Gå til innhold

Har du noen ganger blokkert noen på Facebook? Hva var grunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blokkerer tidligere mobbere, folk jeg ikke vil skal kunne søke meg opp, blokkert ekser for å ikke komme over de igjen, blokkert folk som har vært forelsket i meg som jeg ikke har vært forelsket i som jeg følte stalket meg. osv osv. Har også blokkert familiemedlemmer fordi jeg ikke vil ha de på lista mi og at de skal se festbilder osv. om jeg ikke blokkerer de legger de meg til igjen og igjen og ser profilbildet mitt.

Det er vanlig å blokkere folk man ikke liker rett og slett.

Anonym poster: 3b9654b4278b723152f652f7fe7a0af3

Skrevet

Jeg blokkerte eksen min for å gjøre det vanskeligere for meg selv å stalke han, da det alltid endte med en fryktelig trist kveld for min del. :sad: Blokkeringen er opphevet nå, men den var grei å ha i de verste måneden. Videre har jeg blokket kompisene hans, slik at jeg ikke i et svakt øyeblikk kunne stalke dem for å finne info om han.

Ellers har jeg slettet en meeeeengde mennesker av mange ulike grunner.

Gjest LineaAlba
Skrevet

Mulig hun syns det er vanskelig å se deg dukke opp her og der på facebook, og blokkerer deg av den grunn. For å beskytte seg selv, ikke for å stenge deg ut.

Skrevet

Slettet og blokkerte en venninne som gikk bak ryggen min og hadde seg med han jeg hadde noe på gang med. Hun viste det, spurte alltid hvordan det gikk med oss osv. Skulle ha skjønt tegninga for lenge siden... Etter å ha konfrontert henne med det fikk jeg til svar at hun hadde ikke gjort noe galt og at hun aldri var venninna mi. Må sies at vi hadde god kontakt i nesten 2 år, dag ut og dag inn. Likevel så hun ikke på meg som venninne. Nå slipper jeg i allefall å se det mindre pene trynet hennes...

Anonym poster: 69334b1c30b76a3b7b9d3963ad3cda1d

Skrevet

Sletta ei gammel kollega, som begynte å dra fram pinlige historier fra mange år tilbake. Hun moret seg veldig på min bekostning. Da jeg etterlyste litt takt og tone, blei hun fornærma.

Blokkerte en fyr med falskt bilde og profil.

Skrevet

Har bare blokkert en tror jeg. En kompis av en kompis som la meg til som venn og som ganske umiddelbart begynte å sende meg svært grove og seksualiserte meldinger.

Skrevet

Blokkerte en innpåsliten eks som etter bruddet skulle begynne å kommentere og like absolutt alt.

Og en stalker som sendte meg lange kjærlighetsbrev, oppsøkte vennene mine osv. <3

Anonym poster: 874e07a7dbae54bc3bf2c05f23a6ef6a

Skrevet

Jeg har slettet facebookvenner fordi jeg ikke kjente de så godt.

Vurderte en gang å slette og blokkere en på grunn av kjipe meldinger jeg fikk. En jeg ikke kjente.

• 3 år senere...
Skrevet
Den 4.2.2013 at 21.53, Gjest Adera skrev:

Det er forskjellige grunner, stort sett hvis jeg ikke vil være venner lengre, bare sletter jeg de fra vennelisten.

Blokkering, da er det stort sett personer som ikke vil gi seg, og skal diskutere hele tiden, både på pm og i grupper.

Og det har hendt jeg har blokkert folk fordi de har plutselig begynt dukket opp på eventer de vet jeg skal på.  Og har da blokkert slik at de ikke skal se hvilken eventer jeg skal på eller har laget, og dukker opp selv om de vet/burde vite at de ikke er invitert og uanmeld.

Anonymkode: 5ebc7...229

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjellige grunner, stort sett hvis jeg ikke vil være venner lengre, bare sletter jeg de fra vennelisten.

Blokkering, da er det stort sett personer som ikke vil gi seg, og skal diskutere hele tiden, både på pm og i grupper.

Og det har hendt jeg har blokkert folk fordi de har plutselig begynt dukket opp på eventer de vet jeg skal på.  Og har da blokkert slik at de ikke skal se hvilken eventer jeg skal på eller har laget, og dukker opp selv om de vet/burde vite at de ikke er invitert og uanmeld.

"også

Skrevet

Fordi de er irriterende og jeg ikke har noe kontakt med dem. 
Folk jeg ikke har noe kjennskap til.
Folk jeg ikke ser noe behov for å ha i livet mitt lenger. 
Folk jeg egentlig ikke kjenner (bare vet hvem de er fra ungdomsskole og vgs) men som jeg trodde og syntes var "kule" når jeg var yngre.

Skrevet

Det har jeg. Jeg har blokkert folk jeg ikke kjenner personlig som ha snoket i min venneliste for å finne opplysninger om vennene mine. Så har jeg blokkert spammere som spammer med reklamer under bilder. 

Anonymkode: 1d3b5...37e

Skrevet

Jeg blokkerte en gang en eks som ikke ville la meg være i fred, han ville snakke med meg og forklare seg igjen og igjen. Jeg var ferdig med han for lengst, så da han ikke tok et nei for et nei så blokkerte jeg ham.

Jeg tror også jeg har blokkert noen som jeg gikk på skole med som jeg fant ut hadde snoket i alt jeg hadde skrevet o.l. De var i den gruppen som alltid baksnakket alt og alle, og da var det egentlig like så greit å blokkere de.

Anonymkode: 4fcb7...7e1

Skrevet

Jeg har blokkert folk som har postet filmer med dyremishandling og rasistiske innlegg, enten det går ene veien eller andre veien

Skrevet

Er ikke på facebook lenger (har konto, men er aldri pålogget), men har blokkert et par stykker før. Blokkerte en eks-venninne som var utrolig innpåsliten, skulle absolutt lage drama for ingen grunn. Gikk i dusjen en dag, kom tilbake til pc-en og da var hele meldingsboksen full av frekke kommentarer og kjeft fordi jeg ikke hadde svart, på et kvarter. Da ble det nok for min del. Må da finnes grenser.

Skrevet

Jeg har blokkert en idiot som, til tross for at han har dame, med jevne mellomrom spammet innboksen med sexspørsmål. Alt fra spørsmål om når jeg sist hadde sex, til irriterende lange avhandlinger om hvor lite sex han og dama hadde og uønskede penisbilder. Slettet ham først som venn, men han fortsatte med det uendelige gnålet, så nå er han blokkert for evig og alltid.

Anonymkode: 95d0f...818

Gjest Pistasjnøtt
Skrevet

Slettet ei bekjent som ikke kunne hilse på meg i offentlighet, men stadig skulle diskutere på statusene mine. Det merket hun fort, og sendte ny forespørsel :P Den ble ikke godtatt for å si det sånn! Snokere har jeg ingenting til overs for.. Livet mitt er da ikke så spennende :P 

Har blokkert noen useriøse kjøpere, da jeg selger mye i salgsgrupper, og de aldri dukker opp som avtalt. Da blir de blokkert for at jeg skal slippe at de legger inn bud på andre ting jeg selger. 
Blokkerte også en fyr som drev å reklamerte for noen kristne smykker, og armbånd han solgte. Annonsene hans lå alltid øverst i alle gruppene jeg var innom(han dyttet de opp flere ganger hver dag), så jeg ble lei, og blokkerte han til slutt.

Skrevet

Ja - jeg har blokkert sider som åpenbart er tull. Og profiler som skriver mye stygt om andre folk. Såkalt oversharing som noen kalte det.

Jeg har åpnet opp for noen av de senere, da det visst nok var ungen som hadde knotet med dataen og sånt. :ler::flau:
Litt flaut å kjefte på noen da ungene til personene på 5-6 år har trykket på repeat-knappen på tlf/dataen, men sånt skjer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...