Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livet er til for å nytes!

Så jeg vil at vi deler litt av livets små gleder i denne tråden, for å minne oss på hvor godt vi egentlig har det, og for å inspirere hverandre.

Skriv gjerne flere ting, eller flere poster om du kommer på noe mer :)

Så, hva slags små gleder gir du deg selv?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alltid smør istf margarin :)

• Liker 1
Skrevet

Hverdagsluksus for meg:

Nystrøket sengetøy

Middag med mannen - uansett

Gjest LightBulb
Skrevet

Fyr i peisen på kalde kvelder :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Badekar, med litt badedigg fra Bodyshop :rodmer:

Skrevet (endret)

Jo, dette er jeg bevisst på: mine luksusting hver eneste dag, er å kunne nyte det vi i vår del av verden kaller for selvfølgelige "basis-ting" i livene våre. Det som vi tar for gitt. Varme i rommene. Vann i kranene. Lys i lampene. Klær i skapene. Møbler, mat, vegger og tett tak, m.m..... Alle disse tingene er jeg stadig innom i tankene og takker for at akkurat jeg har i mitt liv, på denne jordkloden. Det er ikke en selvfølge for alle og jeg er klar over det. Jeg er en av de utvalgte og takker for det. :)

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 4
Skrevet

Det viktigste er vel at jeg unner meg selv ting uten å få dårlig samvittighet. Hvis jeg spiser espressois på en torsdag tenker jeg ikke 'uff, dette burde jeg ikke gjort', hvis jeg kjøper en jakke som er litt dyr fokuserer jeg på den gode kvaliteten og at jeg får brukt den masse og hvis jeg utsetter trening pga. noe gøy tenker jeg ikke at jeg må ta det igjen eller at nå kommer jeg til å ese ut som en ballong. Dette høres kanskje ut som en selvfølge hos noen som overhodet ikke ser ut som en ballong, men gjennom årene har jeg oppdaget blant venninnene mine at dårlig samvittighet går igjen hver eneste uke. De har dårlig samvittighet hvis de dropper en formiddag med lesing, de har dårlig samvittighet hvis de ikke tar på seg ekstrajobb i helgene, de har dårlig samvittighet for alt de spiser og alt de bruker penger på. Det virker utrolig slitsomt. Det ødelegger jo hele konseptet med å unne seg noe, hvis man skal gå rundt og tenke på det hele tiden.

• Liker 4
Skrevet

kan handle mat på OBS Megastore på Økern. Samboeren har bil, så vi kan handle hvor vi vil egentlig.

Smart Club er også bra når det er salg.

Skrevet

En god tur på morgenen med hunden, før jeg starter med dagen :)

• Liker 1
Skrevet

Unner meg en kaffe på kafè i en gang i uka. Selv om jeg har dårlig råd, så prøver jeg å overholde denne lille regelen. Rett og slett fordi det har så mye å si for min psykiske helse og får meg ut blandt folk. Med en gang jeg sitter der med kaffen uansett hvor stresset eller urolig jeg er på andre måter, så senker jeg automatisk skuldrene og roer meg. Kjenner hvordan hvilepulsen kommer med en gang.

• Liker 2
Skrevet

Nyvasket sengetøy, morgenteen som blir brygget rett etter at jeg står opp, og en halvtime på sofaen sammen med katten. :rodmer:

Skrevet

Lykke for meg er å legge ungen min på riktig tid og han sover rolig hele natten gjennom.og se en god film eller bare tv med mannen min med litt mat og drikke.luksus for meg er å få tid til å trene 2-3ganger i uken.

• Liker 1
Skrevet

- Jeans som er strøket.

- Nyvasket og nystrøket sengetøy

- Smoothies

- Kaffemaskin

- Nyvasket klær og leilighet på fredager

Gjest martefjarte
Skrevet

Nyvasket sengetøy, kveldsturer på lange, lyse kvelder, nyvasket leilighet full av telys, en lang dusj med skrubbing, barbering, vasking og kuring :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

At jeg er gift med en mann jeg elsket

• Liker 1
Skrevet

Sitter ikledd min nyinnkjøpte skjorte og har gjort klar champagnen som jeg skal nyte senere i kveld. Yeah!

Gjest Morteno
Skrevet

Kjæresten min gir meg all den luksusen jeg trenger!

Skrevet

Å ha kjøpt et nytt sminkeprodukt som funker og får meg til å føle meg skikkelig fin

Å bruke digg undertøy

Å få tilbringe en hel dag med kjæresten

A dra på jentekveld

Å skrubbe, barebere, vaske, rense og smøre inn hele kroppen min, og ta en lang dusj

Å ta på en ny, fresh neglelakk-farge

Skrevet

Hverdagsluksus for meg:

Stå opp litt før jeg må , rekker en kaffe og litt " God morgen Norge"

Mannen tar kvelds og legging av barn , jeg kan gå en tur , besøke en vennine e.l

Dusje litt unødvendig lenge , med litt for varmt vann som varmer helt inn i sjelen!

Pose cuppocino i lunsjen

Frisør time

tom vaskekurv

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...