Idamor Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Er hamster et dyr du ville hatt og evnt hvorfor?
Gjest Snoken- Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Ikke å anbefale, hamster er verdens kjedeligste kjæledyr. Sover som regel hele dagen, og er oppe om kvelden. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Har hatt, kjedelige dyr egentlig.Sover , spiser , klatrer litt , løper i hjulet sitt og prøver og stikke av om du skal klappe litt på de. Hvorfor vurderer du hamster ? Anonym poster: fd3218c3b02b358bc320e5c728c8b7fc 1
Santflows Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Jeg syntes de er søte dyr. Hadde et hamster før med tre bein. Han var det mye liv i! Slapp han på gulvet mitt, og løp rundt hele rommet tross mangel på et bein. Hamstere er riktignok nattdyr, så det er da det er mest liv og bråk (!) i dem. De lever desverre ikke lenge, og det er vanskelig å "kommunisere" med de. Kunne ikke ha tenkt meg et hamtser igjen. Endret 5. februar 2013 av Santflows 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Har hatt, kjedelige dyr egentlig.Sover , spiser , klatrer litt , løper i hjulet sitt og prøver og stikke av om du skal klappe litt på de. Hvorfor vurderer du hamster ? Anonym poster: fd3218c3b02b358bc320e5c728c8b7fc Da brukte du nok ikke så god tid på å sosialisere det. Jeg har hatt mange hamstere og de kan være like interessante som andre kjæledyr om man gidder å bruke tid og arbeid på de. Mine elsket i hvertfall å kose og levde mye lengre enn det er normalt for tamhamstre å leve. Anonym poster: 4d7d4971dc542c9cea156d9b39374236 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Hamsterhiet.com For de som mener at hamstere er kjedelige dyr. Anonym poster: 4d7d4971dc542c9cea156d9b39374236
Snella2012 Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Synes det spørs litt hvem som skal ha hamsteret også, er det barn eller voksne? Små barn vil kanskje ikke ha like god forståelse for at de ofte sover om dagen og er våkne om natten som større barn og voksne vil ha. Ellers er det søte og greie dyr.
J.J.R Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Synes marsvin er bedre kjæledyr enn hamstre. Mindre agressive, veldig bra størrelsesmessig, lager verdens søteste lyder, og lever lengre.
Gjest Gaea Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Har hatt to tidligere da jeg var yngre, og interessen avtok raskt egentlig. Ble lei av bråk om natten, ikke var de interessert i å bli holdt og kost med. Men søte er de, da. De eneste kjæledyrene jeg har blitt knyttet til er marsvinene jeg har hatt. Rolige, kosete, koselige lyder og får stort sett rast fra seg nok om de er løse noen timer om dagen.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Da brukte du nok ikke så god tid på å sosialisere det. Jeg har hatt mange hamstere og de kan være like interessante som andre kjæledyr om man gidder å bruke tid og arbeid på de. Mine elsket i hvertfall å kose og levde mye lengre enn det er normalt for tamhamstre å leve.Anonym poster: 4d7d4971dc542c9cea156d9b39374236 Det er en ting å få hamsteren tam slik at den klatrer oppi hånda.MEN hamstre er ikke noe såkalt kosedyr,det ligger mer til dems natur å utforske enn å sitte stille i hånda.Ja,de kan sitte å vaske seg i hånda,men legger seg ikke ned og nyter det å bli klappet på.De har sine "stille" øyeblikk,men om sagt ikke noe kosedyr. En annen ting,når det gjelder hamsterhiet som er nevnt i et innlegg her,så kommer det ann på hamsterens atferd.Det står ikke noe særlig om hvordan hamstre er som kjæledyr såvidt jeg kan se.Og det er ofte den smellen en del går på,at de vil ha et dyr å kose med,og hamstre er små,men de er ikke som å ha katt. Anonymous poster hash: 1c24a...4cd
skruf Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 Vi har, eller minstejenta har, hamster. Den er veldig kosete, og sosial. Elsker å være i hendene, leker i en hamsterball mens minsten sitter på gulvet. Buret står på stua, og når hamsteren hører at vi er der så står den på bakbeina og vil ha oppmerksomhet:) Det er en liten dverghamster minsten har.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #12 Skrevet 23. juli 2015 Nå er det lenge siden jeg lagde denne tråden, men ut av egne erfaringer så er for det første hamstre ikke "kosedyr" og de kan godt gå rundt i sofan, men er ikke sosiale på samme måte som rotte, hund og katt for eks. Tror også ordet kosete er litt misforstått. En katt begynner å male fordi den syns det er godt når du klør den på siden ved øret, en hamster sitter i hånda stille i maks 30 sek og sitter som regel ikke der fordi den vil bli kosa på. En hamster kan være spennende for de som liker å sitte å se på et dyr løpe, klatre osv. Eller bare liker å ha en liten klump som løper rundt mens eier gjør andre ting. Så til anonym bruker, nå vurderer jeg faktisk om jeg skal fortsette å ha hamster som dyr eller om jeg skal legge det på hylla Anonymous poster hash: 20818...c92
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #13 Skrevet 23. juli 2015 Noen flere erfaringer her? Anonymous poster hash: 20818...c92 1
Skywise Skrevet 24. juli 2015 #14 Skrevet 24. juli 2015 Hamstere er dessverre ganske misforståtte dyr, de fleste lever under dårlige forhold med for små bur og for lite strø til å utføre naturlig atferd. I naturen løper hamstere over store avstander hver natt og bruker mye tid på å grave tunneler. Ideelt sett burde hamstere bo i store gerbilariums med 15cm eller mer bunnstrø for at de skal ha det noenlunde optimalt. Men selv om hamsterne trives bedre og har det mer optimalt under bedre forhold, er de fortsatt ikke noe kosedyr. Sånn sett er hamstere egentlig dårlige kjæledyr for barn da de ikke er sosiale. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå