Gå til innhold

Hvis du bare har plass til ett apparat hjemme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva skulle det blitt? Tredemølle, ellipse eller romaskin? Eller noe annet? Hva gir best styrke- og kondisjonseffekt all over?

Jeg må ha et supplement hjemme tild e dagene jeg ikke kommer meg ut. Vi har ikke plass til mer enn ett apparat, på gjesterommet, så det bør helst være noe som gir best mulig "allround-effekt". Er det romaskin, pga armene eller er ikke det godt nok for bena?

Anonym poster: 0ec2bb1edded3638dad782f6c62dd42e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker ellipsemaskin. Bedre for knærne!

Skrevet

Mølle. Uten tvil.

Skrevet

Jeg ville valgt mølle, for min del er det den som gir best trening. Ypperlig å ha når det er drittvær ute.

Skrevet

Jeg er ikke så lettskremt når det kommer til tur/løping utendørs, så jeg ville foretrukket å ha sykkel innendørs.

• Liker 1
Skrevet

Knebøyrack (og evt benk, om det er plass) med et sett justerbare frivekter. Det er igrunn alt man trenger...

Anonym poster: 896017a4f874791a3b0341bfc3942d9e

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville helt klart valgt spinningsykkel.

Skrevet

Ellipsemaskin eller spinningsykkel.

Skrevet

Spinninsykkel.

Skrevet

Romaskin siden den trener både kondisjon, bein, armer mm.

Anonym poster: 00a00e7dd46cf8d3df563243edd3ba0b

• Liker 1
Skrevet

Det eneste "apparatet"jeg har hjemme er en yogamatte,hoppetau,2 vekter a 1kg og 2 vekter a 5kg...funker bra. MEN hvis jeg skulle hatt ett apparat måtte det blitt ellipsemaskin ja, mykere på anklene og knærne.

Skrevet

Man trenger ikke apparater. Hoppetau er fint for intervalltrening. Har man en pullup-stang så har man omtrent alt man trenger for å få mosjonert det viktigste.

Skal man bli skikkelig sterk kan man gjerne bruke sandsekker og tømmerstokker dersom vekter ikke er et alternativ. Det finnes blogger om folk som trener kun på "naturens" måte. I skogen. Uten noe spesielt utstyr.

Skrevet

God spinningsykkel. Det hadde jeg faktisk veldig gjerne hatt, kunne med fordel oftere ta langkjøring da!

Skrevet

Knebøyrack, lett!

Skrevet (endret)

Jau, prioriteten går omtrent som følger:

1. Pullupstang.

2. Ordentlig vektstang, tilstrekkelig mange skiver, gulvplass som egner seg for markløft, knebøyrack, benk.

3. Noen kettlebells.

Har p.t. ikke plass til punkt 2 hjemme, det kan gjennomføres men vil kreve en viss innsats i rydding og organisering av garasjen (har gratis treningsrom i kjelleren på jobben, med rack og olympiastenger, og har dermed ikke prioritert å rydde garasjen). Har punkt 1 og punkt 3, er dermed dekket mhp enkle styrkeøvelser med kroppsvekt + litt ekstra, samt kondisjon. (Har også skauen rett utafor døra, men har også små unger og kone som jobber turnus, og er dermed noe begrenset når det gjelder muligheter til å stikke ut.)

Skulle jeg hatt en faktisk maskin ville jeg gått for en ordentlig romaskin. Concept 2 eller ingenting. Da kunne jeg satt på noe gammel Bathory og lekt at jeg var viking en halvtimes tid.

Endret av Leifr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...