Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva er det egentlig med folk og kommentere små ting med utseende til andre? Argh..

Endret av lottelotti
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en sann jente i min venne krets også..

Anonym poster: 7161abe88be8799e9ca6c20e6f2a6fba

Skrevet

Å begynne å baksnakke folk som gjør det er ingen god løsning. Det beste er å ta det opp med henne på tomandshånd.

Neste gang hun kommenterer høyden din kan du si, "Jeg vet godt jeg er lav, og setter ikke pris på at du skal kommentere dette stadig vekk". Veninna di blir sur, men skjønner nok at det ikke er så gøy for andre som får kommentarene.

Skrevet

Neste gang hun kommenterer høyden din, så bare si på en saklig måte "jeg skjønner at du bare tuller, men jeg liker ikke å godt å få kommentarer på det". Da blir det ikke et angrep, og det må være greit å si fra på den måten.

• Liker 4
Skrevet

Neste gang hun kommenterer høyden din, så bare si på en saklig måte "jeg skjønner at du bare tuller, men jeg liker ikke å godt å få kommentarer på det". Da blir det ikke et angrep, og det må være greit å si fra på den måten.

Å begynne å baksnakke folk som gjør det er ingen god løsning. Det beste er å ta det opp med henne på tomandshånd.

Neste gang hun kommenterer høyden din kan du si, "Jeg vet godt jeg er lav, og setter ikke pris på at du skal kommentere dette stadig vekk". Veninna di blir sur, men skjønner nok at det ikke er så gøy for andre som får kommentarene.

Skal prøve det! Men har prøvd det tidligere, og det bruker alltid og bli slik at jeg ikke tørr. Eller at hun bare "løper" vekk til noen andre venninner fordi hun vet at dette plager meg.

Skrevet

Det er faktisk du som har "rett" i denne sammenhengen. Hun har ingen grunn til å bli sur hvis du sier ifra på en ordentlig måte. Kan hende hun furter litt over det, men til slutt vil hun nok forstå at hun bør slutte. Vet at det er litt skummelt å si ifra.. Men du får minne henne på at det ikke er vondt ment fra din sine. Folk er forskjellige og tolerer forskjellige ting:)

Skrevet

Jeg er også liten og søt.. Eller petite, og som voksen (25) så har jeg vokst av meg mine komplekser med det. Nå elsker jeg at jeg er liten, det gjør min store barske kjæreste også! I dag kunne det ikke falt meg inn å ønske å være høyere. Det er bedre å være liten og søt en stor og stygg Hahaha ;) kos deg med høyden din, og ta det som et kompliment.

Men, det er greit å si ifra. Greit nok er det ubehagelig for henne å få kritikk den ene gangen, men hva betyr vel det hvis du føler det ubehagelig støtt og stadig? Ta hensyn til deg selv også :)

Skrevet

Du kan jo også la henne få smake sin egen medisin.

Finn f.eks noe ved henne som du slenger inn hver gang hun sier en kommentar om deg.

F.eks "du er så liiiten du".

"Ja, og du har så tynt hår".

osv....

Saken stiller seg ALLTID annerledes når de får noe i retur :P Det er det som er så typisk med sånne folk, de er kjempeflinke til å se på andre med en kikkert, men tåler ikke å få det samme tilbake.

Anonym poster: fc53da5c8016964c6095af3d2d66864a

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde en venninne som alltid pleide å kalle meg "lille venn" og klappe meg på hodet. Jeg har ingen komplekser for at jeg er liten, men oppførselen hennes var ikke OK. Mine venninner skal ikke snakke til meg og klappe meg på hodet som om jeg var en hvalp. Jeg sa ifra en gang hun gjorde det, og hun gjorde det aldri igjen. Hun ble heller ikke sur, kan ikke skjønne hvorfor hun skulle det?

Skrevet

Jeg er også liten og søt.. Eller petite, og som voksen (25) så har jeg vokst av meg mine komplekser med det. Nå elsker jeg at jeg er liten, det gjør min store barske kjæreste også! I dag kunne det ikke falt meg inn å ønske å være høyere. Det er bedre å være liten og søt en stor og stygg Hahaha ;) kos deg med høyden din, og ta det som et kompliment.

Men, det er greit å si ifra. Greit nok er det ubehagelig for henne å få kritikk den ene gangen, men hva betyr vel det hvis du føler det ubehagelig støtt og stadig? Ta hensyn til deg selv også :)

Hvor høy er du? :)

Skrevet

Jeg hadde en venninne som alltid pleide å kalle meg "lille venn" og klappe meg på hodet. Jeg har ingen komplekser for at jeg er liten, men oppførselen hennes var ikke OK. Mine venninner skal ikke snakke til meg og klappe meg på hodet som om jeg var en hvalp. Jeg sa ifra en gang hun gjorde det, og hun gjorde det aldri igjen. Hun ble heller ikke sur, kan ikke skjønne hvorfor hun skulle det?

Måten hun blir sur på, er og si at jeg overreagerer og at det er et kompliment, at jeg ikke tåler noe og blir sur for alt.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hva er det egentlig med folk og kommentere små ting med utseende til andre? Argh..

Vi er da en jente gjeng på mange jenter, 13 stykk som går på samme skole. Det er ikke så ofte krangler, men det er vell noen små i ny og ne. Men så har vi den ene venninnen. Jeg er da ganske lav (1.45) og hun skal hele tiden komme med små kommentarer på høyden min som om det skulle være morsomt? som feks "åå, du er så så lav! Det er så søtt" hehe, ja, fuckings takk for og minne med på det da..

Vi har også en veldig tynn jente som også for sanne kommentarer osvosv. ALLE i jente gjengen fortviler seg over dette. En gang når vi var på jentekveld så begynte vi og baksnakke folk som sier slikt til andre, slikt hun skulle skjønne at folk ikke liker det, uten at vi trengte og si til henne at hun gjorde det. Men hun begynte bare og jatte med og si ting som "ja, jeg vet.. det er jo ikke deres feil?" osv. Skjønte egentlig ingen ting..

Hva hadde du gjort? Er så redd for og ta det opp med henne, med en gang hun får kritikk kan hun bli ganske så sur, og om alle jentene i gjengen vår kommer mot henne i en flokk så tipper jeg at hun kommer til og begynne og gråte..

dere får bare ignorere henne når hun kommer med slike kommentarer eller forsvare den jenta som får kommentarer rettet til seg. F.eks om hun kommenterer om hun tynne, så kan dere andre si noe sånt som:Vi syns hun ser flott ut vi.. Og da er det ingen som jatter med henne og da holder hun nok kjeft etterhvert.
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har også en sånn venninne som kommenterer høyden min. Jeg er 1.50 og hun syns det er mektig gøy å hele tiden kommentere til meg og andre, at jeg hadde flaks som ikke ble født 2cm kortere for da hadde jeg teoretisk sett vært en dverg. (høydegrensen er 1.48)

Anonym poster: ed6360201801a9e106edc311e0e40840

Skrevet

Hmm...dere har vel en pecking order i gjengen og her ser det ut som om du har havnet nederst ( no pun intended). Sett deg i respekt og be henne holde kjeft neste gang hun kommenterer det.

Skjønner ikke at jenter har så vanskelig for direkte konfrontasjoner og alltid skal ty til baksnakking i håp om at det kanskje skal hjelpe.

Anonym poster: 0b30f6acc1ed0ead7f415fdb168e6d5c

Skrevet

Det er bedre å være liten og søt en stor og stygg Hahaha ;)

For oss jenter som er høyere enn gjennomsnittet og gjerne litt rundere også, så er ikke den kommentaren så hyggelig heller..

Synes det er bedre at vi alle godtar at vi er forskjellige. Ikke noen er "styggere" enn den andre. Finnes fordeler og ulemper med alle høyder, størrelser osv.

• Liker 4
Skrevet

Måten hun blir sur på, er og si at jeg overreagerer og at det er et kompliment, at jeg ikke tåler noe og blir sur for alt.

Da ville jeg takket for komplimentet, men påpekt at selv om hun mener det er godt, synes du ikke noe om at det blir nevnt hele tiden, rett og slett fordi du blir lei (deg?) av å høre det gjentatt hele tiden.

Neste gang hun sier det, så kan du spørre henne om hun husker hva du sa, fordi det var noe du mente, og fordi det var viktig for deg.

Viktig for oss "små og søte" å stå opp for oss selv, for vi er virkelig mye mer enn bare det ;)

Skrevet

Hun er nok en som ikke tåler å bli påpekt sine feil, som hun tror har vært greit å si så lenge...

Hun burde forstå det til slutt. Jeg har selv en venninne som det er litt vanskelig å gi slik kritikk til. Det går liksom aldri an for henne å si at hun dreit seg ut og at hun beklager det hun sa :P

Du må nesten bare minne henne på det hver gang, si at du setter veldig stor pris på om hun respekterer at du ikke tåler det. Kanskje hun tåler sånt, men det gjør ikke du, og det bør være lov å si ifra. Hun er ikke deg, og hun vet ikke hvordan du føler.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Skjønner ikke at jenter har så vanskelig for direkte konfrontasjoner og alltid skal ty til baksnakking i håp om at det kanskje skal hjelpe.

Anonym poster: 0b30f6acc1ed0ead7f415fdb168e6d5c

gjelder ikke bare jenter dette. dette tror jeg gjelder nordmenn generelt
Skrevet

For oss jenter som er høyere enn gjennomsnittet og gjerne litt rundere også, så er ikke den kommentaren så hyggelig heller..

Synes det er bedre at vi alle godtar at vi er forskjellige. Ikke noen er "styggere" enn den andre. Finnes fordeler og ulemper med alle høyder, størrelser osv.

Hallo i luken!:) jeg kan skjønne at det kan være litt vanskelig å oppfatte humoren i en sånn kontekst på internettforum, men det var da vitterlig ikke et forsøk på å fornærme noen typer mennesker. Kun en morsom kommentar jeg brukte lattermildt når noen sa at jeg var liten og søt. Altså en humoristisk måte å "tullefornærme" noen tilbake. Så nå vet du det. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...