Lunaire Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Til dere som alt har hatt utdrikningslag, skal ha, eller har erfaring som deltakere: Jeg har forstått det sånn at bruden ikke skal ha noe som helst med planlegging av utdrikningslaget å gjøre, og gjerne ikke engang vite hvilken dato det blir. Problemet er bare at jeg kjenner at dette er en ganske ubehagelig tanke. Jeg har alltid syntes det har vært ekstremt pinlig å være vitne til bruder som drikkes ut, som går rundt i latterlige kostymer og selger alt fra hjemmelagde muffins til bilder av andres kroppsdeler, eller hva vet nå jeg. Skjønner at folk synes det er morsomt å "drite ut" bruden med noe uskyldig og morsomt, men jeg har bare ikke lyst til å ha noe sånt den dagen. Jeg ser det morsomme i det, og skjønner at andre synes det er gøy, og at ting er mindre skummelt med alkohol innabords, men likevel.. Har noen av dere andre gitt beskjed om hva dere kunne tenke dere å gjøre i utdrikningslaget deres, og hva dere absolutt ikke vil gjøre? Eller vært med og planlegge dato? Jeg vil jo ikke ta all gleden ut av det for forloveren min heller, og bare fremstå som en dørgende kjip noldus
Sirah Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Jeg hadde rett og slett nektet å blitt med på noe av det du beskriver. Så hadde heller folk fått syntes at jeg var kjedelig. Derfor ønsker jeg heller ikke utdrikkningslag den gangen jeg eventuelt gifter meg. Jeg ser overhodet ikke humoren.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 AT forfatter av hovedinnlegg ikke gidder å bli med på utdritingslag forstår jeg godt.
Evie Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Jeg så klart ifra hva jeg ikke ble med på og at jeg ville vite dagen det skulle være på. Det var helt greit for min forlover :-)
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Forloveren min ba meg om å skrive litt hva jeg kunne tenke meg samt hvem jeg kunne tenke meg og ha der så jeg har helt klart vært med på og forme mitt eget utdrikningslag selv om jeg ikke vet hvilken dag det blir og hva konkret som skjer så liker jeg at det blir en hyggeligdag for meg og ikke en dag jeg helst ville vært foruten. Anonym poster: dc42fc0f8976a11192920cd3ba63c54f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har gitt beskjed at noe sånn utdriting blir høyst uaktuelt så hvis det blir klein stemning av at jeg nekter på dagen, så får forloverene mine ta det på sin kappe. Anonym poster: eaed7c704842bba014713c36b953b2a9 1
Irja Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke vil stå på Karl Johan å synge sanger iført kaninkostyme. Dette skjønte forloverne min godt og sa hun ville aldri dratt meg med på noe sånt (noe jeg i grunn visste) vi kommet til å planlegge sammen. Blir middag og fest ikke noe dill dall, bare en artig kveld med gode venner 1
Petalouda Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tok regien fullstendig. Heldigvis hadde jeg en forlover som kjente meg godt nok til å vite at det var my way or no way, så vi hadde det kjempemoro - var hjemme hos meg, drakk champagne og spiste jordbær, drakk masse annet etterhvert, hadde en fjollete spørrelek (som jeg ikke visste om på forhånd) og så dro vi på byen - i helt vanlige dra på byen-klær. Tror vi var tretten jenter, og alle har sagt i ettertid at det var en superfin kveld fullstendig fritt for barnslig fjolleri. Denne gangen står jeg elegant over hele greia, har valgt en forlover som bor i en annen by og er veldig fornøyd med å slippe unna
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Mitt inntrykk er at det vanligste er at brud og forlover finner en dato i fellesskap, de fleste har tett program før bryllupet, og det gjør overraskelser vanskelige. Det er også vanlig at bruden kommer med noen føringer på hva hun ønsker seg som hovedaktivitet, og hva som er uaktuelt. Disse lagene har vært veldig hyggelige, og helt uten rare kostymer og flatfyll. Anonym poster: 233d6079d96d264a132c2986f75fde23
Gjest Adriane Skrevet 5. februar 2013 #10 Skrevet 5. februar 2013 Har fortalt hvem jeg ønsker at skal bli invitert, og så har jeg fått vite datoen, av praktiske årsaker. Utover det, vet min forlover veldig godt at jeg syns sånn utdritningslag er fullstendig bak mål, så jeg er trygg på at hun ordner noe helt annet
Lunaire Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2013 Puh, godt å høre at jeg ikke er helt på bærtur! Takk for input
Amens Skrevet 6. februar 2013 #12 Skrevet 6. februar 2013 Jeg sa til min forlover at om det ble noe kostyme og selge kyss på torget crap så kom jeg til å dra hjem. Han hørte på meg og vi hadde en flott dag med masse drikking og fnising og en bedre middag på en restaurant hvor han hadde jobbet før^_^
Ella1981 Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Jeg har gitt forlover en liste over hvem jeg ønsker blir bedt, og så har jeg sagt at jeg gjerne kan bli utfordret men helst ingen utdriting. Resten skal forlover får lov å kose seg med uten min innblanding 1
Karmosin Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Forloveren min kjenner meg godt og utdrikningslaget ble strålende. Jeg ga henne gjesteliste og sa fra hvilke datoer som kunne passe, overraskelse tenkte hun ikke en gang på som en mulighet (hun kjenner meg godt, som sagt ). Jeg kjenner folk som kunne funnet på alskens idioti med bunnykostyme og salg av kyss, men de er meg ikke så nær at de ville vært aktuelle som forlover uansett. En av dem kom faktisk med "festlige" forslag, som forloveren min la ned veto mot etter hvert som de dukket opp, siden hun vet utmerket godt at jeg hadde gått hvis jeg fikk beskjed om å ta på meg oransje kondomdress eller noe i den duren.
Wonders Skrevet 7. februar 2013 #15 Skrevet 7. februar 2013 Bruden skal alltid ha en finger med i spillet . Snakk alvorlig med brudepiker og forlover på hva du vil og ikke vil. Hva som er morro for deg, og ikke. Hva med spa-helg i Sverige eller Riga? MÅ ikke ut blandt folk, eller spille inn plate!
Sol79 Skrevet 7. februar 2013 #16 Skrevet 7. februar 2013 Hvis man virkelig ikke er typen til å stå på Karl Johan i ko domdrakt og Annie-parykk og det blir hovedaktivitet i utdrikningslaget, så har man kanskje valgt feil forlover? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå