AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har datet en fyr tre ganger, og det ble litt romantisk/sensuell mellom oss, men meldingene var litt mer nøytrale. Siden de to siste meldingene er det blitt litt mer nærhetstegn, og i den ene kalte han man for "søte jente" og i den andre "vennen". Vet det er kjærlige ord, og har to spørsmål knyttet til det : 1) hva kan jeg kalle ham for? Synes "Hei kjekkeren" eller "hei handsome" høres ikke riktig ut, selv om han er kjempekjekk!!! Hva kan jeg da kalle ham for? Har dere noen eksempler? 2) Betyr det at han kaller meg vennen at ting går på rett vei mellom oss? Jeg er ikke norsk og hadde aldri datet en nordmann før ham, så selv om jeg snakker bra og vet hva disse ordene betyr, er jeg usikker på hva som "ligger bak" dem, mens en norsk kvinne med en gang ville skjønne at han da tenker sånn eller sånn... Anonym poster: c24f68e6285dff7f9bef521f22130a6e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Trenger bare svar på sprsømål nr.1, da jeg så at noen stilte samme spm som mitt nr.2 i singelforumet... Anonym poster: ce0d68e7e59e1468ed1c4a72f31adaf9
J.J.R Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Kaller ofte kjæresten 'babe' og 'babes', synes det passer fint. Hender jeg sier 'kjekken' også, men det er vel helst når jeg tuller litt.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Kaller ofte kjæresten 'babe' og 'babes', synes det passer fint. Hender jeg sier 'kjekken' også, men det er vel helst når jeg tuller litt. Ok, takk for svaret ditt J.J.R. !! men er ikke "babe" litt for mye om vi har datet tre ganger? Eller er det på samme nivå som vennen min? Anonym poster: ce0d68e7e59e1468ed1c4a72f31adaf9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har datet en fyr tre ganger, og det ble litt romantisk/sensuell mellom oss, men meldingene var litt mer nøytrale. Siden de to siste meldingene er det blitt litt mer nærhetstegn, og i den ene kalte han man for "søte jente" og i den andre "vennen". Vet det er kjærlige ord, og har to spørsmål knyttet til det : 1) hva kan jeg kalle ham for? Synes "Hei kjekkeren" eller "hei handsome" høres ikke riktig ut, selv om han er kjempekjekk!!! Hva kan jeg da kalle ham for? Har dere noen eksempler? 2) Betyr det at han kaller meg vennen at ting går på rett vei mellom oss? Jeg er ikke norsk og hadde aldri datet en nordmann før ham, så selv om jeg snakker bra og vet hva disse ordene betyr, er jeg usikker på hva som "ligger bak" dem, mens en norsk kvinne med en gang ville skjønne at han da tenker sånn eller sånn... Anonym poster: c24f68e6285dff7f9bef521f22130a6e Ikke si det! Jeg er norsk (etnisk så er jeg halvt norsk og halvt dansk) og født og oppvokst her. Det er ikke alltid jeg skjønner han jeg dater, da han av og til sier jeg er så søt, men en annen gang sier f.eks "god natt, sexy;)" o.l. Jeg tror "sexy" er litt tulleord, så jeg sier "god natt, kjekken" tilbake. Anonym poster: 0636f606af45cd85125a2766c5538bf9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Husker jeg syntes det var vanskelig å finne på koselige kallenavn til han i starten av dateperioden også... Jeg endte opp med å skrive "kjære deg" og "kjekken" i starten. Jeg kaller folk fort for "kjære deg" - men viktig å understreke så bruker jeg ikke bare "kjære" i starten. Vet ikke hvorfor, men det virker litt mer nært og intimt, mens "kjære deg" er det en touch humor i... Etter den aller første klønete fasen så gikk jeg vel over til å skrive "pus" og "gullet". I tillegg er det jo en del hyggelige kallenavn du kan bruke hvis det er blandet med litt humor og en blunke-smilefjes. For eksempel: "tøffen", "handsome", "tøffen" etc Lykke til med datingen :-) Deilig med den kriblingen i magen Anonym poster: 6d973193048958085c42ff52d989814a
J.J.R Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Ok, takk for svaret ditt J.J.R. !! men er ikke "babe" litt for mye om vi har datet tre ganger? Eller er det på samme nivå som vennen min? Anonym poster: ce0d68e7e59e1468ed1c4a72f31adaf9 Jo, kanskje det. Jeg har vært sammen med kjæresten ganske lenge nå, og det tok en stund før jeg kalte han kjælenavn da jeg ikke tulla. Tror du kan ta lett på det - kjekken funker fint, babes kan også fungere (veldig typisk å kalle venner babes eller babs i England, så det kommer an på tonefallet hvor seriøst det virker), og ja... ellers hva du føler måtte passe. Jeg kaller han for så vidt også 'fine', men det blir gjerne også litt 'seriøst' om man ikke har sett hverandre så lenge.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 Tøffen 2 ganger faktisk... Ikke værst... Anonym poster: 6d973193048958085c42ff52d989814a
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Tusen takk for deres svar !!! Jeg kunne desverre foreløpig ikke klare noen av deres forslag, men setterstor pris på dem, og skal bruker "tøffen" og "kjekken" litt senere i hvertfall. Og om det blir seriøst, enda senere skal jeg huske alle de andre fine ordene dere skrev, som babs for eks Ja, det er så deilig med kriblingen i magen!!! Blir ivrig når jeg får en sms, og gleder meg så til å treffe ham!!! ""god natt, sexy;)" o.l. Jeg tror "sexy" er litt tulleord, så jeg sier "god natt, kjekken" tilbake" Ahaha, den likte jeg veldig godt, det virker som en kjempesøt stemning mellom dere! Om det er flere forslag, skriv dem gjerne Anonym poster: ce0d68e7e59e1468ed1c4a72f31adaf9
Soon Skrevet 5. februar 2013 #10 Skrevet 5. februar 2013 Jeg sier "vennen" til min mann, og har gjort det siden starten
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Ja, vennen ville faktisk ha passet såååå perfekt for meg! Skal se : om han fortsetter å bruke det, vil jeg ikke orke å bruke det samme. Men om han bruker andre ord, stjeler jeg ordet "vennen" fra ham Anonym poster: ce0d68e7e59e1468ed1c4a72f31adaf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå