AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Skriver man noe i invitasjonen om at det vil bli delt ut bonger, eller er det bare teit? Tenkte no sånt: "[...] alle vil få to bonger hver til bruk på øl, vin og mineralvann utover kvelden. For de som ønsker å nyte mer alkohol vil det være mulig å få kjøpt i baren." Anonym poster: f292a334d82e28d89bc038ecf210593b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Regner med det er fri vin til maten? Ville da fått med at de får to bonger etter middag med vin. Anonym poster: 07b7877f73c98d36586f08fc18de148c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Regner med det er fri vin til maten? Ville da fått med at de får to bonger etter middag med vin. Anonym poster: 07b7877f73c98d36586f08fc18de148c Ja, mer presist så står det "Det vil bli servert vin til middagen og kaffe avec, og alle vil få to bonger hver til bruk på øl, vin og mineralvann utover kvelden. For de som ønsker å nyte mer alkohol vil det være mulig å få kjøpt i baren." Anonym poster: f292a334d82e28d89bc038ecf210593b 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Ja, mer presist så står det "Det vil bli servert vin til middagen og kaffe avec, og alle vil få to bonger hver til bruk på øl, vin og mineralvann utover kvelden. For de som ønsker å nyte mer alkohol vil det være mulig å få kjøpt i baren." Anonym poster: f292a334d82e28d89bc038ecf210593b Der høres veldig greit ut. Ville skrevet det Anonym poster: 07b7877f73c98d36586f08fc18de148c
altflyter Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Syntes det høres ut som en grei formulering
Evie Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Bare tenker litt på den siste setningen: for de som ønsker å nyte mer alkohol vil det være mulig å få kjøpt dette i baren. Burde alkohol her være byttet ut med drikke for å gjøre det mer generelt? Jeg tenker at det kan tolkes som at alkoholfrie alternativer er gratis utover kvelden siden du vektlegger alkohol. Kan jo hende det er tilfelle og forsåvidt :-) 2
Moderfavn Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Hvis folk skal ha pengboka på seg, bør det opplyses. Noen kan kyn ha vært i et par bryllup i sitt liv, og tro at det kommer til å være fri bar nå også. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Hvis folk skal ha pengboka på seg, bør det opplyses. Noen kan kyn ha vært i et par bryllup i sitt liv, og tro at det kommer til å være fri bar nå også. Jeg skriver aldri i verden noe om det. "Ta med deg danseskoene - og lommeboka!" Ærlig talt Anonym poster: f292a334d82e28d89bc038ecf210593b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Bare tenker litt på den siste setningen: for de som ønsker å nyte mer alkohol vil det være mulig å få kjøpt dette i baren. Burde alkohol her være byttet ut med drikke for å gjøre det mer generelt? Jeg tenker at det kan tolkes som at alkoholfrie alternativer er gratis utover kvelden siden du vektlegger alkohol. Kan jo hende det er tilfelle og forsåvidt :-) Smart! Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det! Anonym poster: f292a334d82e28d89bc038ecf210593b
Pingting Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 Jeg skriver aldri i verden noe om det. "Ta med deg danseskoene - og lommeboka!" Ærlig talt Anonym poster: f292a334d82e28d89bc038ecf210593b Hvor i all verden sier moderfavn at du skal ordrett skrive at folk skal ta med seg lommeboka!? Det hun mener (tipper jeg) er at du må presisere på en eller annen måte at ting i baren kommer til å koste noe. Det er ganske vanlig med fri bar i bryllup, og da risikerer du at gjestene går ut fra at det er det også i deres hvis du ikke informerer om det. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #12 Skrevet 7. februar 2013 Skriver man noe i invitasjonen om at det vil bli delt ut bonger, eller er det bare teit? Tenkte no sånt: "[...] alle vil få to bonger hver til bruk på øl, vin og mineralvann utover kvelden. For de som ønsker å nyte mer alkohol vil det være mulig å få kjøpt i baren." Anonym poster: f292a334d82e28d89bc038ecf210593b Teit......har du ikke råd til å skjenke folk denne dagen, bør du vente med festen. Anonym poster: 6a2609cccb706a7afbf6b6766efeac5c 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #13 Skrevet 7. februar 2013 Innbydelse: Kjære XXXXX Du er invitert til vårt bryllup den xx.xx.xxx i xxxx-kirke. Etter vielsen er det middag i xxxxx-gate 89. Inngangsbillett til middagen koster kr. 195. Øl, vin og brennevin får du kjøpt i baren. 0,33 l. pils koster kr. 69, et glass husets rødvin/hvitvin koster kr. 73. Sterke drikker koster fra kr. 119, - 134,-. Minner om at vi har ønskeliste på Glassgalleriet. Anonym poster: 6a2609cccb706a7afbf6b6766efeac5c 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #14 Skrevet 7. februar 2013 Jeg tenkte på en annen type bong Anonym poster: b561d205f223297e0e1fa420b6bbb72a
Arkivskap Skrevet 7. februar 2013 #15 Skrevet 7. februar 2013 Nå har jeg inntrykk av at det blir mer og mer vanlig at folk må betale for alkoholen (etter middag). Bonger kan i mange tilfeller være greit. Så lenge det opplyses om i invitasjonen så er det ikke noe problem. Folk som ikke liker det kan da bare takke nei! 1
Petalouda Skrevet 7. februar 2013 #16 Skrevet 7. februar 2013 Bottom line er vel at dersom ikke alt som serveres er gratis bør det opplyses om på en eller annen måte slik at alle er klar over det.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #17 Skrevet 7. februar 2013 Hvor i all verden sier moderfavn at du skal ordrett skrive at folk skal ta med seg lommeboka!? Det hun mener (tipper jeg) er at du må presisere på en eller annen måte at ting i baren kommer til å koste noe. Det er ganske vanlig med fri bar i bryllup, og da risikerer du at gjestene går ut fra at det er det også i deres hvis du ikke informerer om det. Du tok mitt svar ordrett du også, tydeligvis. Jeg vil jo ikke skrive noe så direkte. det blir jo presisert når vi sier at de som vil nyte mer alkoholll eller annen drikke kan få kjøpt det i baren"!! Teit......har du ikke råd til å skjenke folk denne dagen, bør du vente med festen. Anonym poster: 6a2609cccb706a7afbf6b6766efeac5c hvorfor skal man absolutt skjenke folk i et bryllup? det skal da ikke være noe fyllekalas. folk må gjerne drikke det de vil utover de to bongene vi gir dem, men vi har valgt å bruke pengene på selve middagen til 70 personer og tviler på at noen av gjestene våre vil grine på nesa fordi de ikke får drikke sg snydens på festen. Innbydelse: Kjære XXXXX Du er invitert til vårt bryllup den xx.xx.xxx i xxxx-kirke. Etter vielsen er det middag i xxxxx-gate 89. Inngangsbillett til middagen koster kr. 195. Øl, vin og brennevin får du kjøpt i baren. 0,33 l. pils koster kr. 69, et glass husets rødvin/hvitvin koster kr. 73. Sterke drikker koster fra kr. 119, - 134,-. Minner om at vi har ønskeliste på Glassgalleriet. Anonym poster: 6a2609cccb706a7afbf6b6766efeac5c Jeg vil da vitterlig ikke oppgi priser på drikke i invitasjonen. Det har ingnting i en invitasjon å gjøre mener jeg.. si gjerne at vi er gniene som ikke har fri bar, men å få en prisliste i fleisen når du åpner invitasjonen er usmakelig etter min mening. Nå har jeg inntrykk av at det blir mer og mer vanlig at folk må betale for alkoholen (etter middag). Bonger kan i mange tilfeller være greit. Så lenge det opplyses om i invitasjonen så er det ikke noe problem. Folk som ikke liker det kan da bare takke nei! Enig! For oss er bonger en flott gylden middelvei. Vi gir litt til gjestene og så står de fritt til å drikke mer for egne penger hvis de ønsker. synes noen det er grådig av oss, så javel, men der er VÅRT bryllup og vi vil ha det sånn. Bottom line er vel at dersom ikke alt som serveres er gratis bør det opplyses om på en eller annen måte slik at alle er klar over det. Det blir jo opplyst om det når vi skriver "For de som ønsker å nyte mer alkohol vil det være mulig å få kjøpt i baren" !! Men for å presisere det enda dypere så skriver vi "For de som ønsker å nyte mer alkohol eller annen drikke vil det være mulig å få kjøpt i baren". Når folk vet at festen holdes på et sted med bar, restaurant og alt det innebærer så regner jeg med at de fleste i hvrtfall tar med lommeboka "i tilfelle".. Anonym poster: f292a334d82e28d89bc038ecf210593b 2
Lunaire Skrevet 7. februar 2013 #18 Skrevet 7. februar 2013 Synes det virker greit å skrive at det blir bonger, og at det er mulig og få kjøpt mer i baren om ønskelig. Vi kommer også til å gjøre det slik
melly666 Skrevet 8. februar 2013 #19 Skrevet 8. februar 2013 Så lenge det står "kjøpt" burde det jo ikke være tvil i mine øyne. Folk må jo da forstå at de må ta med lommeboka, uten videre utbroderinger? Synes formuleringen ser bra ut jeg TS, så lenge du gjør om til "drikke" som en sa Jeg synes ikke bryllup må ha fri bar. Personlig har jeg svært mange alkoholikere (eller som grenser til det) i familien så i mitt fremtidige bryllup blir det uaktuelt med fri bar. Et bryllup skal ikke være et fyllekallas med drita mennesker som sløver, faller omkring og spyr i et hjørne (etter min oppfatning). Synes bonger er en fin måte å få folk til å begrense seg litt på. 1
Skjønningen Skrevet 9. februar 2013 #20 Skrevet 9. februar 2013 Bonger er i mine øyne bare greit hvis det er snakk om flere av dem, og så lenge gjestene har blitt serveret godt med drikke til maten slik at det justifiseres på et vis. En må gi gjestene en sjanse til å komme ut av det sjenerte skallet dems og bli kjent med hverandre og mingle litt uten for mange restriksjoner. Tror at de fleste oppegående mennesker som er gjester i et bryllup ikke drikker seg drita fulle og lager spetakkel. Det er jo bare dårlig gjort mot brudeparet, for det er dem som skal være i fokus. Dette vet de nok. Når det er sagt så var jeg i et bryllup der hvor det ikke ble servert alkohol overhodet fordi brudeparet selv og deres nærmeste ikke drikker. Det ble stivt og kleint og merkelig for mange av oss, fordi folk ikke klarte å slappe av. Jeg ville aldri ha latt være å unne gjestene mine noe godt til maten og noe å sprite opp (bokstavelig talt) festen med, kun fordi jeg selv ikke satt pris på alkohol. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå