Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer er begge 21år, vært kjærster i snart halvannet år. Forholdet har vært perfekt frem til nyåret kom...

Vi har generellt kranglet lite, men nå i januar hadde vi vår værste krangel hittil i forholdet. Det hele starter desverre med facebook. Han komenterer en status, som jeg får opp på min "home page", han sier forsovidt ikke noe galt til henne, men hun direkte flørter med han og snakker stygt om meg.

Kranglingen begynner der, og min samboer skjønner ikke hvorfor jeg ble så sint/lei meg, for han mener at hun ikke flørtet.

Krangelen eskalerer og varer en hel uke, hvor de i mellomtiden snakker per inboks på facebook. Jeg har forklart han tidligere og under krangelen hvor såra jeg er og hvor vondt dette er og at jeg forventer at han står opp for meg og snakker til henne. Dette er ikke greit!! Den 7ende dagen prøver jeg nok engang og ordne opp, snakke ut og forstå ting litt lettere.

Kranglingen varer noen timer, og jeg er dritt lei og fullstendig utslitt etter en uke med gråting, søvnløse netter og såra følser. Og til min store skrekk "forsvarer" han seg med at han faktisk aldri har møtt henne, noen sinne!! De kjenner hverandre kun via få komentarer på facebook og via en felles venninne.

Jeg bryter sammen og ber han istedet spørre henne om hun faktisk flørtet siden han nektet å høre eller respektere meg, jeg ba han om og om igjen, før han tilslutt sier at jeg har rett fordi han har spurt henne og hun flørter faktisk.

Jeg knekker ennå mer, og løper inn på soverommet, hvor han kommer etter en liren stund etter meg, og det virker som han skjønner faktisk hvor såra og lei meg jeg er.

Jeg forklarer han klart å tydelig at dette er bullsh*t og jeg tolererer det faktisk ikke, og ser helst at så lenge jeg er en del av livet hans, vil jeg ikke at de snakker noe mere sammen. Jeg forklarer også at hvis det skulle skje noe mere tull, ville jeg gå ifra han uansett hvor høyt jeg elsker han, og uansett hvor mye han betye for meg.

Gått ca 2 uker nå og de snakker visst fortsatt sammen, men om hva vet ikke jeg, fordi han forteller meg det ikke, pg jeg føler meg så ikke respektert og tråkka på, egentlig uansett hva de snakker om.. og bare for å nevne det har hun og han vist nok ikke snakket sammen på mange år,men de er visst så gode venner.

Det tikket inn 2meldinger på tlf hans nå halv tre på natten, og jeg antar det er henne :(

Så vidt jeg vet har han bare vært venlig med henne, ikke flørtet tilbake.

Men jeg orker virkelig ikke bekymringene, tankene, følelsene, fryktwn jeg har om dagen. Og han virker desverre likegyldig om hva jeg synes om oppførselen hennes og hva dette gjør med meg. Jeg har bedt han tenke nøye igjennom hva han risikerer å miste ved å holde på videre med dette..

Det jeg lurer på, etter dette lange "brevet", er om noen har vært borti noe lignende, har noen tips på å få han til å virkelig skjønne hva jeg mener og går igjennom, uten å miste han. Hvordan jeg skal komme først, ikke henne. Jeg vil ikke gå fra han, men jeg vil ikke være med på dette lenger.

Hjelp???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skriveleif klokken 0400 om morningen ;)

Skrevet

Du sa at du skulle gå fra ham hvis det fortsatte/skjedde noe mere tull? Og så går det 2 uker og det fortsetter? Og du går ikke? Du må vise ham at du mener alvor...

Men jeg skjønner ikke...hva sier han til sitt forsvar? At de er venner? Lar han deg se innboks-samtalene? Og har de kjent hverandre kun gjennom facebook i flere år, sier du?

..ellers da...så synes jeg du virker litt hysterisk, men skjønner at du er frustrert og vil vite hva som foregår..

Skrevet

Han ble kjent med en nå venninne, la oss kalle henne M. Denne "facebook-flørten" er en bekjent av m, og på en eller annen måte har min kjærste og hun blitt "kjent" muligens igjennom tre år utvekslet max 100ord med herandre.

Ved at jeg ville gå om det var noe mere tull mener jeg alt annet enn vennlig prat imellom de to, altså noe videre flørting fra hennes side f.eks.

Jeg har fått lov til å se "den første" av mange samtaler de tydligvis har hatt, etter dette må jeg dra informasjon ut av han ang henne og hva de snakker om.

Må også få lov til å si at jeg aldri har nektet noen av mine kjærster noen tong, og ser på meg selv desverre som veldig dumsnill, og kunne nok spart meg mange år med idiot kjærster, hadde jeg bare satt ned foten tidligere.

Til hans forsvar, vet jeg helt ærlig ikke siden han ikke kommer med noe grunn/forklaring/unnskyldnind.. nada..

Og jeg lurer på om han rett og slett liker oppmerksomheten og er litt naiv. Jeg er hans lengste forhold og han har vare hatt to, relativt små forhold før, som ikke har vært så seriøst som vi er nå.

Skrevet

Jeg tror du dytter han inn i hennes armer, selv om du strever for harde livet for å unngå det.

Anonym poster: 04adef419c6211c3356282a90154f79b

Skrevet

Sorry for skrive feil igjen, vanskelig å poste fra mobilen.

Skrevet (endret)

.

Endret av Sukkers0et
Skrevet (endret)

Jeg tror du dytter han inn i hennes armer, selv om du strever for harde livet for å unngå det.

Anonym poster: 04adef419c6211c3356282a90154f79b

På hvilken måte dytter jeg han mot henne? For det er noe jeg absolutt ikke vil :( han er den mest fantastiske gutten ellers, utenom denne "situasjonen". Sorry for to svar, får ikke dette helt til fra tlf, og er ny her ;)

Endret av Sukkers0et
Skrevet

På hvilken måte dytter jeg han mot henne? For det er noe jeg absolutt ikke vil :( han er den mest fantastiske gutten ellers, utenom denne "situasjonen". Sorry for to svar, får ikke dette helt til fra tlf, og er ny her ;)

Tull, du gjør ikke noe galt. Han er respektløs som faen. Man kan ikke på noe tidspunkt gi andre mennesker skylden for egne handlinger her i livet. Heller ikke i samlivet. Han agerer frivillig og på eget initiativ fordi det gir ham noe. Spenning og oppmerksomhet.

Det nytter ikke at du snakker og viser hva du føler. Ergo er han ikke så innvolvert i deg som du er i ham. Trussler virker ikke. Flytt ut og la ham seile sin egen sjø. Han seiler antakelig dit han innbilder seg at det er mer spennende, og så blir han der til neste dame viser interesse..

Skrevet

Jeg synes ikke du skal la dette gå lenger. Situasjonen med jenta i seg selv er ikke så ille (som i, han treffer henne tydeligvis ikke og sender ikke akkurat sexmeldinger hver natt, så vidt vi vet), men han er ufattelig respektløs og i tillegg kommuniserer han dårlig. Noe av det som redder mange forhold (det vil jo alltid oppstå problemer) er nettopp at man har en viss respekt for hverandre samt klarer å kommunisere hva man føler og hvorfor man reagerer som man gjør på ting. Han har en stor mangel her. Det signaliserer også at han kommer til å oppføre seg likt hvis det oppstår en mer alvorlig episode i fremtiden. Det virker som han ikke forstår eller setter pris på hva han har i deg.

Anonym poster: 2c7e923f3132d4ffa87137eb4e7a4e08

• Liker 1
Skrevet

Nei alstå enig der, hatt værre problemer med andre x'er som har tatt dette mye lenger enn hva min kjærste har gjort, for som sagt,så vidt jeg vet har han ikke flørtet med henne, sånn sett er det greit,

men det jeg da ikke skjønner er at etter så mye krangling, og det virka som på meg at han endelig forstod hvor vanskelig dette var, han mente virkerlig beklager, var ydmyk og nesten litt såra han også, men så å fortsette? Hvorfor da i alle dager skjønner han ikke at han desverre ikke har noe å hente hos henne, og mister meg i nysgjerrigheten sin?

Må også nevne de små kranglene/diskusjonene vi har hatt tidligere har han vært kjempe lett å snakke meg, få ut ting og ordne opp sammen.. men for første gang virker det som jeg er den eneste som vil fikse opp? Må jeg kanskje bare innse at han er lei og som en skrev tidligere her oppe at han rett og slett ikke er like engasjert som meg? :( huff... liker ikke dette, og at jeg føler jeg må gå og knuse mitt eget hjerte :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...