AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Det er noe jeg har stusset på, som jeg ikke helt forstår selv. Og det er at kjæresten min aldri er kåt eller ønsker å ha sex med meg etter han vært på jobb. Både han og jeg jobber turnus (han lege, jeg sykepleier). Det er spesielt etter han har hatt nattevaktshelg at han ikke ønsker sex. Han sier det er fordi han er trøtt. Jeg forstår ikke dette selv da jeg også jobber netter. Når vi kommer hjem fra nattevakt så sover vi jo til langt utpå dagen og får igjen de tapte timene uten søvn. Så jeg forstår ikke hvorfor han ikke ønsker sex de dagene han har jobbet? Jeg forstår jo at man kan bli sliten av å jobbe natt, men man sover seg jo utvilt når man kommer hjem. Han jobber kanskje 4-5 netter etter hverandre ofte, og da blir det ingen sex. Utrotanken har jo slått meg..Hva tenker dere? Anonym poster: 82188864fb7e502aac1423d55af9bc23
Longgone Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Han er utro! Har du ikke sett greys anatomy? 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Det er noe jeg har stusset på, som jeg ikke helt forstår selv. Og det er at kjæresten min aldri er kåt eller ønsker å ha sex med meg etter han vært på jobb. Både han og jeg jobber turnus (han lege, jeg sykepleier). Det er spesielt etter han har hatt nattevaktshelg at han ikke ønsker sex. Han sier det er fordi han er trøtt. Jeg forstår ikke dette selv da jeg også jobber netter. Når vi kommer hjem fra nattevakt så sover vi jo til langt utpå dagen og får igjen de tapte timene uten søvn. Så jeg forstår ikke hvorfor han ikke ønsker sex de dagene han har jobbet? Jeg forstår jo at man kan bli sliten av å jobbe natt, men man sover seg jo utvilt når man kommer hjem. Han jobber kanskje 4-5 netter etter hverandre ofte, og da blir det ingen sex. Utrotanken har jo slått meg..Hva tenker dere? Anonym poster: 82188864fb7e502aac1423d55af9bc23 Som sykepleier burde du vite at det til tider er veldig hektisk på jobben, og folk reagerer ulikt, så det er mulig han reagerer på de hektiske dagene/ nettene med å bli fullstendig utladet og har ikke energi til noe mer utover å få dekket det aller nødvendigste av behovene, som mat og søvn. Anonym poster: beb07d8e83287bebce0cf394f4360700
Guybrush Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Har du gjort noe for å få ham lysten lenge før? I motsetning til hva endel kvinnfolk tror så har ikke vi mannfolk en bryter som man bare slår av og på. Send ham meldinger, legg igjen lapper til ham, gi antydninger før han går på jobb, rett og slett skru ham over på rett kanal. Som jeg har forstått er vel ikke yrket og jobben han har den mest avslappende heller. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Har du gjort noe for å få ham lysten lenge før? I motsetning til hva endel kvinnfolk tror så har ikke vi mannfolk en bryter som man bare slår av og på. Send ham meldinger, legg igjen lapper til ham, gi antydninger før han går på jobb, rett og slett skru ham over på rett kanal. Som jeg har forstått er vel ikke yrket og jobben han har den mest avslappende heller. Jeg tror faktisk ikke dette vil fungere, da det virker som han har fått mitt "sexpress" langt oppi halsen. Jeg har jo nevnt dette flere ganger på en vennlig måte at jeg ikke forstår at han har energi. Han klarer jo fint å gå ut å handle, gå til frisøren osv. etter en nattevakt. Men sex, det er han for trøtt til.. (Jeg vil ha sex med han uansett hvor trøtt jeg er, sykt ect.) De dagene han har fri, da blir det sex ofte. ts Anonym poster: 82188864fb7e502aac1423d55af9bc23
Sinner Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Han er sliten, enkelt og greit. (selvsagt kan det jo hende han er utro, hva vet vel jeg) men folk reagerer forskjellig spesielt på å jobbe natt, noen takler det fint, noen er ødelagt flere dager etterpå.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Eh det er da forskjell på folk! Jeg kan ikke jobbe natt fordi da kollapser kroppen min, legen min fraråder meg å jobbe natt. Har ingen diagnose jeg, er bare kroppen min som blir dødssliten lettere enn andre. Ikke alle blir uthvilt av å sove etter ei nattevakt selv om du blir det. Folk har forskjellige behov for søvn og hvile. Kanskje din samboer faktisk er ÆRLIG? At han faktisk er sliten? Min samboer har en veldig fysisk tung jobb så vi har sjeldent sex i ukedagene, vi jobber begge bare i ukedagene. Uansett så snakk med din kjære! Vi kan ikke avgjøre om han er utro eller ikke Anonym poster: f1a81d210a99648ee8b9e1aabb1fc85b
Gjest Lille-pus Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Jeg er såpass naiv her nå at jeg ville glatt klart å tro på ham. Kjenner til det der med å bære totalansvaret for folk (og installasjon), og helt ærlig er da ikke sex det jeg tenker på først når jeg endelig er hjemme igjen og hodet føles som fylt av bommull.... Gi litt tid til å koble av, sove den verste bomullen ut av hodet. Vekk meg med egg og bacon, varm nytrukket te, toast og juice på sengen, kos og god tid uten stress.... - og saken stiller seg absolutt annerledes enn den gjorde når man endelig er hjemme etter vakt, eller vakten er over. Man blir mentalt utladet, hodet kverner med tanker om de aksjonspunktene som ikke gikk like godt. - Og om det sliter på oss som ikke sitter i 'den skarpe enden' så er det vel ikke bedre hos dem som kanskje konkret overlever å ha ansvaret for om pasienten står det over eller ikke. Som navnt, jeg hadde trodd ham glatt, uten å spørsmålssette overhodet. Edit: Presisert Endret 5. februar 2013 av Lille-pus 1
PanLi Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Uff. Det er alltid vondt og leit å kjenne seg avvist av partner. Ut i fra det du skriver så tenker imidlertid jeg at han er, som han sier, trøtt etter å ha jobbet flere netter på rad. For hvis jeg forstår deg rett, så fungerer sexlivet når han ikke jobber netter? Er det noe annet som gjør at du mistenker ham for å være utro?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #10 Skrevet 5. februar 2013 Har samme problem som deg.. Bortsett fra at det ikke bare er etter jobb men nesten hele tiden.. Har sex kanskje 3-4 ganger i mnd og for meg er det veldig lite da jeg helst ville hatt 1 gang daglig.. Kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg ikke har en løsning på problemet selv.. Har prøvd mye, men virker rett og slett som om han ikke har lyst på meg. Anonym poster: d231bf953b6c774fb598c8e6621352b4
Gjest Fiona Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Samboeren min er også lege. Han er heller ikke særlig seksuell etter perioder med nattevakter. Og det har jeg full respekt for...under en sånn periode er han dradd i ansiktet og har vatt i hode stakar. Helt utslitt fra enden av første nattevakt og til noen dager etter siste nattevakt. Jeg bare går å steller for han så han skal slappe av. Nå er samboeren min treningsfanatiker også og sånn egentlig må han omtrent miste en arm før han dropper trening. Men han orker ikke trening heller...det har ikke engang fallt meg inn at han kan være utro. Det er han vel heller ikke i stand til da :-P Ta vare på mannen din du og respekter at han er utslitt. Det er ikke noen fasit på hvordan man takler nattarbeid. Sex krever forøvrig vesentlig mere energi enn å gå til frisøren!
Missy1 Skrevet 5. februar 2013 #12 Skrevet 5. februar 2013 Her i hus blir det også lite sex. Sambo jobber mye, han sier han er sliten, JEG TROR PÅ HAN. Hadde ødelagt meg selv om jeg skulle gått rundt og tenkt på om han kanskje var utro. Han har ikke gjort noe som gjør at jeg ikke har tillit til han
Havbris Skrevet 5. februar 2013 #13 Skrevet 5. februar 2013 Jeg synes du skal tro på han, og ikke tenke at han burde kunne ha sex når han orker å handle etc. Han har et annet reaksjonsmønster når det gjelder å takle påkjenninger pga nattevakter, enn det du har. Det må du nok bare respektere og heller fyre løs når mannen har kommet på plussiden når det gjelder overskudd...
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 så han skal være helt lik deg med andre ord? at du orker sex er ikke dermed sagt at alle orker sex etter en nattevakt. herrejesus..
Gjest ME Skrevet 6. februar 2013 #15 Skrevet 6. februar 2013 Det er noe jeg har stusset på, som jeg ikke helt forstår selv. Og det er at kjæresten min aldri er kåt eller ønsker å ha sex med meg etter han vært på jobb. Både han og jeg jobber turnus (han lege, jeg sykepleier). Det er spesielt etter han har hatt nattevaktshelg at han ikke ønsker sex. Han sier det er fordi han er trøtt. Jeg forstår ikke dette selv da jeg også jobber netter. Når vi kommer hjem fra nattevakt så sover vi jo til langt utpå dagen og får igjen de tapte timene uten søvn. Så jeg forstår ikke hvorfor han ikke ønsker sex de dagene han har jobbet? Jeg forstår jo at man kan bli sliten av å jobbe natt, men man sover seg jo utvilt når man kommer hjem. Han jobber kanskje 4-5 netter etter hverandre ofte, og da blir det ingen sex. Utrotanken har jo slått meg..Hva tenker dere? Anonym poster: 82188864fb7e502aac1423d55af9bc23 Han er kanskje som meg at han synes at det å sove er vel så godt som sex. Sexlysten varierer mellom mennesker og kan også variere i perioder for det samme menneske. Kanskje er han inne i en periode hvor ansvar og stress tar fra ham lysten? Men du kjenner ham selvsagt bedre enn meg.
Rubies_ Skrevet 6. februar 2013 #16 Skrevet 6. februar 2013 Hvis han sier at han er sliten, som i og for seg er ganske vanlig etter en tung dag på jobben - syns jeg du skal slutte å spekulere videre og la det være med det. ALLE blir slitne om de jobber hardt nok eller har en stressende dag. Betyr virkelig ikke at man er utro.
juni Skrevet 6. februar 2013 #17 Skrevet 6. februar 2013 Det er stor variasjon av menn akkurat som kvinner! Min nåværende mann klarer ikke to ganger etterhverandre, mens en annen jeg hadde klarte tre! Likevel har jeg bedre sex med min nåværende! Men vi matcher jo heldigvis i lyst. Du må IKKE tro at han er utro, min mann orker heller ikke når han er sliten, men desto mer når han er uthvilt. Det gjelder jo meg også! Hadde han mast på meg, så hadde det virket turn off for min del.
Gjest Utlogget nå Skrevet 6. februar 2013 #18 Skrevet 6. februar 2013 Jeg også tenkte slik med eksen min. Han var sliten etter en lang dag/uke på jobb, og ville helst ha egentid. Jeg gikk på skole OG hadde kveldsjobbing et par-tre dager i uka etter skolen, og likevel ville jeg gjerne være mest mulig med ham. Når jeg klarte både jobb og skole og likevel ville ha sex, måtte vel han også klare ...? Nå er jeg i den andre enden. Med omfattende og nødvendig oppussing, en trangere økonomi enn dengang, og til tider usikker jobbsituasjon, er sex ofte det siste jeg tenker på. Han vil stadig vekk, men selv hos han er ikke energien alltid til stede. Vi er enige om at vi burde prioritere det oftere, men så er det jo alt annet også som må gjøres og planlegges ...
dobri123 Skrevet 6. februar 2013 #19 Skrevet 6. februar 2013 Her hjemme har vi samleie to-tre ganger i uken bare. Han jobber 07-15 og jeg jobber 08,30 til 14,30 og jeg er sliten når jeg kommer hjem, noe han helt klart er også! Men ingen av oss er utro.. Samtidig er ikke sex nødvendig hver dag, jeg syntes ihvertfall det blir veldig kjedelig og trøttsomt etterhvert.. Mye mer spennende og koselig når man venter litt
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2013 #20 Skrevet 6. februar 2013 er forskjell på å gå å handle og det å ha sex. man skal jo gjerne ha lyst på sex og det er vel en kjent sak at lysten dabber av når man er sliten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå