Gå til innhold

Kan han hete Balder?  

1 stemme

1. 1. Kan han hete Balder?

• Ja
      35
    • Nei
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi verken barn eller noen på gang, men allikevel synes vi det er morsomt å snakke om hvilke navn vi kunne tenke oss på våre barn.

Vi liker begge guttenavnet Balder, helt til kusinen min fortalte at det hadde hunden deres hett.

Så kan vi kalle den fremtidige sønnen vår for Balder eller er det et hundenavn? :roll:

Vil han bli ertet for navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er kult!

Skrevet

Ja, jeg synes dere kan kalle en gutt Balder. Synes det er verre å kalle en hund Balder, da Balder i mine ører klinger mye bedre på et menneske enn en hund. Balder er en lys, fager gutt som er lett på foten - synes jeg!

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint! (Har tenkt på det selv, også)

..det er jo ikke noe annenhver nordmann heter, akkurat, men det er jo bare kult!

(Hunden til pappa heter forresten Hans, og det er det jo mange mennesker som heter :wink: ).

Søkte på Statistisk sentralbyrå, og fikk opp:

Resultat av navnesøk

Du søkte på mannsnavnet: Balder  

Det er 70 menn som har Balder som første fornavn.

Det er 52 menn som har Balder som eneste fornavn

Gjest lekebøll
Skrevet

Jada, jeg vet om to x Balder, så det er lov. :)

Gjest sexysadie
Skrevet

Balder var den vakreste av gudene og de sørget dypt over hans død. Untat Loke forkledd som jotunkvinne.Derfor kunne ikke Balder komme tilbake slik de andre hadde tryglet Hel om.

Skrevet
:P Det blir nok Balder, ja! Og hvis det kommer en gutt til, så blir nok han kalt Storm... Synes det er et fint navn også.
Gjest Seleena
Skrevet

Eg veit om både hamster, katt og hest som heiter Balder, men så lenge dåke likar det så gjer det jo ingenting ;)

Det er jo eit normalt menneske namn då.

Gjest Tristessa
Skrevet

Balder er et kjempeflott navn, synes jeg! Bare at jeg synes at Balder er en brunette. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

NEI.....synes ikke det......at du i det hele tatt må stille spørsmålet sier jo egentlig sitt....men "smaken er som baken"..... :-? :wink:

Skrevet

Svigerfaren til søstra mi heter det!! men han er fra Island da.

Skrevet

Balder er greit nok, men det minner meg også mest om hundenavn. (nabohunden til mamma og pappa heter det)

Men Storm? No offence, det høres jo helt idiotisk ut!

Skjønner ikke denne strebinga etter å ha mest mulig rare og orginale navn.

Skrevet
Balder er greit nok, men det minner meg også mest om hundenavn. (nabohunden til mamma og pappa heter det)  

Jeg streber ikke etter det, jeg, men når jeg liker et navn, synes jeg bare det er gøy hvis det er uvanlig. Liker det ikke bare fordi det er uvanlig.

Gjest Embla s
Skrevet

(Jeg syns Storm er et flott navn, vet om en som heter det og selv om det er uvanlig er det slett ikke rart)

Såklart dere kan kalle ham Balder hvis dere syns det er et fint navn! Kjenner mange dyr som heter menneskenavn, forøvrig. (kjenner også en hund som heter Balder). Min personlige mening om navnet Balder (på mennesker): Veldig fint! Tror ikke det er et navn som vil bli til ulempe, det er faktisk ikke sært eller rart, bare litt sjeldent.

Skrevet

Balder var den gamle, koselige dachsen til venninna mi.

Skrevet

Faktisk så har jeg hørt om et tvillingpar som heter Balder og Storm..

Skrevet

Siden du spør så er det vel lov til å si at jeg ikke syntes det var noe serlig fint.

Synes ikke det er et ordentelig navn rett og slett. Men som du ser så er det mange som er uenig med meg... så ikke la meg stoppe deg.

Skrevet

Det er spennende navn, og kan knyttes til en "positiv" person i gammel gudetro.

Presonlig ville jeg slitt med at han alltid kan bli knyttet til "Balder Rabalder"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...