Gå til innhold

Skyvedørsgarderobe fra IKEA, har 33 cm ekstra plass - ideer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe skyvedørsgarderobe fra IKEA, men rommet er 33 cm lengre enn den største løsningen de har.

Før jeg begynner å mekke selv, er det noen som har noen kule tips til hvordan jeg kan utnytte de siste 33 cm? Evt. 16 cm på hver side? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikea har noen DVD-hyller som er 20 cm brede så det passer jo ikke, men kanskje du finner DVD-hyller med et annet mål et annet sted. De er kjekke til hatter, smykker, sko og alt sånt som vanligvis er rot.

• Liker 1
Skrevet

HVa med de greiene med små som, som henges fra stang, til oppbevaring av sko?

Gjest mari kontrari
Skrevet

Et ekstremt lettvint alternativ er jo å rett og slett sette opp en kort klesstang, så har du et sted å henge inn klær som enten er tatt ut for å brukes dagen etter, eller som er brukt, men ikke skitne nok til å gå til vask. Henger den litt høyt kan du ha en kurv til ullsokker/skittentøy/annet under også. Ulempen er selvsagt at dette kan samle litt støv.

Er du litt handy ville jeg definitivt fått saget opp noen plater som passer akkurat inn og laget noen dype hyller, evt. hyller med en stang/knagger under.

Det kan også være et greit sted å oppbevare en fin krakk, kanskje med en knagg eller to over til morgenkåpen.

• Liker 2
Skrevet

Takk for tips! Hyller går jo an, men vil gjerne ha noe lukket, merker jeg. Håpet IKEA hadde 30 cm skap med speildør, men det hadde de visst ikke.

Skrevet

Det finnes noen små "rullgardiner" av strå-liknende materiale som kan festes på toppen av hyller. Det er en grei løsning om du sjelden henter frem noe fra hyllen.

Eventuelt finnes det kanskje en løsning som likner på skyve-fronten på et arkivskap.

Skrevet

Kanskje du kan bruke Lillången speilskap (til bad) fra Ikea? 30cm brede, med speil, men ikke så veldig dype da....

Anonym poster: 38ad454c8a3e1f88575ae45328f92043

Skrevet

De er dessverre ikke like høye som PAX, og det vil se relativt dumt ut med to forskjellige høyder.

Never mind, jeg får nok heller trikse litt med bredden på PAX.

Skrevet

Hva er den totale lengden der du skal ha skapet?

Anonym poster: 38ad454c8a3e1f88575ae45328f92043

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ville satt stang i midten, og evnt. kjøpt slike hyller som er til å henge på ei stang.

Skrevet (endret)

Den totale lengden er 330, og det er ikke innholdet jeg er bekymret for, men dørene. :)

Endret av Sheltay Retrac
Skrevet

Elfa har ikke like fine skuffer som PAX, dessverre. :(

Gjest hedgepig
Skrevet

Elfa har ikke like fine skuffer som PAX, dessverre. :(

Sant nok, men jeg er fornøyd med mine mesh-kurver. De har små hull.

Kjemperaskt å montere. Alt sammen vegghengt, ingenting på gulvet.

Skrevet

Vi har akkurat samme problem, men vi har bare 20 cm vi ikke får brukt til noe. Har fortsatt ikke funnet noe smart å bruke det hulrommet til. Hatt det sånn et halvt år nå, og nå er vi så vant til det at vi nesten ikke ser det lenger :fnise:

Gjest hedgepig
Skrevet

Sett skapet i midten av nisjen og for ut på begge sider;)

Skrevet

Mmmh, blir kanskje til det, men det er jo 30 cm med bortkastet plass da. Hadde håpet noen hadde en dødsfin stylish løsning jeg ikke hadde tenkt på, hehe. :ler:

Skrevet

Vi hadde 20 cm på kjøkkenet, og benyttet dem til http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30138812/. perfekt til te og tomatbokser etc.

Hvor høy er garderobeløsningen deres? Ved hjelp av bein og en list, kan man jukse en del til ved det 30 cm skapet dere fikk link til i stad. Oppe kan man også montere en list, eller en litt større plate, som kan dekkes av et speil.

Legg gjerne ut en skisse/tegning. Da er det lettere å komme med forslag. :)

Anonym poster: 5ccc73f85a67d620b124b56497e7a9a3

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke bare å kjøpe en Pax skapdør og kutte den til riktig størrelse? I skapet kan du ha "lange ting" som f eks strykebrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...