AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Hei! Jeg skal ut å reise i overkant av 3 uker, og lurer på om dere har noen erfaring/tips med reising og slanking på sol og badeferie? Jeg begynte et nytt og sunnere liv etter nyttår, og har gått ned ca.3 kg. Men hovedvekten min ligger på styrketrening, og har spist forholdsvis mye, men sunn mat. Nå skal jeg ut å reise og har ikke lyst til å miste formen eller legge på meg. Samtidig ønsker jeg å kose meg på ferien. Jeg er 20 år, 169 cm høy og veier 63 kg. Tips til trening og hvordan jeg skal holde kostholdet sunt tas i mot med stor takk! Anonym poster: 7448b94efaceff025e7b6146b9afb4fe
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Når du skal ut å spise så velg kylling, fisk og rent kjøtt. Unngå mat med mye sauser og ris. Og finn mat der det er grønnsaker på menyen ;-) Men altså, når du først er på ferie så ville jeg kost meg. Det er vel ikke så ofte du reiser. Menmen, dette velger jo du selv. Til drikke så drikker du vann eller cola zero feks. De har vel matbutikker der de selger grønnsaker og frukt også vil jeg tro. Anonym poster: 826621253325d901254ebb45c3bc014f
ToveM Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Du har helt normal vekt, kos deg på ferie. Løp på¨stranden, og gå noen gode lange turer, så legger du nok ikke på deg. Hold deg unna for mye øl og annen kaloririk drikke. Ellers ikke tenk for mye på kalorier.
Fantomina Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Hvis du trener styrke til vanlig er du sannsynligvis kjent med forskjellige øvelser. Finn ut hvilke øvelser du kan gjøre med kroppsvekt og invester evt. i en (eller flere) strikk og/eller slynge du kan bruke på reise. Kombiner sightseeing/naturopplevelser og fysisk aktivitet. Mange går f.eks. gjennom Samariaravinen når de er på Kreta.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Hvis du trener styrke til vanlig er du sannsynligvis kjent med forskjellige øvelser. Finn ut hvilke øvelser du kan gjøre med kroppsvekt og invester evt. i en (eller flere) strikk og/eller slynge du kan bruke på reise. Kombiner sightseeing/naturopplevelser og fysisk aktivitet. Mange går f.eks. gjennom Samariaravinen når de er på Kreta. Ja, har en del øvelser jeg kan ta uten vekter, problemet er at jeg føler at de ikke "hjelper" lengre. Blir for eksempel ikke støl av knebøy, planken, push-ups osv. lengre. Men det hjelper kanskje å ta øvelsene for å holde på muskelmassen. Tenker det blir en gåturer langs stranda, men skal til veldig varme strøk så temperaturene blir godt over 30 grader. Jeg var i london for en stund siden og ble utrolig overrasket over hvor mye kcal et måltid på restaurant inneholdt. fra 800-1500 kcal! Så det er vel dette jeg er mest bekymret for, er så lett å tro at man er sunn, men så får man i seg mye kalorier. Blir nok lite/ingen alkohol, så slipper å tenke på kcal derfra. Anonym poster: 7448b94efaceff025e7b6146b9afb4fe
Anglofil Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 På ferie spiser jeg i grunn det jeg vil, men jeg sørger alltid for å trene et par ganger i uka og holde meg i aktivitet (f.eks gjennom svømming). Jeg går sjelden opp i vekt på ferie. Mvh Yvonne 1
Fantomina Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Dersom du kjøper en loop-strikk som er av de større og legger under bena og over skuldra vil du får mer motstand når du gjør knebøy, mener at man kan gjøre push-ups med strikk også, men husker ikke helt teknikken. Man må være litt kreativ med øvelsene, du kan f.eks. endre handstillingene på push-ups fra bredt til smalt, gjøre det med en eller begge hendene på ball/ustabilt underlag, gjøre ett-beins knebøy, jump squats, ett-beins hoftestøt, osv. Dersom du googler "body weight workout/training" eller "holiday workout/training" eller "vacation workout/training" eller "resistance band workout/training" finner du mange øvelser du kan gjøre med lite eller ingenting utstyr. Vedlikehold er uansett greit, man må ikke alltid bli støl og kroppen har godt av restitusjonsperioder. Jeg trener tre-syv ganger i uken og har gjort det i fem år, det er sjelden jeg blir ordentlig støl (av typen der man ikke kan sette seg på do eller legge mascara), selv om jeg fortsatt har progresjon. Det er stort sett når jeg gjør nye øvelser eller noe jeg ikke har gjort på lenge at jeg blir støl.
Gjest *Maja* Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Jeg er alltid veldig aktiv på ferie, både med turer, svømming, dykking, klatring, løping etc. Spiser helt likt som ellers på ferie. Frokost, lunsj, middag og kvelds. Holder meg til rene råvarer selv om jeg er i utlandet. Er jo bare å tenke over hva du bestiller.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Gå masse turer for å bli kjent med området du er i. Svøm i sjøen om du reiser til et sted hvor det er trygt. Gå tur eller jogg på stranden. Jeg synes mat er en utrolig viktig del av ferien, så når jeg er på ferie smaker jeg på MYE forskjellig mat, og unner meg alt jeg har lyst på. Men i steden for å kjøpe store posjoner kjøper jeg alltid små, og i varmt klima spiser man sopm regel ganske små posjoner uansett. Jeg pleier også å si at godteri og brus du kan kjøpe i Norge kan du like gjerne unngå. Kjøp heller en spennende brus de bare har på reisestedet, eller lokalt godteri, og spis selvfølgelig i små mengder her også Jeg gikk ned i vekt på ferie hvor jeg spiste lattelrig mye mat. Årsaken var vel at jeg svømte et par timer (!) i havet totalt sett hver dag, samt at jeg brukte beina mye mer enn i Norge.
Alina X Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Har du mulighet til å bade så benytt deg av den, da kan du svømme mye og det er ikke belastende på kroppen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå