Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er vel et patetisk menneske, men når kjæresten sier han ikke kan leve uten meg for uken etter dra til ei dame han har hatt et forhold til før og blir der værende, han skriver på facebook for en herlig dame hun er og at livet hans nå, sammen med denne dama er fantastisk. Hvordan skal jeg klare å komme over/leve med et sånt svik?

Anonym poster: ecdca0889c335b9fbfe6cefd873431ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du går med hodet høyt hevet og tenker at hun nå er stuck med denne idiotiske mannen :)

Det er ikke du som er den patetiske her :)

Endret av Marsupilami
  • Liker 2
Skrevet

Det skal føles en liten stund som om du ikke kunne overleve, men du skal overleve likevel. Vår hjerne er skapt til å takle mye mer enn det vi tror vi kan takle.

Jeg har opplevd et kjempestor svikt, og det tok meg tid før jeg klarte å "overleve", og den perioden føler man at man bare overlever, det er kjempevanskelig, men så plutselig begynner man å akseptere, og det viktigste av alt er å bli bestemt på å gi innsats for å ende med å akseptere og gå videre. Så lenge man finner seg i den situasjon hvor man bare tenker på sviktet og samtidig savner eksen, kan man ikke pleie såret.

etter alt dette, kommer den dagen du ser at det faktisk var det kanskje vondeste, men likevel det beste som kunne hende. Du begynner å kjenne deg selv igjen, du er blitt mer voksen av erfaringen, du vet bedre hva du vil, hva du kan ta og gi i et forhold.

Og overraskende nok begynner du å håpe på at du skal treffe en man. Men du er ikke nødvendigvis klar foreløpig.

Og så kommer den dagen du er klar til et annet forhold, og da sender du en ubevisst beskjed til dem som er single (vi har alle en ubeviss radar som gjør at vi er mer tiltrukket av en person som er åpen til et forhold), og du skal innse at det fgøles godt at noen flørter med deg, uansett om du er interessert eller ikke.

Og endelig kommer den dagen det er en du er interessert i, uansett hvor lenge det skal vare, takket være ham føler igjen den følelsen du ikke husket engang, når det gribler i magen, og du er sååå taknemlig forid du endleig innser hvor uinteressant og patetisk din eks var, og hvor interessant du er for mange andre menn.

Det høres kanskje umulig ut, men tro meg, det er sant. Til og med dem som mister et barn, som er det verste i mine øyne, klarer en eller annen dag å gå videre å nyte noen hyggelige stunder i livet med de andre de er glad i.

Hvor lenge tid det skal ta har jeg læret er avhengig av bare én ting : din vilje og motivasjon.

Selvfølgelig må du la deg tid til å fordøye, men det viktigste er ikke å mate de negative følelser, og ikke tro at det eksen påstår er sant.

Alle opplever brudd, men de treffer en annen en dag. Så det betyr jo ikke at de ikke var gode nok, men bare at de ikke passet sammen med eksene. Og de fleste, så lenge de er åpne til det og gir litt innsats til det, ender med en annen person og er lykkelig med den.

Ønsker deg lykke til, det blir ikke lett, men hver dag som går har du mer avstand fra såret ditt, og er du næremere dine bedre og lysere dager. Ikke glem det! :)

Anonym poster: be74d0a3088dc7fddabaade7a48cc7d4

• Liker 1
Skrevet

Du er overhode ikke patetisk, men det er han!

Vær glad du er kvitt løgneren.

Skrevet

Det verste er vel at jeg tror de passer godt sammen, han har fortalt litt om henne før, forholdet der var visst endel til og fra. Vet ikke, føler meg litt brukt nå, som om han var hos meg mens han ventet på at hun skulle bestemme seg..

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg å forstå hvorfor en mann gjør sånt? Hvordan en mann kan utnytte/bruke en dame mens han venter på at hun andre vil ha han? Sliter veldig her.

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg å forstå hvorfor en mann gjør sånt? Hvordan en mann kan utnytte/bruke en dame mens han venter på at hun andre vil ha han? Sliter veldig her.

Hadde dere sex sammen? Ja bare et seksuelt forhold, eller var det mer mellom dere?

Tenkte du at det var noe mellom han og henne da han snakket om henne?

Hvorfor føler du at de passer sammen?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

eit lykkeleg liv er den beste hevn!

Skrevet

Det er du som sier at han gjorde det, så det stemmer ikke nødvendigvis. Og om dere har vært ordentlig sammen, selv om han bekrefter det du skrev, er det jo flere ting som var ekte mellom dere. Man kan ikke spille en rolle hele døgnet flere mnder på rad. Ellers var det at du nektet å se at han ikke hadde den minste følelsen for deg...

Så ikke vær så drastisk, det gjør deg bare mer vondt.

I et forhold går følelser opp og ned, og om han var glad i deg, men aldri hadde gelmt henne helt, og så dukket hun opp da hans følelser var litt ned, betyr det ikke at han brukte deg.

Skrevet

Ja vi hadde sex, jeg er noen år eldre enn han, det gjorde/gjør han litt usikker, grunnen til at jeg tror de passer sammen, er at jeg ser nå på facebook, bakover, at de virker "trygge" på hverandre, kjenner hverandre godt og når han har snakket om henne tidligere (siste året har han ikke nevnt henne,) var hun på en måte perfekt, feilen i forholdet deres var på en måte andre sin skyld, hun gjorde aldri feil. Han har sagt tidligere hvis det ikke var for ting utenfor forholdet deres, hadde det vært perfekt.

Skrevet

Ja det var mange ting som var ekte mellom oss, han ble "nærmere" på en måte siste par månedene nå, var mer sånn at har sa han savner meg at han trengte meg, at vi hørte sammen, og så snur han altså om i løpet av ei uke. Jeg klarer ikke forstå dette og er vel etter alt han har sagt grunnen til at jeg føler meg brukt, i vente på noe bedre.

Skrevet

Hver gang en brukte uttrykket at han "trengte" meg, var det et litt usunt forhold, fordi følelsen var usunne. Om man sier det etter flere år, ok.

Du mater negative følelser med å prøve å finne et bevis på at han har utnyttet deg.

Skal det forandre nåtiden eller framtiden din å være sikker på at han brukte deg ? Bare at blir dårligere og dårligere av å tenkte negativt.

Det er likke så lett, jeg vet det veeeeldig godt, men ta deg sammen, nekt å mate tanker som kan ødelegge deg. Det du vil er jo å bli lykkelig, ikke sant?

Skrevet

Kan være jeg mater negative følelser meg å tenke at han utnyttet meg ja, vi har hatt et litt rotete forhold i to år nå, med rotete mener jeg dårlig kommunikasjon, misforståelser, sjalusi, mest fra mi side pga usikkerhet, tenker nå han har tatt meg for gitt, at han kanskje ikke elsker meg som kjæreste, men mer som en god venn, vet ikke..en mann som virkelig elsker en dame, gjør vel ikke noe sånt mot? Kanskje han regner med jeg er der hvis det igjen skulle skjære seg mellom de to?

Skrevet

kjæresten din? han er vel strengt tatt exen din nå

Skrevet

Kan være jeg mater negative følelser meg å tenke at han utnyttet meg ja, vi har hatt et litt rotete forhold i to år nå, med rotete mener jeg dårlig kommunikasjon, misforståelser, sjalusi, mest fra mi side pga usikkerhet, tenker nå han har tatt meg for gitt, at han kanskje ikke elsker meg som kjæreste, men mer som en god venn, vet ikke..en mann som virkelig elsker en dame, gjør vel ikke noe sånt mot? Kanskje han regner med jeg er der hvis det igjen skulle skjære seg mellom de to?

Bare han kan vite hva han regner med, og til og med kan det hende han ikke regner med noe i det hele tatt. Han hadde helt sikkert følelser for deg for å tåle sjalusi osv på to år, men bare at følelsene ikke var riktige eller forsvant de etterhvert. Uansett, det er ikke det du burde bruke energien din på.

kjæresten din? han er vel strengt tatt exen din nå

Tror bare hun brukte det uttrykket for å skille mellom romantisk og vennskapelig kjærlighet...

Og uansett, når man mister en, tar det alltid tid å snakke om fortid

Skrevet

Tror nok ikke det var slik at han tenkte "yes, nå skal jeg utnuytte henne, og når min eks kommer tilbake, forlater jeg henne jeg utnytter". Det er bare at han bare tenker på seg selv. Han ville være med deg en gang, nå vil han være sammen med henne. Det er sikkert ikke mer komplisert enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...