Gå til innhold

Pleier man å treffe sin date på Valentine's day? Menn hva synes dere om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt er tittelen, eller nesten. Dater en jeg har truffet tre ganger, vi skal treffes på lørdag, men når det gjelder 14.02, vet jeg ikke hva som er vanlig når man fortsatt er i date prosessen.

Vet jo at noen synes den dagen er viktig, andre ikke. Kanskje kan dem som hadde en date da det ble Valentine's day kunne dele sin erfaring her?

For min del ville jeg gjerne treffe ham den dagen, men jeg forventer selvfølgelig ikke non gave. Synes det å tilbringe kvelden sammen den dag ville være symbolisk og en god start siden det ser ut som det begynner å ta form mellom oss og å være litt romantisk...

Anonym poster: 51df78404acd31a086d4927dae4662df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke mann men jeg svarer fordet. Før var jeg veldig opptatt av slike detaljer når jeg datet noen og trudde at hvis de gjorde noe spesiellt for meg på slike dager så var de virkelig glad i meg. Hvis det ikke skjedde noe ble jeg skuffet og lei meg. Nå skjønner jeg at det var usikkerheten min som var årsaken til disse reaksjonene og jeg bryr meg ikke om hva datoer eller det å få blomster etc.

Det er hverdagen som teller og for meg er 14/2 bare en dato som butikkindustrien lever godt av.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke folk bare gi faen i den dagen? Det er den dummeste dagen handelsstanden noen gang har skapt. Hvorfor forvente romantikk på en spesiell dag i året? Hvorfor ikke bare ta det på en vanlig onsdag? Mye koseligere å bli overrasket på en vanlig dag vel, enn å forvente det ene og det andre bare fordi det heter 14.februar?

Og dessuten, dere har truffet hverandre 3 ganger. Og du mener det begynner å ta form? Jeg har truffet de 3 siste mannfolkene jeg har datet sikkert minimum 30 ganger hver, jeg trodde også det tok form.. er fremdeles singel. Ro ned i svingene og jekk ned forventningene.

Anonym poster: 6eed063495ddfe31040f722d1cc484dd

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke mann men jeg svarer fordet. Før var jeg veldig opptatt av slike detaljer når jeg datet noen og trudde at hvis de gjorde noe spesiellt for meg på slike dager så var de virkelig glad i meg. Hvis det ikke skjedde noe ble jeg skuffet og lei meg. Nå skjønner jeg at det var usikkerheten min som var årsaken til disse reaksjonene og jeg bryr meg ikke om hva datoer eller det å få blomster etc.

Det er hverdagen som teller og for meg er 14/2 bare en dato som butikkindustrien lever godt av.

Takk for svaret ditt Nettinettet!!

Uten å tenke på om man synes datoen er viktig eller ikke, hva er tendensen i Norge når to bare dater og ikke er kjærester ennå. Pleier de å treffes?

Anonym poster: 16ae1a37ba3fef3107fae6765f1b1a67

Skrevet

Den dagen jeg stresser rundt med roser,kort,konfekt og middag BARE fordi det er 14 februar går jeg og kutter av meg ballene. Du treffer han jo dagen før, blir like knall det.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kan ikke folk bare gi faen i den dagen? Det er den dummeste dagen handelsstanden noen gang har skapt. Hvorfor forvente romantikk på en spesiell dag i året? Hvorfor ikke bare ta det på en vanlig onsdag? Mye koseligere å bli overrasket på en vanlig dag vel, enn å forvente det ene og det andre bare fordi det heter 14.februar?

Og dessuten, dere har truffet hverandre 3 ganger. Og du mener det begynner å ta form? Jeg har truffet de 3 siste mannfolkene jeg har datet sikkert minimum 30 ganger hver, jeg trodde også det tok form.. er fremdeles singel. Ro ned i svingene og jekk ned forventningene.

Anonym poster: 6eed063495ddfe31040f722d1cc484dd

Det er faktisk en veldig gammel og fin historie bak Valentines' dag, det er ikke skapt av handelstanden. Men, men, kan ikke man får lov til å like den dagen ?

Og det er uansett ikke det som var poenget mitt.

Jeg lurer på om det er vanlig å treffes den dagen.

Jeg tenker ikke på å spise på restaurant, få blomster og gaver. Det hadde vært for mye for meg uansett.

Og når det gjelder at jeg synes det tar form mellom oss, ja det gjør det. Sikkert fordi vi har snakket på internet veldig lenge og med velidg lange mailer. Så da vi traff hverandre første gang, visste vi allerede mye om hverandre, og en spesiell stemning hadde allerede fått plass.

Synes forøvrig du var nesten aggressiv i din åte å svare på AB, og det var vel ingen grunn til det...

Det er en tendens på dette forumet, og det er derfor mange ganger er jeg i en vanskelig situasjon eller lurer jeg på noe, og jeg orker ikke å skrive her fordi jeg ser ofte at når en er i en svak stilling fordi man kommer og stiller et spørsmål her og dermed forteller sitt private liv for å få svar, blir det noen aggressive eller nedsettende kommentarer... helt unødvendig. Vi kan alle uttrykke våre meninger og respektere andre sine.

Samt svare uten å bedømme eller si at det er feil av en å like valentines day eller ikke!

• Liker 3
Skrevet

Den dagen jeg stresser rundt med roser,kort,konfekt og middag BARE fordi det er 14 februar går jeg og kutter av meg ballene. Du treffer han jo dagen før, blir like knall det.

Enig med deg Vroom, og takk for ditt svar :) Som overnevnt tenkte jeg bare å treffes, ikke gjøre noe spesielt, men være sammen.

Om jeg er i et par vil jeg gjerne få en liten oppmerksomhet den dagen, men ikke så mye. Og klart at man skal sette pris på hverandre hele året, ikke bare på visse datoer... Men jeg liker tanken å se ham den dagen :)

Skrevet

Takk for svaret ditt Nettinettet!!

Uten å tenke på om man synes datoen er viktig eller ikke, hva er tendensen i Norge når to bare dater og ikke er kjærester ennå. Pleier de å treffes?

Ut i fra det jeg ser, opplever og hører så er valentines day mest brukt som en anledning til å få en første date med noen. At man altså inviterer en man ikke er i forhold med ut på middag for å bli kjent eller bygge videre på noe. Noen etablerte bruker også datoen som en anledning til å ha litt kjærestetid.

To som dater kan godt treffes, men jeg ville ikke forventet ut i fra det jeg ser som er trenden at han skal invitere på noe.

Skrevet

Enig med deg Vroom, og takk for ditt svar :) Som overnevnt tenkte jeg bare å treffes, ikke gjøre noe spesielt, men være sammen.

Om jeg er i et par vil jeg gjerne få en liten oppmerksomhet den dagen, men ikke så mye. Og klart at man skal sette pris på hverandre hele året, ikke bare på visse datoer... Men jeg liker tanken å se ham den dagen :)

Det er selvfølgelig en fin anledning til å vise at en setter pris på en person. Men tror det kan være lurt å la han ta det steget. Jeg er ingen "fløtepus" og ville blitt litt skremt viss dama jeg datet kjørte hele pakka den 14 februar. Eller at hun hintet veldig om at vi skulle gjøre noe spesielt den dagen. Derimot er jeg en typisk mann som sikkert ville blitt veldig stolt over meg selv hadde jeg funnet på noe glupt den dagen.

• Liker 1
Skrevet

Ut i fra det jeg ser, opplever og hører så er valentines day mest brukt som en anledning til å få en første date med noen. At man altså inviterer en man ikke er i forhold med ut på middag for å bli kjent eller bygge videre på noe. Noen etablerte bruker også datoen som en anledning til å ha litt kjærestetid.

To som dater kan godt treffes, men jeg ville ikke forventet ut i fra det jeg ser som er trenden at han skal invitere på noe.

Tusen takk for svaret ditt Nettinettet :)

Og dessuten passer det meg veldig godt, ville like kjempegodt en kveld hvor vi snakker i timevis og se på en god film inn i armkroken hans!! :biggrin:

Skrevet

Jeg liker denne dagen, fordi mannen i huset er ikke spesielt romantisk av seg. Men på valentins dagen kommer han hjem med en rose og et fint kort. Det syns jeg er flott, og liker det godt.

Legger ikke mye i selve dagen, men den lille oppmerksomheten jeg får av mannen, som er sjeldent, syns jeg er fint :)

Anonym poster: 723abd72eab00cd75243d1bd1aa20904

Skrevet

Det er selvfølgelig en fin anledning til å vise at en setter pris på en person. Men tror det kan være lurt å la han ta det steget. Jeg er ingen "fløtepus" og ville blitt litt skremt viss dama jeg datet kjørte hele pakka den 14 februar. Eller at hun hintet veldig om at vi skulle gjøre noe spesielt den dagen. Derimot er jeg en typisk mann som sikkert ville blitt veldig stolt over meg selv hadde jeg funnet på noe glupt den dagen.

Ahaha, jaeg ville ha følt meg selv skremmende om jeg hadde gjort det :fnise:

Skal se om han foreslår om å treffes, og tror nok han tenker som meg, dvs at han ikke tenker på å spise ut osv. Han er ganske naturlig, så tror ikke han har behov for å imponere meg med å overdrive (har vært med en som var sånn, han trodde han imponerte meg med å be meg ut ofte og vise hvor mye han tjente, ble bare kvalm etter en kort stund...)

Skrevet

Jeg liker denne dagen, fordi mannen i huset er ikke spesielt romantisk av seg. Men på valentins dagen kommer han hjem med en rose og et fint kort. Det syns jeg er flott, og liker det godt.

Legger ikke mye i selve dagen, men den lille oppmerksomheten jeg får av mannen, som er sjeldent, syns jeg er fint :)

Anonym poster: 723abd72eab00cd75243d1bd1aa20904

Ja, det er anledningen til å få ihvertfall en romantisk dag i året når den ene i paret ikke er det.. det er som jul som er anledningen til å samle familien :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper virkelig ikke han jeg har datet litt i det siste finner på å gjøre noe klissete romantisk den 14. februar. Da dauer jeg litt, veldig pinlig... Han kan mye heller gjøre det en annen dag :P For meg var Valentine`s day en dag hvor ungdommen (altså opp til 18 ca) ba ut noen på kino, eller kanskje en dag kjæresten kom hjem med noen roser.. Nei, glem nå hele den dagen. Gjør noe koselig til helgen i stedet :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper virkelig ikke han jeg har datet litt i det siste finner på å gjøre noe klissete romantisk den 14. februar. Da dauer jeg litt, veldig pinlig... Han kan mye heller gjøre det en annen dag :P For meg var Valentine`s day en dag hvor ungdommen (altså opp til 18 ca) ba ut noen på kino, eller kanskje en dag kjæresten kom hjem med noen roser.. Nei, glem nå hele den dagen. Gjør noe koselig til helgen i stedet :)

Ok, liker å vite hvordan nordmenn ser på den dagen, da jeg ikke er norsk :) Jeg ville bare føle meg litt igrane trist om jeg ikke var med ham den dagen...med tanken på at mange er sammen med den de tenker på / er glad i / elsker o.l. men nå skjønner jeg i hvertfall hvordan den dagen oppfattes her, og at det da ikke er så farlig om jeg ikke hører fra ham den dagen. I andre land hadde det vært et dårlig tegn :)

Før noen angreper meg, påpeker jeg at det jeg skrev de tenker på / er glad i / elsker o.l. betyr ikke at jeg påstår jeg er glad eller elsker en jeg bare har datet 3 ganger, så ikke kast dere over meg, hehe :)

Skrevet

Siste setningen var ikke til deg CoffeCup :) og faktisk ikke til dere andre som har svart tidligere uten å angripe :)

Skrevet

Ok, liker å vite hvordan nordmenn ser på den dagen, da jeg ikke er norsk :) Jeg ville bare føle meg litt igrane trist om jeg ikke var med ham den dagen...med tanken på at mange er sammen med den de tenker på / er glad i / elsker o.l. men nå skjønner jeg i hvertfall hvordan den dagen oppfattes her, og at det da ikke er så farlig om jeg ikke hører fra ham den dagen. I andre land hadde det vært et dårlig tegn :)

Før noen angreper meg, påpeker jeg at det jeg skrev de tenker på / er glad i / elsker o.l. betyr ikke at jeg påstår jeg er glad eller elsker en jeg bare har datet 3 ganger, så ikke kast dere over meg, hehe :)

Jeg ville på ingen måte tolket det negativt :) Lykke til med daten videre!

Skrevet

Takk skal du ha Coffe Cup ! :)

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Etter bare 3 dater hadde jeg ikke forventet å gjøre noe ut av dagen.

Anonymkode: 75c7b...56c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...