Gjest anonym Skrevet 5. februar 2013 #1 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg har hatt det i fleeere år. Og begynte plutselig å tenke på det idag, da jeg såg på bilde av meg selv. Er det normalt?! Har hatt det i 5-7 år. andre som har det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snoken- Skrevet 5. februar 2013 #2 Del Skrevet 5. februar 2013 Er vel ikke normalt. Jeg får det om jeg får mer lys på det ene øyet en det andre . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #3 Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg kjenner en som har det, han har en skade på øyet (som skjedde da han var liten). Jeg ville uansett gått til legen med det, høres ikke helt normalt ut. Anonym poster: 421d26845546813e2ab8e6527ae1e453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg Skrevet 6. februar 2013 #4 Del Skrevet 6. februar 2013 Det er forholdsvis vanlig, jeg har det uten at det var noe galt. Men kan være tegn på en nevrologisk sykdom. Du kan dra til legen for å bli henvist til MR. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #5 Del Skrevet 6. februar 2013 Pupillene lever jo på mange måter sitt eget liv. Mine pupiller kan være både store og små og forskjellige fra hverandre innimellom. Jeg er hos optiker innimellom for sjekk av øyet, og av linsebruk, og har aldri hørt dem kommentere noe om dette Anonym poster: e2a04b2cf8694a9ff82af405fdf49268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #6 Del Skrevet 6. februar 2013 Forresten, hvorfor må man til lege, og ikke optiker?? Er det ikke lurt å få en sjekk på øynene av optikeren?? Anonym poster: e2a04b2cf8694a9ff82af405fdf49268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #7 Del Skrevet 6. februar 2013 Du kan fint gå til optiker heller enn lege. Ulik størrelse på pupillene er ikke helt unormalt, det som er viktig er at de responderer likt på lys - hvis ikke så kan det være noe nevrologisk. Anonym poster: a6b1a379da82cd467fe98fa55dc193c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.J.R Skrevet 6. februar 2013 #8 Del Skrevet 6. februar 2013 Det er nok lurt å forhøre seg om hva som kan være grunnen, spesielt siden det kan ha konsekvenser for synet ditt om det er 'alvorlig'. En trøst kan du definitivt finne i at du da har noe til felles med en av verdenshistoriens største rockestjerner: http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2012/1/4/1325675158946/David-Bowie-007.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #9 Del Skrevet 6. februar 2013 Du kan fint gå til optiker heller enn lege. Ulik størrelse på pupillene er ikke helt unormalt, det som er viktig er at de responderer likt på lys - hvis ikke så kan det være noe nevrologisk. Anonym poster: a6b1a379da82cd467fe98fa55dc193c4 Når det er lys mot øynene så blir de like store. Er det et godt tegn ? Har vært hos legen, hun reagerte først veldig. Men så sa jeg at jeg har hatt det lenge. Tok ct av hodet og alt var fint. Men vet at du ser sånne ting bedre på MR? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #10 Del Skrevet 6. februar 2013 Det er forsåvidt en god ting ja. Men hvis pupillene er litt ulike i størrelse i utgangspunktet i dunkelt lys, så bør de vel egentlig ha blitt like mye større i sterkere lys, altså at de da fortsatt er litt ulike i størrelse - men større. Altså at de øker proporsjonalt i forhold til sin opprinnelige størrelse. Men det høres jo ut som at du har fått sjekket det opp, at ct var fint og sånt. Og det at du har hatt det i mange år høres ut som at det ikke egentlig er noe å bekymre seg for. Men konkluderte ikke legen din med noe, eller lot dere det bare henge? Jeg vet ikke om MR viser bedre enn CT, men det var vel en grunn til at legen valgte CT og ikke MR Anonym poster: a6b1a379da82cd467fe98fa55dc193c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #11 Del Skrevet 6. februar 2013 Det er forsåvidt en god ting ja. Men hvis pupillene er litt ulike i størrelse i utgangspunktet i dunkelt lys, så bør de vel egentlig ha blitt like mye større i sterkere lys, altså at de da fortsatt er litt ulike i størrelse - men større. Altså at de øker proporsjonalt i forhold til sin opprinnelige størrelse. Men det høres jo ut som at du har fått sjekket det opp, at ct var fint og sånt. Og det at du har hatt det i mange år høres ut som at det ikke egentlig er noe å bekymre seg for. Men konkluderte ikke legen din med noe, eller lot dere det bare henge? Jeg vet ikke om MR viser bedre enn CT, men det var vel en grunn til at legen valgte CT og ikke MR Anonym poster: a6b1a379da82cd467fe98fa55dc193c4 Når jeg lyser på øynene mine så blir de små. Like små. Er jeg ute i lys er de like store. du ser kanskje fortsatt at det ene øye er BITTElitt større. Legen hentet inn en annen lege når hun såg at pupillene var forskjellig . Så sa jeg at jeg har hatt det i mange år, men vi tok CT. Jeg går på medisiner forresten. Vet ikke om det har noe å si. Jeg er jo ganske redd for sykdommer. Og føler ikke legen tar meg på alvor. ALT er angst . Idiotisk. Kan jeg "kreve" at jeg vil ta mr? Bare for å ver sikker? Redd legen tenker jeg er helt idiot i hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #12 Del Skrevet 6. februar 2013 Ops, det skulle ikke komme sånn. Når jeg lyser på øynene mine så blir de små. Like små. Er jeg ute i lys er de like store. du ser kanskje fortsatt at det ene øye er BITTElitt større. Legen hentet inn en annen lege når hun såg at pupillene var forskjellig . Så sa jeg at jeg har hatt det i mange år, men vi tok CT. Jeg går på medisiner forresten. Vet ikke om det har noe å si. Jeg er jo ganske redd for sykdommer. Og føler ikke legen tar meg på alvor. ALT er angst . Idiotisk. Kan jeg "kreve" at jeg vil ta mr? Bare for å ver sikker? Redd legen tenker jeg er helt idiot i hode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #13 Del Skrevet 6. februar 2013 Uff, synes denne tråden var skremmende.. Pupillen på det venstre øyet mitt er i blant større enn den høyre. Særlig hvis jeg står og nistirrer i speilet på badet. Har ikke hodepine, svimmelhet eller noe sånt.. Men skal jeg liksom haste ned på legevakta og forhøre meg hysterisk om både CT av hjernen og svulster og alt som er?? Tror faktisk ikke at jeg gidder ! Anonym poster: e2a04b2cf8694a9ff82af405fdf49268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #14 Del Skrevet 6. februar 2013 Du kan lese litt om det hvis du søker på "Horner syndrom" og anisokuri. Har du hatt det i mange år, trenger du ikke løpe til legevakta i kveld. Er det nyoppstått, bør du få en sjekk snarlig. Anonym poster: 51c455e426ac13ce2f48cb2a60b2fd97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #15 Del Skrevet 6. februar 2013 Uff, synes denne tråden var skremmende.. Pupillen på det venstre øyet mitt er i blant større enn den høyre. Særlig hvis jeg står og nistirrer i speilet på badet. Har ikke hodepine, svimmelhet eller noe sånt.. Men skal jeg liksom haste ned på legevakta og forhøre meg hysterisk om både CT av hjernen og svulster og alt som er?? Tror faktisk ikke at jeg gidder ! Anonym poster: e2a04b2cf8694a9ff82af405fdf49268 Ts her: det er venstre øye mitt som er større enn det andre. Merkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #16 Del Skrevet 7. februar 2013 Ja, det venstre øyet ja! Stirret i speilet igjen nå. Lyste på ett og ett øye med en liten lommelykt. Begge pupillene reagerer på lys, og trekker seg da sammen. Men den venstre pupillen virker som at den ellers lever litt sitt eget liv. Den pulserer mye mer, og går ut og inn, ut og inn, og er generelt større enn den andre. Begge pupillene blir imidlertid mindre jo nærmere jeg beveger hodet mot speilet. Vet ikke om dette sier noen noe, men.. Jeg mener dette må ha pågått i et par uker. Kan ikke huske å ha lagt merke til det før iallfall. Har bestilt time hos optiker, fikk time om et par uker, bare for å være sikker....... Er for øvrig brille og linse-bruker. Er i perioder plaget med røde og såre øyne, men ingen optikere har noengang funnet noe skade på øynene osv. Anonym poster: e2a04b2cf8694a9ff82af405fdf49268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #17 Del Skrevet 7. februar 2013 Ja, det venstre øyet ja! Stirret i speilet igjen nå. Lyste på ett og ett øye med en liten lommelykt. Begge pupillene reagerer på lys, og trekker seg da sammen. Men den venstre pupillen virker som at den ellers lever litt sitt eget liv. Den pulserer mye mer, og går ut og inn, ut og inn, og er generelt større enn den andre. Begge pupillene blir imidlertid mindre jo nærmere jeg beveger hodet mot speilet. Vet ikke om dette sier noen noe, men.. Jeg mener dette må ha pågått i et par uker. Kan ikke huske å ha lagt merke til det før iallfall. Har bestilt time hos optiker, fikk time om et par uker, bare for å være sikker....... Er for øvrig brille og linse-bruker. Er i perioder plaget med røde og såre øyne, men ingen optikere har noengang funnet noe skade på øynene osv. Anonym poster: e2a04b2cf8694a9ff82af405fdf49268 Er selv plaget med røde og litt såre øyne. Men optikeren finner heller ingenting galt med mine Merkelig. Er så stygt og. På HVER ENESTE bilde så ser venstre øyet mitt helt HEMMA ut. SVÆR pupill og på andre liten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #18 Del Skrevet 7. februar 2013 Er selv plaget med røde og litt såre øyne. Men optikeren finner heller ingenting galt med mine Merkelig. Er så stygt og. På HVER ENESTE bilde så ser venstre øyet mitt helt HEMMA ut. SVÆR pupill og på andre liten.. Haha, bra vi er flere da Så lenge jeg ikke har grå eller grønn stær, så skal jeg vel overleve Anonym poster: e2a04b2cf8694a9ff82af405fdf49268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå