hatt, kunne med fordel oftere ta langkjøring da!
Leifr Skrevet 7. februar 2013 #18 Skrevet 7. februar 2013 (endret) Jau, prioriteten går omtrent som følger: 1. Pullupstang. 2. Ordentlig vektstang, tilstrekkelig mange skiver, gulvplass som egner seg for markløft, knebøyrack, benk. 3. Noen kettlebells. Har p.t. ikke plass til punkt 2 hjemme, det kan gjennomføres men vil kreve en viss innsats i rydding og organisering av garasjen (har gratis treningsrom i kjelleren på jobben, med rack og olympiastenger, og har dermed ikke prioritert å rydde garasjen). Har punkt 1 og punkt 3, er dermed dekket mhp enkle styrkeøvelser med kroppsvekt + litt ekstra, samt kondisjon. (Har også skauen rett utafor døra, men har også små unger og kone som jobber turnus, og er dermed noe begrenset når det gjelder muligheter til å stikke ut.) Skulle jeg hatt en faktisk maskin ville jeg gått for en ordentlig romaskin. Concept 2 eller ingenting. Da kunne jeg satt på noe gammel Bathory og lekt at jeg var viking en halvtimes tid. Endret 7. februar 2013 av Leifr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå