isbjørnungen Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Jeg vet med meg selv at dette ikke er noen big deal, men jeg er like fullt ganske irritert akkurat nå. Jeg foreslo for samboeren min i går at vi skulle lage skikkelig god middag i dag, og kose oss skikkelig. Han ble veldig entusiastisk. Tidligere i dag sendte han melding og lurte på om det fremdeles var planen i dag, og jeg bekreftet. Dro via butikken på vei fra skolen, handlet inn og gledet meg skikkelig. Når jeg kommer hjem kl 18.30 sitter han foran TVen og gamer med en studiekamerat, og de flytter seg etterhvert inn på soverommet vårt for å game PC. Tydeligvis helt glemt at vi hadde en avtale. Jeg spurte akkurat når han hadde lyst på middag, men neida, de hadde spist masse thaimat på vei hjem fra byen, og regner ikke med å bli sultne igjen i kveld. Flott. I tillegg plager det meg at han vet godt at leiligheten ser helt grusom ut nå (vi holder på å ommøblere, så ting og klær er litt overalt) men det er likevel ok å dra folk med hjem. Skulle virkelig ønske at han hadde en terskel der, for jeg blir rett og slett flau når folk kommer hit når det ser sånn ut. Vil forsåvidt ikke noe med dette innlegget, må bare få ut litt følelser så jeg slipper å sitte og tygge på dem Er jeg unfair når jeg forventer at han setter av kvelden når han har sagt det? Hilsen irritert og furt.
Gjest Out Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Jeg er enig i at det var sløvt og dumt av ham å plutselig ikke skulle ha middag allikevel når dere hadde planlagt middag sammen. Det at han tar med folk hjem når dere ommøblerer synes jeg derimot ikke du har noen grunn til reagere på. Det er da hans hjem også og hvis han ikke bryr seg om å ta med seg kompiser hjem i rotet så så fint for ham! 1
Pottah Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Nei du er ikke unfair...Enten så bryr han seg ikke så mye om planene, siden han fikk er mer fristende tilbud (game med kamerat), eller så glemte han det rett og slett. Kan jeg spørre om han vanligvis klarer å si nei om kamerater o.l spør om sånne ting? Syns han det er "flaut" å være med deg og spise middag om kamerater spør om å finne på noe?
isbjørnungen Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2013 Takk for svar, begge to Han pleier stort sett være flink til å holde planer, så er egenltig sjeldent det er et problem. Og han synes absolutt ikke det er flaut å være med meg, han vil gjerne ha meg med når han og kameratene finner på noe, "vise meg frem" litt. Haha, når jeg tenker meg litt om, så er vel egentlig problemet at jeg ikke liker at det kommer folk til oss uten at jeg vet om det. Jeg er ganske lite glad i overraskelser Burde kanskje nevne det for ham en gang, at det er greit om han gir beskjed dersom han tar med folk hjem. Har jo ingenting imot at han tar med folk hjem, for all del - vil bare vite om det
Kaisamaia Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Hva sa han når du bekreftet? Ingenting? ...skjønte ikke du at han kanskje planla noe annet nåe han lurte på om det fortsatt var planen? Han burde sagt det til deg i alle fall... Men. Skjønner godt at han vil være med en kompis i stedet for å spise middag... Mange som synes det er en dum grunn å oppgi for ikke å henge... han kunne jo selvfølgelig ha løyet da:p Men han så vel ikke på det som noen big deal... eh..dårlig kommunikasjon? Ettersom han tar med seg noen hjem har han sikkert ikke noei mot hvordanfan det ser ut. Det har jo en forklaring også...så han ser nok ikke problemet. Stress ned og kommuniser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå