AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har over en 3-års periode klødd noe helt sinnsykt i hodebunnen. Med relativt "store" flak av flass. Har forsøkt utallige flass-shampoer. Eneste som fungerer i en kort periode er Fungoral. Tar ca 3 dager før det flass-lignende tar over hodebunnen. Jeg har en "flekk" i hodebunnen som konstant klør. I tillegg til kløen har jeg over en 3-års periode begynt å få noen lyse/hvite hårstrå. Jeg opplever de ikke som grå, da teksturen på håret er som normal og ikke hardt som grått hår pleier å være. Som regel er det begynnelsen på flere hårstrå som er lyse, mens største delen av hårstrået er min normale hårfarge. Jeg er 24 år gammel. Jeg spiser små måltider ca hver 3 time og kostholdet går stort sett under kategorien lavkarbo, da det er mye jeg er intolerant mot ( glutenallergi). Spiser en del frukt, men grønnsaker sliter jeg mer med å få ned. Brokkoli er en grønnsak jeg kan brekke meg av. Er ikke glad i stekt fisk, men spiser mye sushi og salmalaks. Drikker også mye vann i løpet av en arbeidsdag Er takknemlig for alle tips Anonym poster: 035029ea2426c953d4acb6b0d59d0e78
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Gå til lege... Anonym poster: e3487329b5c56172d4d0542e2fe6c01a 1
Gjest Daenerys Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Angående shampo, har du forsøkt en uten SLS? Det hjelper på mange som sliter med flass. Men jeg ville gått til legen ja. Har du ikke en ernæringsfysiolog du kan kontakte siden du har cøliaki?
Spent... Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Første jeg tenkte på; får du i deg nok Omega 3? Likevel vil jeg anbefale deg om å gå til legen
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Gå til lege! Jeg hadde også kløe, Fungoral hjalp ikke og ingen flass-shampoer heller. Byttet til shampo uten SLS, hjalp litt men klødde fremdeles. Så på et tidspunkt ut som om hele hodebunnen hadde løsnet i ett stort hvitt flak, så mye flasset det på det verste! Fikk resept på Diprosalic liniment, og det funket som fy. Tok bare noen dager så var jeg bra. Blusser opp igjen av og til, men da tar jeg bare en eller to behandlinger så er jeg bra igjen Lykke til! Anonym poster: d9063763b60eb9a011d98a29fabdc59f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå