Gå til innhold

Britax Max-way eller Two-way?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å søke gjennom en del forum uten å bli klok på hvilke bilstoler som har best plass til beina. Ut fra plusstest og mulighet til å snu setet (når den tid kommer) valgte vi å kjøpe Britax Two-way til vår toåring (til bil nr 2). Ble ganske overrasket over hvor trangt det ble til beina, sammenlignet med stolen vi har fra før (Besafe Izi Combi). Antar grunnen er at Two-way er helt flatt og ikke hevet fra selve setet i bilen, og lurer derfor på om det er bedre plass i Max-way?

Er det noen som har prøvd begge stolene som kan komme med råd? Hvis det er slik jeg tror, velger jeg å selge Two-way for å kjøpe nytt. Trenger jo ikke gjøre det trangere enn nødvendig før det faktisk blir for trangt. :)

Ella.

Gjest pysepusen
Skrevet

Nå har vi ikke prøvd Two-Way, men Max-Way ga mye mindre plass til beina enn BeSafe-setet.

Skrevet

Forskjellen ligger i at setet står helt klin inntil seteryggen. I MaxWay sitter barnet på 20 mnd allerede med bøyde bein, mens i izi combi med isofix er det masse plass til beina. Jeg begriper ikke helt hvordan barnet skal kunne bruke MaxWay til 5 års alder - når det i tillegg er snakk om et barn med korte bein i forhold til kroppslengde... (Kan bruke to str mindre i bukse enn i body...)

Skrevet

Poden på 3 år sitter kjempefint Two-way bakovervendt og har det ikke trangt heller. Han er også lang for alderen.

Jeg har dessuten en venninne som har hatt Max-Way og måtte bytte det ut nå fordi det ble for trangt for hennes jevnaldrende gutt.

Anonym poster: e5d1869731adea1d8240db4bce73505e

Skrevet

*sitter kjempefint i Two-way

Anonym poster: e5d1869731adea1d8240db4bce73505e

Skrevet

Her har vi god plass i Max-way. Men man må jo ta med i beregningen hvordan baksetene på bilen man kjører er utformet også. Er det trangt i baksetet, så kan det bli dårlig beinplass med noen typer bilstoler som må "klemmes" fast mellom foran og baksetet.. Vi har prøvd two-way og de var mye trangere og satt aldri riktig godt og stødig.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Vi har uvanlig god plass i baksetet (Skoda Superb), så kanskje det er mulig å montere setet lenger bak? Det er jo en kloss under setet som kan vippes under eller helt bak, hvordan bør denne stå for å få mest mulig plass? Hvis ryggen vippes bak, blir det mer eller mindre plass? Vil helst slippe å teste frem og tilbake i tussmørket og mange minusgrader. :P

Ella.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bumper denne opp, er sikkert noen der ute som har svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...