Lyra Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Fikk ny pc til jul med Windows 8 på og må innrømme at jeg ikke skjønner meg helt på dette operativsystemet. Har et par spørsmål. Går det an å gå vekk fra dette app-baserte systemet og heller ha en klassisk visning? En ting jeg ofte har problemer med: når jeg skrur på pc'en er den ikke koblet til internett. Det vises at det er nettverk tilgjengelig, men jeg får ikke klikke meg inn på ikonet for at disse skal vises. Har prøvd å gå inn via kontrollpanelet for å fikse det også, men når jeg klikker meg inn på nettverks- og delingssenteret skjer det absolutt ingenting, er som om det blir ignorert. Restarter jeg pc'en er jeg igjen koblet til nettet og da får jeg åpnet alt. Har også et problem med at musepekeren henger seg opp, men dette er kanskje pc'en sin feil? Dårlig touchpad?
-Jiinxs- Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Fikk ny pc til jul med Windows 8 på og må innrømme at jeg ikke skjønner meg helt på dette operativsystemet. Har et par spørsmål. Går det an å gå vekk fra dette app-baserte systemet og heller ha en klassisk visning? http://www.stardock.com/products/start8/ En ting jeg ofte har problemer med: når jeg skrur på pc'en er den ikke koblet til internett. Det vises at det er nettverk tilgjengelig, men jeg får ikke klikke meg inn på ikonet for at disse skal vises. Har prøvd å gå inn via kontrollpanelet for å fikse det også, men når jeg klikker meg inn på nettverks- og delingssenteret skjer det absolutt ingenting, er som om det blir ignorert. Restarter jeg pc'en er jeg igjen koblet til nettet og da får jeg åpnet alt. Siden W8 starter så raskt, så er det av og til at den bruker noen ekstra sekunder/minutter før du er på nette. Det skjer hvertfall med meg. Men hos meg er det vel snakk om noen par sekunder før jeg er på nett. Vet ikke hvor lenge det er snakk om i ditt tilfelle.
waco Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Også vil dere merke at i Internet explorer så funker ikke entertasten når man er på kvinneguiden.no
Lyra Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2013 Takk, men er ikke så irritert at jeg vil betale for å bytte visning Det tar mer enn noen sekunder, det kobler ikke til i det hele tatt. Har prøvd å vente leeenge
Lutetium 71 Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Fikk ny pc til jul med Windows 8 på og må innrømme at jeg ikke skjønner meg helt på dette operativsystemet. Har et par spørsmål. Går det an å gå vekk fra dette app-baserte systemet og heller ha en klassisk visning? En ting jeg ofte har problemer med: når jeg skrur på pc'en er den ikke koblet til internett. Det vises at det er nettverk tilgjengelig, men jeg får ikke klikke meg inn på ikonet for at disse skal vises. Har prøvd å gå inn via kontrollpanelet for å fikse det også, men når jeg klikker meg inn på nettverks- og delingssenteret skjer det absolutt ingenting, er som om det blir ignorert. Restarter jeg pc'en er jeg igjen koblet til nettet og da får jeg åpnet alt. Har også et problem med at musepekeren henger seg opp, men dette er kanskje pc'en sin feil? Dårlig touchpad? Problemet ditt er heller at pcen periodevis henger, ikke spesifikt problemer med nettforbindelsen. Det virker ikke som Windows 8 var ferdig med betastadiet, før det ble gitt ut. En annen bruker nevnte noe om at Miklesopp gir ut dårlige OS annenhver gang, det kan være noe i det. Win7 er ihvertfall et bedre system enn Vista.
Lyra Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2013 Problemet ditt er heller at pcen periodevis henger, ikke spesifikt problemer med nettforbindelsen. Men akkurat dette skjer KUN når jeg ikke får koblet meg til nettet, og det er kun den ene koblingen jeg ikke får åpner og det skjer hver eneste gang jeg ikke får koblet til.
Lutetium 71 Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Men akkurat dette skjer KUN når jeg ikke får koblet meg til nettet, og det er kun den ene koblingen jeg ikke får åpner og det skjer hver eneste gang jeg ikke får koblet til. Og jeg tror årsak-virkning er snudd. Dvs, når maskinen (eller mer spesifikt tror jeg er det Win8) har nykkene sine, får du blant annet ikke koblet til nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå