AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Vi flyttet inn i et stort hus i oktober i fjor her i Oslo og etter snart 3 mnd. her begynner ting å komme i orden. Bestilling av møbler etc. ting tar tid og med julen tok jo alt ekstra lang tid. Vi trives i nabolaget og har blitt tatt godt i mot. Min mann jobber 100% og jeg jobber 70% (selvvalgt siden jeg har har kreft) og vi har begynt å snakke om vaskehjelp. Men etter å ha sett den episoden av TV2 Hjelper deg hvor endel slike byråer ble filmet fikk jeg helt noia og har satt meg på bakbeina. Jeg sa til mannen min at jeg ikke vil ha en mannlig innvandrer snokende rundt her og bruke dobørsten som vaskeklut over hele huset samt stjele mat/godteri og evt. kontanter som feks. ligger i en skål i gangen etc. Så nå er jeg da fordomsfull og rasist i følge han. Jeg sa jeg godt kan gå med på en vaskehjelp men at jeg da vil ha en fast vaskehjelp og en kvinne. At hun er innvandrer er null problem men hun skal kunne gjøre en ordentlig jobb og vite hvordan man gjør ting hygienisk og riktig. Kan jeg finne vaskehjelp på Finn eller finnes det byråer som gjør at man har en person å forholde seg til? Anonym poster: 8f8bc8fee5685ddccd88d374be951983 3
Sura Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Den aller beste måten å gjøre dette på er å ta kontakt med et vaskebyrå. Når du bruker et byrå sikrer du at den som utfører rengjøringen har rettigheter og du bidrar heller ikke til ulovlig arbeid. Svart arbeid er en uting. Du kan etter all formodning be om at det er den samme personen som vasker hver gang, men ikke ta dette for gitt. Når det er sagt så er jeg faktisk enig med mannen din. Du fremmer her et syn på mennesker som både er gammeldags og fordomsfullt. Just my fifty cents. 20
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Ikke bestill fra de som var useriøse på tv2, hør med naboene hvem de er fornøyd med om de har vaskehjelp, søk på internett etter negative opplevelser med firmaene. Det tar tid, men resultatet har alltid blitt bra når jeg har gjort det jeg nevner over her. 4
Gjest Badebuksa Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Ja, du høres veldig nektende ut! Lett å overbevise i allefall.
Batteri Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Så nå er jeg da fordomsfull og rasist i følge han. Anonym poster: 8f8bc8fee5685ddccd88d374be951983 Han har rett. 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Velg ikke City Maid!!!!! Anonym poster: a0abb9ab34622d54df009a9dd6d21077
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Vi flyttet inn i et stort hus i oktober i fjor her i Oslo og etter snart 3 mnd. her begynner ting å komme i orden. Bestilling av møbler etc. ting tar tid og med julen tok jo alt ekstra lang tid. Vi trives i nabolaget og har blitt tatt godt i mot. Min mann jobber 100% og jeg jobber 70% (selvvalgt siden jeg har har kreft) og vi har begynt å snakke om vaskehjelp. Men etter å ha sett den episoden av TV2 Hjelper deg hvor endel slike byråer ble filmet fikk jeg helt noia og har satt meg på bakbeina. Jeg sa til mannen min at jeg ikke vil ha en mannlig innvandrer snokende rundt her og bruke dobørsten som vaskeklut over hele huset samt stjele mat/godteri og evt. kontanter som feks. ligger i en skål i gangen etc. Så nå er jeg da fordomsfull og rasist i følge han. Jeg sa jeg godt kan gå med på en vaskehjelp men at jeg da vil ha en fast vaskehjelp og en kvinne. At hun er innvandrer er null problem men hun skal kunne gjøre en ordentlig jobb og vite hvordan man gjør ting hygienisk og riktig. Kan jeg finne vaskehjelp på Finn eller finnes det byråer som gjør at man har en person å forholde seg til? Anonym poster: 8f8bc8fee5685ddccd88d374be951983 Forhør deg rundt med folk som du kjenner/ vet om fra før. Jeg ville heller ikke valgt et hvilket som helst vaskeselskap. Tross alt vil vaskehjelpen finne ut svært mye om privatlivet deres etter hvert, så det er viktig å få en person du virkelig kan stole på. Anonym poster: c6f2f538f6558d9d3b3e8fd2f88a4df0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Den aller beste måten å gjøre dette på er å ta kontakt med et vaskebyrå. Når du bruker et byrå sikrer du at den som utfører rengjøringen har rettigheter og du bidrar heller ikke til ulovlig arbeid. Svart arbeid er en uting. Du kan etter all formodning be om at det er den samme personen som vasker hver gang, men ikke ta dette for gitt. Når det er sagt så er jeg faktisk enig med mannen din. Du fremmer her et syn på mennesker som både er gammeldags og fordomsfullt. Just my fifty cents. Det beste er et byrå? Hvordan kan du påstå det når det nettopp det var et byrå som feilet så grundig med sine ansatte? Anonym poster: c6f2f538f6558d9d3b3e8fd2f88a4df0 1
Chloe- Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Jeg ville hengt opp en annonse på skolene i nærheten.
Sura Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Det beste er et byrå? Hvordan kan du påstå det når det nettopp det var et byrå som feilet så grundig med sine ansatte? Anonym poster: c6f2f538f6558d9d3b3e8fd2f88a4df0 Det finnes råtne epler overalt. Med et byrå har du iallefall mye større sjanse for å få med redelige folk å gjøre enn med å finne en hvilken som helst person via ublu kanaler, som oppslag på butikker, finn.no osv. 1
Gjest Kaninpus Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 Det finnes sikkert enkeltpersoner som har eget foretak. Be om referanser fra de, eller forhør deg med andre du kjenner som nevnt over her. Jeg er ENORMT skeptisk til å ha fremmede mennesker i huset mitt, så skulle jeg hatt vaskehjelp, måtte det nesten vært en ansvarsfull ungdom jeg kjente foreldrene til f.eks. Går ikke det greit med betaling når de har frikort? Akkurat der er jeg litt usikker, men det kan jo være en løsning. Hold deg unna svart arbeid ja.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #12 Skrevet 6. februar 2013 Det finnes sikkert enkeltpersoner som har eget foretak. Be om referanser fra de, eller forhør deg med andre du kjenner som nevnt over her. Jeg er ENORMT skeptisk til å ha fremmede mennesker i huset mitt, så skulle jeg hatt vaskehjelp, måtte det nesten vært en ansvarsfull ungdom jeg kjente foreldrene til f.eks. Går ikke det greit med betaling når de har frikort? Akkurat der er jeg litt usikker, men det kan jo være en løsning. Hold deg unna svart arbeid ja. Hva mener du med frikort? Ikke TS forresten. Anonym poster: eb012e995720691fb90d19290ea20891
Gjest Kaninpus Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 http://www.skatteetaten.no/no/person/skattekort-og-forskuddsskatt/frikort/ Jeg husker jeg hadde det da jeg var tenåring og hadde sommerjobb:)
Alice123 Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Velg ikke City Maid!!!!! Anonym poster: a0abb9ab34622d54df009a9dd6d21077 Jeg vurderer dem, hvorfor ikke? Trodde de var seriøse
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #15 Skrevet 6. februar 2013 Jeg vurderer dem, hvorfor ikke? Trodde de var seriøse De tråkket i sengen med yttersko. Spiste av maten i kjøleskapet. Satte seg på doen min og gjorde sitt fornødne uten å vaske etter seg. Ødela støvsugeren og en stol og nekter å betale erstatning. De brukte en hel flaske Ajax til en bøtte vann så parketten nesten ble ødelagt. De hadde tydelig vært og romstert i undertøysskuffen min og barnas! Jeg prøvde firmaet flere ganger. Etter den første ringte jeg og klaget og ba om noen andre neste gang, men det var like ille de neste gangene også. Jeg får heller ikke pengene tilbake. Mareritt! Anonym poster: a0abb9ab34622d54df009a9dd6d21077 1
Alice123 Skrevet 6. februar 2013 #16 Skrevet 6. februar 2013 De tråkket i sengen med yttersko. Spiste av maten i kjøleskapet. Satte seg på doen min og gjorde sitt fornødne uten å vaske etter seg. Ødela støvsugeren og en stol og nekter å betale erstatning. De brukte en hel flaske Ajax til en bøtte vann så parketten nesten ble ødelagt. De hadde tydelig vært og romstert i undertøysskuffen min og barnas! Jeg prøvde firmaet flere ganger. Etter den første ringte jeg og klaget og ba om noen andre neste gang, men det var like ille de neste gangene også. Jeg får heller ikke pengene tilbake. Mareritt! Anonym poster: a0abb9ab34622d54df009a9dd6d21077 Herregud så ekkelt!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #17 Skrevet 7. februar 2013 Jeg hadde gått for en som har registrert et enkeltmannsforetak. Da er det lovlig. Anonym poster: 4e446ba98db037736391175500b201e4 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #18 Skrevet 7. februar 2013 Ja, du er både fordomsfull og rasistisk. Anonym poster: 1fbc508cf2ed2a13af7226ad609dd25c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #19 Skrevet 7. februar 2013 Jeg skjønner ikke hva kjønn har med saken å gjøre? Bortsett fra det er jeg helt enig i det du skriver, det finnes mange useriøse folk der ute. Har dere vurdert robotstøvsuger? Anonym poster: 5352a40e3c749867eccd282f5790c2ca 2
Gjest Amber Rose Skrevet 7. februar 2013 #20 Skrevet 7. februar 2013 Hvorfor er hun rasistisk når det er et faktum at i 99% av de tilfellene man ser eller hører om i avisen, gjennom bekjente eller på TV hvor vaskehjelper gjør slik så er det snakk om innvandrere? Det gjelder forresten kriminaliteten i Norge også, men det er en annen sak. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå