Spent... Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Jeg gikk ned 10 kg for noen år siden. Deretter ble jeg gravid, og har nå greid å gå ned baby kiloene. Likevel ser jeg hele tiden "feil" på kroppen. Må bli tynnere her og der. Jeg ser ikke vektnedgangen som andre gjør. Derfor tenker jeg på mat/kcal og slanking store deler av dagen. Jeg blir nesten "stresset". Jeg spiser svært sunt (litt godis på lørdagene), og lager omtrent all mat fra bunnen av. Jeg spiser lite pasta/poteter, og jeg trener ca. 4-5 ganger i uken. Jeg bestemte meg for å ikke veie meg hver uke, slik jeg har gjort før, men kun 1 gang i mnd. Jeg gikk ned 2,4 kg i januar og mistet 15 cm på kroppen. Dette syntes jeg er bra, men likevel så "ser" jeg det ikke. Jeg trenger litt tips til hvordan jeg skal la vær å tenke konstant på mat/kcal. Jeg gjorde ikke dette da jeg gikk ned de 10 kg. Da spiste jeg sunt og variert, og spiste det jeg ville på lørdager. Trente mindre enn nå. Noen råd?
Isolde Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Jeg tror du bare må sette deg ned og ta et oppgjør med deg selv. Er det å tenke på kcal og mat hele tiden det som er best for deg? Vil du virkelig ødelegge dagene dine med å tenke på dette hele tiden? NEI, vil jeg tro svaret er. Du må gjøre det som er best for deg, og sakte men sikkert komme in i en normal rytme der ting går av seg selv. Ikke stress deg selv om du har spist 100 kcal for mye en dag! Vet dette ikke funker for alle, men jeg ville faktisk rådet til å kontant slutte å telle kalorier. Det har hjulpet meg når jeg har vært i samme situasjon som deg. Bare slutt, og nyt livet ditt, du vet aldri når det tar slutt! Spis sunt, tren regelmessig, ikke for å absolutt skulle gå ned 10 kg (eks), men for å leve lenger og for å være sunn og glad. Så går kiloene ned og oppstramming av seg selv, det kan jeg love deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå