AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 På jobben min har jeg god tone med nesten alle, men etter jobb så har jeg ingenting å gjøre. Er litt redd for å møte folk uten å ha noe å gjøre med dem. Så kommer det jeg tenker på nå, for litt siden så tok jeg initiativ på å få frem kollegaene på kino og peppes etterpå. det ble bra, 5 ble med og det var en hyggelig kveld. Men de fleste som jobber der er jenter og blir det rart hvis jeg ber dem med hjem til meg for å se på film eller serier? Virker for meg som at jeg prøver å sjekke dem opp. Klart jeg liker en av jentene, men det var ikke det jeg tenkte på. Hvordan hadde dere følt hvis en dere jobbet med spurte deg om du skulle bli med hjem til han og se på en film eller noe. Anonym poster: 11573c918b098a3ecdc92c6a532c6793
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Hvis du inviterer med deg hele gjengen fra jobb på besøk, så tror jeg nok ikke at de tror du sjekker dem opp. Men om du bare inviterer med deg en av kollegaene dine, vil hun nok tro at du kanskje er interessert i noe mer enn bare vennskap. Iallefall om du inviterer henne med på film. Men det spørs også hvilken tone dere har fra før, om det er flørting mellom dere, eller bare kompisaktig. Jeg har selv blitt invitert på besøk til kompiser av meg, uten at jeg har tenkt at de har sjekket meg opp. Anonym poster: 656a2a26735d85bff6fdb07c961414ab
CoffeeCup Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Jeg ville heller invitert med ut på kaffe eller noe. Kan virke litt flørtete å be med noen hjem på film, spør du meg. Men ikke nøl med å ta kontakt, de aller fleste setter bare pris på det! Sleng ut en kommentar om noen har lyst til å være med å ta en middag eller en kaffe etter jobb, så kanskje dere blir fler også. Under middagen eller whatever dere finner på, kan du jo avtale noe nytt eller noe til helgen eller noe. Sjekk gjerne litt rundt, hva som finnes å gjøre, så har du noe konkret å spørre om eller foreslå, det er ofte litt enklere. Ellers kan du jo også få deg venner på andre arenaer enn jobben, fritidsinteresser, frivillighetsarbeid etc.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Hadde du bedt meg alene hadde jeg nok tenkt det var sjekking - eller iallefall vært veldig i tvil. Inviter heller flere til kaffe/øl avogtil flere, litt sånn "jobbpils" initiativ hvor alle som vil kan være med. Så etterhvert ser du jo om det er enkelte du får mer kontakt med, og da kan du jo invitere flere(en blir fortsatt sjekking, med mindre du merker dere begge åpenbart ikke er interesserte i hverandre) på en film eller noe. Jeg sier gjerne ja til øl ute dersom det er åpenbart at flere er invitert eller det er åpent for at flere blir med, men siden jeg er i forhold hadde jeg ikke takket ja til aleneinvitasjon uten videre. Med mindre du var en kjempesosial person jeg skjønte gjorde slikt med mange. Hadde jeg vært singel og takket ja umiddelbart hadde det nok vært en viss sjanse for at jeg var interessert selv om du ikke var det Så; lønningspils, se om du blir bedre kjent med dem etterhvert. Anonym poster: 8cb7c9c9ca1f20e7928d67357c3d7335
avida30 Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Ja å bli spurt om å bli med hjem til noen man "knapt kjenner" (altså forskjell på kollega som man egentlig ikke har så mye annet enn jobbmessig ting relatert, fra en kompis man har vært buddy med i mange år) blir jo oppfatta som sjekking. Men jeg syntes ikke det er NOE som helst feil i å kunne si rett ut at "Hey jøss vet du hva, du virker som en kul venn liker du tvspill? Jeg har jo akuratt flytta hit så har ikke så mange å henge med, men dette er ikke for å sjekke deg opp" eller noe i den duren. Da ville jeg sagt HEY ja helt klart! Og etterhvert også hjulpet karen til å skaffe seg et nettverk i byen. I stedet for å tenkte Ånei så kleint at han prøvde å sjekke meg opp.. Ærlighet varer lengst! Du kan også finne nye venner på aktivitetsvenner.no der er det massevis av personer i samme situasjon som deg, og de jeg har møtt derfra har aldri hatt noen andre intensjoner enn vennskap, dette understrekes også tydelig på websiden at ikke er noe datingside Du kan finne folk etter kategori med samme interesser osv som deg der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå