Gå til innhold

Hva syns dere om "Cat Café" i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det hadde åpnet et sted i Oslo jeg kunne slappe av i koselige omgivelser med noe godt i koppen og en kosete katt, så hadde jeg nok gitt det en sjanse. Og til helvete med allergien mot katter, pøse på med antihistaminer og klærne rett av kroppen og i vaskemaskinen når jeg kom hjem.

• Liker 5
Skrevet

Vet de har noe lignende i Japan også. For folk som ønsker seg kjæledyr, men ikke har mulighet til å ha det selv.

Anonym poster: be107c34f47ee534a77fcb14313a9623

Skrevet

Jeg har vært på kattekafé i Japan, og ville blitt stamgjest hvis du starter noe slikt i Oslo :)

• Liker 4
Skrevet

Nei takk. Jeg hadde følt at det var uhygensisk med matservering og katter. Selv om du hadde bedyret at det var grundig vasket. Ikke noe for meg.

Anonym poster: 89157b0c6b708cd92783120a5ca829a9

Du er litt naiv om du tror at vanlige matserveringssteder er så veldig mye mer hygieniske. Jeg antar at kattene vil være utestengt fra der det lages mat. Og eventuelle kattetoalett vil sikkert finnes i et eget rom hvor kun kattene har adgang.

Men da har du fremdeles menneskene som lager maten da. De hoster og er dårlige på å vaske hender. Og vi røyter vi også.

• Liker 1
Skrevet

Som dyreelsker så hadde det vært veldig koselig med dyr på cafe. Men nå er jeg ekstremt sjeldent på cafe og tenker vel at de som oftest er på cafe er der i arbeidssammenheng (uformelt møte) eller venninde henging/sladretime, og

da tror jeg helt ærlig at ingen bryr seg om de kattene og heller går på det stedet de pleier. Tenk også på at i Oslo er mange på farten og få vil sikkert fly rundt med masse kattehår på seg. Jeg tror heller ikke det hadde vært så bra for kattene å bli innlempla i et cafemiljø, med mindre det var en rolig, liten, stille og intim cafe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er et kjempe artig konsept, og jeg hadde lett blitt en stamgjest om noe sånt kom til Oslo! :pasha:

• Liker 4
Skrevet

Hadde aldri betalt ekstra "cover inngang" for å gå på en cafe bare fordi det var katter der. Og ja stakkars katter! Misforstå meg rett, jeg elsker dyr og en katt mens jeg drikker te er bare flott, men en Kattecafe midt i en storby?! Nei..

Anonym poster: 8921a9fd6c57ffea08f51de70c0c1d6b

Skrevet

Hadde aldri betalt ekstra "cover inngang" for å gå på en cafe bare fordi det var katter der. Og ja stakkars katter! Misforstå meg rett, jeg elsker dyr og en katt mens jeg drikker te er bare flott, men en Kattecafe midt i en storby?! Nei..

Anonym poster: 8921a9fd6c57ffea08f51de70c0c1d6b

i og med at hele poenget med kafeen er kattene og ikke nødvendigvis serveringen så må det bli må den måten for å engang få det til å gå rundt. Ellers kunne det like godt vært et helt vanlig kafe om kattene skulle være "gratis". Alle cat kafeen i Japan funker på den basis at det betales pr time/halv-time.

Katter har det fint bare de har nok mat, areal og søvn. og litt kos. Vil selvfølgelig ikke ta inn katter som ikke liker mennesker og oppmerksomheten.

Skrevet

Nei takk. Ikke snakk om at jeg betaler pr. time/halvtime for å være på kafé. Jeg betaler for maten jeg skal spise, that's it. Selv om jeg elsker dyr, vil jeg heller ikke ha en katt spankulerende på bordet hvor jeg har maten min. Katter hopper jo opp på alt som er.

Det overrasker meg ikke at dette fungerer i Japan hvor mange ikke har mulighet til å ha egne dyr. I Norge har de aller fleste som vil mulighet til å ha dyr av noe slag selv. I Oslo er det veldig mange som har innekatt eller en liten hund.

Har liten tro på at Mattilsynet vil gå med på dette og gravide er vel så å si utelukket som gjester.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke jeg hadde vært så interessert i det. Ønsker jeg å kose med katter så skal jeg heller melde meg som frivillig på kattehuset. Men om man brukte det som et sted for omplasseringskatter, og klarte å få til en rolig atmosfære med strenge regler for behandling av kattene, så kanskje ...

Husker forøvrig en cafe/pub jeg var på i Amsterdam, der bodde det en katt. Først trodde jeg den var utstoppet, helt til den rørte på seg :P

Skrevet

Jeg ville blitt stamgjest! :laugh: Siden jeg ikke kan ha puser selv (leilighet i Oslo har sine ulemper), og er en puseperson, så hadde dette vært superfantastisk! Vet at de har slike flere steder i Japan, og det ser så utrolig koselig ut. Masse fine puser overalt - det får jo ikke blitt bedre :nigo:

• Liker 2
Skrevet

Hadde du startet dog café hadde jeg kommet. Katter er for sære for meg.

Anonym poster: 2cb375b3e1bd0a92b3c89fe5cf1e6dc2

• Liker 1
Skrevet

Har liten tro på at Mattilsynet vil gå med på dette og gravide er vel så å si utelukket som gjester.

Om kattene er innekatter burde ikke toxoplasmose være noe problem

Anonym poster: b917c137dc1f36ad5f78e83823213e49

Skrevet

Hadde aldri i verden gått på den kaféen. Er fryktelig lite glad i katter.

Skrevet

Hadde aldri i verden gått på den kaféen. Er fryktelig lite glad i katter.

Du kunne kanskje ha kommet med noen grunner til hvorfor du "aldri i verden" ville dratt på en slik cafe? Er interessant for meg å vite hva som blir oppfattet negativt.

Skrevet

Du kunne kanskje ha kommet med noen grunner til hvorfor du "aldri i verden" ville dratt på en slik cafe? Er interessant for meg å vite hva som blir oppfattet negativt.

Trodde det var ganske tydelig i innlegget, men jeg gjentar gjerne:

Fikser ikke katter.

• Liker 3
Skrevet

Fikser ikke katter.

Da er vel heller ikke du målgruppen for cafeen og meningen din er derfor irrelevant:)

• Liker 1
Skrevet

Fikser ikke katter.

Oi, unnskyld meg! Det var jeg som leste feil - trodde du skrev "fryktelig glad i katter". ^^;;

Skrevet

Så lenge kattene holdt seg unna kjøkkenet der det ble lagd mat, og ikke tråkket oppi maten som stod på disken.

Jeg tror jeg ville besøkt kaffeen, men jeg ville bare kjøpt noe å drikke. Kan ikke spise noe med melk og gluten, så da må jeg nok ta med medbrakt - med mindre dere lager salater og tacos og annet godt? :)

Skrevet

Da er vel heller ikke du målgruppen for cafeen og meningen din er derfor irrelevant:)

Åja. Da burde du opplyst i startinnlegget at personer som ikke liker katter ikke trenger å svare.

Du stilte et spørsmål, jeg svarte. Beklager.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...