Gå til innhold

Hva syns dere om "Cat Café" i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg prøver å undersøke interessen for en cat cafe i Oslo! (Klikk gjerne lenken til wiki om du ikke er kjent med konspeten). Her er det også en fin artikkel om den første Cat Cafe i Europa: http://www.dagbladet.no/2012/05/21/tema/reise/storby/wien/osterrike/21688888/

Sett at konseptet er godt utført, kunne dere tenkt dere at det er et marked for dette her i landet? Eller er Oslo for liten by?

(Ikke tenk på det med regelverk i forhold til dyr og matservering. Jeg tar dette opp med de relevante autoritetene. Jeg er bare ut etter å finne ut hvorvidt folk er interessert i konseptet.)

• Liker 2
Skrevet

Omg...jeg hadde elsket det, så lenge barn også var velkomne;) Selvsagt med enkelte regler rundt det hele, men..jeg vet om flere som gladelig hadde dratt.

• Liker 2
Skrevet

hadde lett besøkt:) bare synd jeg ikke er i oslo så ofte!

• Liker 1
Skrevet

Ta med katta på kafe? Nei, jeg tror ikke det, du. :pasha:

• Liker 1
Skrevet

Ta med katta på kafe? Nei, jeg tror ikke det, du. :pasha:

Det fungerer ikke slikt at du tar med deg egen katt. Det er katter i selve kafeen.

• Liker 4
Gjest Mandalas
Skrevet

Jeg trodde du mente noe a la Cat-klubben i Oslo helt til jeg trykket på linken din.

Men ehm.. Nei, tror ikke jeg hadde dratt dit selvom jeg elsker katter.

Gjest MuggenKanari
Skrevet

Er litt delt, på ene siden synes jeg det høres ekstremt kvalmt ut og slitsomt for kattene, men på den annen side så er det jo en mulighet for å ta inn katter fra f.eks dyrebeskyttelsen.

Hvor er kattene når cafeen er stengt?

Skrevet

Men ehm.. Nei, tror ikke jeg hadde dratt dit selvom jeg elsker katter.

Hvorfor ikke? (Bare nysgerrig)

Skrevet

Er litt delt, på ene siden synes jeg det høres ekstremt kvalmt ut og slitsomt for kattene, men på den annen side så er det jo en mulighet for å ta inn katter fra f.eks dyrebeskyttelsen.

Hvor er kattene når cafeen er stengt?

At kattene har det bra er jo høy prioritert. Det skal være høye steder tilgjengelig hvor bare kattene klarer å komme til, de skal ha mulighet til å trekke seg tilbake til et stille rom uten mennesker om de ønsker det, osv osv.

De blir jo boende i kafeen også når det er stengt - det blir jo hjemmet til kattene. (selvfølgelig må arealet være stor nok i forhold til antall katter).

• Liker 3
Gjest MuggenKanari
Skrevet

At kattene har det bra er jo høy prioritert. Det skal være høye steder tilgjengelig hvor bare kattene klarer å komme til, de skal ha mulighet til å trekke seg tilbake til et stille rom uten mennesker om de ønsker det, osv osv.

De blir jo boende i kafeen også når det er stengt - det blir jo hjemmet til kattene. (selvfølgelig må arealet være stor nok i forhold til antall katter).

Blir det ikke store utgifter til vasking om kattene skal gå der hele tiden? Både på kvelden og på morgenen.

Skrevet

Blir det ikke store utgifter til vasking om kattene skal gå der hele tiden? Både på kvelden og på morgenen.

Er jo samme som om man har katt hjemme da... Bare flere katter. ;D

Vasking ordner seg, tror ikke det blir noe stort problem.

Dessuten er det litt tidlig for meg å gå inn i detaljer. Jeg ønsker bare i første omgang å finne ut om det er en god nok marked for dette i Oslo.

Gjest MuggenKanari
Skrevet

Er jo samme som om man har katt hjemme da... Bare flere katter. ;D

Vasking ordner seg, tror ikke det blir noe stort problem.

Dessuten er det litt tidlig for meg å gå inn i detaljer. Jeg ønsker bare i første omgang å finne ut om det er en god nok marked for dette i Oslo.

Det gjør jo ikke det, det er vel ingen som vasker ned kjøkkenet og leiligheten sin hver dag selv om man har katt. Det må du når det er en cafè.

Om det er godt nok marked for det i oslo finner du ikke ut her på KG.

Skrevet

Det gjør jo ikke det, det er vel ingen som vasker ned kjøkkenet og leiligheten sin hver dag selv om man har katt. Det må du når det er en cafè.

Om det er godt nok marked for det i oslo finner du ikke ut her på KG.

Ja, man vasker hver dag slik som alle kafeer gjør. Jeg mente bare at det at det er katter, gjør ikke at det er noe særlig "ekstra" vask, utenom det å tømme sandkasse osv.. Skjønner ikke helt problemet? Dessuten er dette helt off-topic.

Gjest Mandalas
Skrevet (endret)

Hvorfor ikke? (Bare nysgerrig)

Jeg vet ærlig talt ikke. Hadde det vært verdens beste kake der skulle jeg vurdert det, men hvis jeg hadde dratt dit kun for at det var en kafe med katter, så hadde jeg følt meg som en sånn der gal kattedame.. Merkelig og noe ulogisk svar kanskje, men det føles nå sånn likevel.

Endret av Mandalas
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Hi hi. Det hadde vært noe for meg :) Ville gjerne ha gått på en sånn cafe.

• Liker 5
Skrevet

Nei takk. Jeg hadde følt at det var uhygensisk med matservering og katter. Selv om du hadde bedyret at det var grundig vasket. Ikke noe for meg.

Anonym poster: 89157b0c6b708cd92783120a5ca829a9

• Liker 1
Skrevet

Ja!

Det høyres superkult ut!

Og er ikkje eingong ein katteperson!

Anonym poster: 52acaa6c49125d21ecf675656bfe030b

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nei takk. Jeg hadde følt at det var uhygensisk med matservering og katter. Selv om du hadde bedyret at det var grundig vasket. Ikke noe for meg.

Anonym poster: 89157b0c6b708cd92783120a5ca829a9

I første omgang hadde jeg bare tenkt å drive drikke-servering. Kanskje bare en slags selv-serveringssystem hvor man betaler bare inngangsprisen og så er drikkene inkludert (for eksempel).

Endret av snoozler
Skrevet

Jeg hadde elsket det, rett og slett fordi jeg har veldig lyst på katt men kan ikke ha her jeg bor nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Det funker jo andre steder. Jeg mener med hygiene og matservering. De har nok endel krav som må bli innfridd for at de skal kunne drive det. Da regner jeg med at de har en eller annen ordning sånn at kattene ikke har tilgang til der man oppbevarer mat.

Akkurat den biten tror jeg man skulle fått til, men sånn helt realistisk uten å tenke på hvor kult jeg hadde syntes det var så er jeg usikker på hvilket marked det hadde vært for det.

I Japan får de det til å gå fordi folk bor trangt og det er mange steder de ikke kan ha dyr.

Men jeg vet ikke. Hadde jo vært et fint tiltak der folk som ikke kan ha katt eller folk som bare elsker katter kunne gått.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...