Gå til innhold

Klage på parkeringsbot?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nylig var jeg på et kjøpesenter i Oslo og kom kjørende inn på parkeringsplassen.

På rekke og rad var det fylt opp med biler, men plutselig kjører en av bilene ut av rekken og det blir en ledig plass.

Jeg overtar plassen, går ut og trekker en parkeringsbillett for gratis parkering i 1 time og plasserer billetten godt synlig i frontruta.

Da jeg kommer tilbake oppdager jeg den gule parkeringsboten festet under vindusviskeren.

Jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde fått den boten. Det stod at jeg hadde parkert "i strid med bestemmelsene for oppstilling". Dette måtte være feil, tenkte jeg og like etter kom parkeringsvakten fra Q-park på en ny runde for å flå bilistene.

Jeg stoppet ham og spurte om grunnlaget for denne boten. Han svarte at jeg hadde parkert ved parkeringsautomaten og at man måtte parkere til høyre eller til venstre for den, selvom bilen ikke sto i veien for noen.

Når bilen både før meg og etter meg parkerer på samme plass, må det åpenbart være mange som parkerer samme sted hver eneste dag.

Hvis de ikke vil ha noe av dette - hvorfor setter man da ikke opp et skilt med parkering forbudt akkurat på den plassen?! Eller kanskje enda bedre; sette opp en enkel fysisk sperre som bidrar til å unngå at folk parkerer akkurat der ved siden av alle andre bilene. Det ser jo ut som en helt ordinær parkeringsplass og mange parkerer der tydeligvis.

Men det er kanskje slik ansvarlige vil ha det? Slik at man kan bøtelegge folk?

Er det slik vi vil ha det i samfunnet vårt? Gjøre ting vanskelig for folk flest og lovlydige borgere? Er det slik vi skaper det gode samfunn?

Skiltingen er m.a.o. elendig og mangelfull. Kan man klage på dårlig skilting og få medhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...