Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg ikke burde være overfladisk eller noe... men det kommer til et punkt altså... Han kler seg så utrolig slaskete!! Vi snakker nesten på narkoman-standar, sånn at det virker som han virkelig ikke bryr seg. Jeg blir litt frustrert, jeg VET jeg skal like han etter personlighet og sånn, men jeg merker på meg selv så utrolig mer oppmerksom jeg blir på han når han MÅ gå finere kledd. (merkedager, jul, nyttår osv) Mens når han kler seg til vanlig trekker han bare på seg det første han finner... Det er ikke det at han ikke har råd til å kle seg bedre eller noe slikt, han bare "føler ikke for det"..

Jeg vil ikke virke overfladisk eller noe, har prøvd å hinte litt og å tilby meg å kjøpe klær for han, men neei.

Noen tips? Erfaringer? Jeg mener ikke være en skikkelig drittkjæreste eller noe, det er bare det å bli nekta adgang på byen/resturanger etc fordi han ikke kler seg pent nok, er vel litt kleint... (Og ja, det har skjedd, han har til og med blitt kastet ut...)

Anonym poster: bedf0fef397900bfef80f11982583dcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har ikke du noe med, så enkelt er det. :)

Ingen tvinger deg til å like alle sider av en fyr, men hvorfor endel kvinner får det for seg at de har rett til å endre på de tingene de ikke liker kommer jeg aldri til å skjønne. (Ihvertfall når det er noe såpass betydningsløst som dette, og når han ikke finnes interessert i å endre på det selv.)

Anonym poster: ef583978a62bfee7cedf9bf451f723f7

• Liker 2
Skrevet

Dette har ikke du noe med, så enkelt er det. :)

Ingen tvinger deg til å like alle sider av en fyr, men hvorfor endel kvinner får det for seg at de har rett til å endre på de tingene de ikke liker kommer jeg aldri til å skjønne. (Ihvertfall når det er noe såpass betydningsløst som dette, og når han ikke finnes interessert i å endre på det selv.)

Å herlighet, hvis du er i et forhold med en person så tilpasser man seg hverandre. Hvis han har en greie med å prompe i offentligheten kan man prøve å forandre på det. Å kle seg så shabby at det er flaut er et problem i et forhold. Jeg lurer på hvordan dine forhold er, jeg. Siden ingen kan forandre seg for noen. Herregud.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var ikke superhappy med hvordan kjæresten pleide å kle seg, og han hadde en del klær som var litt slitt. Jeg pleier å kjøpe litt tøy til ham her og der, som er i noenlunde den stilen han liker, bare ikke så slitt/feil str etc. Tar han med på shopping en gang i blant og, så får han stå i prøverommet og si ja/nei, mens jeg finner tøy han kan prøve.

Han går aldri med noe han ikke liker, så føler ikke at jeg overkjører ham - ser heller på det som et lite dytt bak ;)

Anonym poster: ae17144a6329dce634bb6fd45989d160

Skrevet

Du skal aldri spørre om å kjøpe klær til han, du bare gjør det;) Liker han klærne, vil han bruke dem, hvis han ikke liker dem blir han uansett sikkert glad for overraskelsesgave. Han kan jo bare bytte dem i noe uslaskete han liker! Folk uten interesse for shopping og klær legger gjerne litt ekstra innsats i å finne noe kult når de likevel må bytte gaver.

Når det gjelder adgang til resturanter og utesteder med dresskode, så kan man like gjerne holde seg hjemme om man ikke har intensjoner om å følge dresskoden. Slipper kleine bomturer da, regner med han også foretrekker å slippe sånt.

Skrevet

Siden ingen kan forandre seg for noen.

Ville det kostet deg så veldig mye å lese innlegget ordentlig før du svarer?

I den siste setningen du siterte så stod det da virkelig presisert at dette gjelder ting som er mer eller mindre betydningsløse, og ting som den personen det gjelder ikke har lyst til å endre på selv - ikke at "ingen kan forandre seg for noen".

Skrevet

I den siste setningen du siterte så stod det da virkelig presisert at dette gjelder ting som er mer eller mindre betydningsløse, og ting som den personen det gjelder ikke har lyst til å endre på selv - ikke at "ingen kan forandre seg for noen".

Er vel strengt tatt ikke betydningsløst for forholdet at kjæresten kler seg stygt med vilje, og til og med ender opp i kleine situasjoner på bakgrunn av dette. Å kle seg pent er å vise respekt for sine omgivelser, og de fleste ønsker vel at kjæresten skal se best mulig ut. Er lov å bli litt oppgitt når det går på å "ikke gidde", og man ikke vil ta imot hjelp.

Anonym poster: 6d656ef5b57f71a1491a2ad3b6f44ee0

Skrevet

Hva er det du mener da? At dette har hun ingenting med? Hun har ingenting med hvordan kjæresten hennes tar seg ut?

"men hvorfor endel kvinner får det for seg at de har rett til å endre på de tingene de ikke liker kommer jeg aldri til å skjønne"

Skulle hun endre på de tingene hun liker da? Det er jo ganske vanlig å endre seg og å prøve å endre på personer som kommer så tett på deg, for at de skal passe perfekt med deg. Noen mennesker er sykelig sjalu, voldelig, avvhengi av stoffer, etc, mener du da at det ikke er noe som kanskje burde endres på?

Les ditt eget innlegg over, eller lær deg å være mer spesifikk da, hvis du har et problem med at folk tar hva du skriver og svarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...