Gå til innhold

Karneval! Forslag til utkledning?

Anbefalte innlegg

Gjest Conservationista
Skrevet

Hei!

Snart er det karneval i barnehagen,og barna skal kle seg ut. Har dere smarte KG-damer kreative forslag til hvordan de små kan kle seg ut uten å måtte handle inn for mye?

Regner med at det blir prinsessekjoler e.l. når de er større men når de er 1-3 år er ikke sånt såå farlig håper jeg...

Tenkte på å la jenta mi ha på seg badedrakten sin, som hun elsker. Men blir litt kjedelig med bare den..badesko og badehatt til kanskje? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun? Hvis hun er 3 kan du legge fram masse klær så kan hun velge selv! Jeg elsket å rote i skapene når jeg var liten :)

Skrevet

tenker meir at det kan bli litt kaldt?

• Liker 1
Skrevet

Vil du at ungen skal få lungebetennelse?

Hva med hvit strømpebukse, hvitgenser, sminke i ansiktet, lag museører av en billig hårbøye og litt filt og papp, lag en hale du fester på strømpebuksa: voila! MUS

Alternativt sort strømpebukse, vanlig genser under, en av dine sorte topper over med et lite belte i livet, en sort hatt: :kosteskaft:

Anonym poster: 3303bea30d1f1391c9edae7fa2bf4b56

Skrevet

Vet ikke hvor gammel hun er, men fra mine var ca to så var det veldig stas å være det samme som vennene. Du får forresten veldig ok og rimelige kostymer på H&M

Skrevet

Har hun, eller noen du kjenner, fortballdrakt/skjorte? I såfall kan hun gå med strømpebukse, shorts, lange sokker og fortballskjorte. Et laken kan gjøre et fint spøkelse. en stripete genser, "skaut" på hodet og shorts kan bli en pirat. Kan du tegne noe på en t-skjorte, og male henne litt i ansiktet kan hun "bli" en regnbue, en smiley, en blomst, osv avhengig av hva du tegner. En fargerik t-skjorte og litt ansiktsmaling (rød på nesen og en stjerne i kinnene feks) blir en søt liten klovn. Ang ansiktsmaling så trenger en ikke male hele ansiktet, men litt på nese, kinn eller pannen, er morsomt for de minste. En grå body og strømpebukse (gjerne bodyen utenpå strømpebuksen, så blir det litt annerledes enn vanlig, samt litt sort på nesen og kajal-værhår, så blir hun en mus, harepus, kanin el.l. Trenger ikke ører når de er så små... Rosa eller hvit strømpebukse, rosa body og et strutteskjørt så blir hun en ballerina. Om du har en kjole hun aldri får brukt igjen (julekjole eller andre kjoler som er for fine til hverdags, men som blir for liten før neste anledning, så kan hun få på seg den, pensko (de forsvinner nok ut på plassen ganske fort) og en fin hårbøyle/, leketiara (hvis hun har) eller hjemmeklippet pappkrone, og så blir hun prinsesse.

Hør med venner og familie om de har noe liggende. Det meste kan brukes om igjen. Det er ikke så veldig nøye med at alt skal se perfekt ut i den alderen, følelsen av å kle seg ut er det viktigste - dersom hun liker å kle seg ut, det er noen som absolutt ikke liker det.

• Liker 1
Skrevet

Om du er litt handy, så kan du klippe ut en "krone" som du pakker i sølvfolie og fester på en hårbøyle. Har du noen paljetter, perler eller noe glitter å lime på, så blir det den fineste tiara!

Samme fremgangsmåte kan man selvsagt bruke til å lage en vanlig krone. Du finner sikkert mal på nettet om du leter litt, eller du kan spørre i barnehagen om du kan låne deres mal for bursdagskrone..

• Liker 1
Gjest Conservationista
Skrevet

tenker meir at det kan bli litt kaldt?

Hadde nok tenkt til å ha ullbody og strømpebukse under;)

Skrevet

Lekebutikker har vel salg på årets kostymer for tiden. :)

Anonym poster: 46229bfb80288d3f5aeba02c0d250ed9

Gjest Conservationista
Skrevet (endret)

Har hun, eller noen du kjenner, fortballdrakt/skjorte? I såfall kan hun gå med strømpebukse, shorts, lange sokker og fortballskjorte. Et laken kan gjøre et fint spøkelse. en stripete genser, "skaut" på hodet og shorts kan bli en pirat. Kan du tegne noe på en t-skjorte, og male henne litt i ansiktet kan hun "bli" en regnbue, en smiley, en blomst, osv avhengig av hva du tegner. En fargerik t-skjorte og litt ansiktsmaling (rød på nesen og en stjerne i kinnene feks) blir en søt liten klovn. Ang ansiktsmaling så trenger en ikke male hele ansiktet, men litt på nese, kinn eller pannen, er morsomt for de minste. En grå body og strømpebukse (gjerne bodyen utenpå strømpebuksen, så blir det litt annerledes enn vanlig, samt litt sort på nesen og kajal-værhår, så blir hun en mus, harepus, kanin el.l. Trenger ikke ører når de er så små... Rosa eller hvit strømpebukse, rosa body og et strutteskjørt så blir hun en ballerina. Om du har en kjole hun aldri får brukt igjen (julekjole eller andre kjoler som er for fine til hverdags, men som blir for liten før neste anledning, så kan hun få på seg den, pensko (de forsvinner nok ut på plassen ganske fort) og en fin hårbøyle/, leketiara (hvis hun har) eller hjemmeklippet pappkrone, og så blir hun prinsesse.

Hør med venner og familie om de har noe liggende. Det meste kan brukes om igjen. Det er ikke så veldig nøye med at alt skal se perfekt ut i den alderen, følelsen av å kle seg ut er det viktigste - dersom hun liker å kle seg ut, det er noen som absolutt ikke liker det.

Utrolig godt svar, her var det mange gode tips til utkledning for de minste barna! Klarer ikke velge:)

Endret av Conservationista
Gjest Conservationista
Skrevet

Om du er litt handy, så kan du klippe ut en "krone" som du pakker i sølvfolie og fester på en hårbøyle. Har du noen paljetter, perler eller noe glitter å lime på, så blir det den fineste tiara!

Samme fremgangsmåte kan man selvsagt bruke til å lage en vanlig krone. Du finner sikkert mal på nettet om du leter litt, eller du kan spørre i barnehagen om du kan låne deres mal for bursdagskrone..

Smart:)

Gjest Conservationista
Skrevet

Det kan nok stemme. Men jeg prøver å ikke kjøpe ting og klær som bare skal brukes en gang.. derfor må jeg finne på noe utredning fra det vi allerede har. I hvert fall nå hvor hun bare er to og ikke krever et bestemt kostyme;) den dagen kommer nok.

Skrevet

Nå fikk jeg lyst å ordne snuppa til å være mus til karneval neste uke..:) Takk for tips!

Gjest Conservationista
Skrevet

Det kan nok stemme. Men jeg prøver å ikke kjøpe ting og klær som bare skal brukes en gang.. derfor må jeg finne på noe utredning fra det vi allerede har. I hvert fall nå hvor hun bare er to og ikke krever et bestemt kostyme;) den dagen kommer nok.

Tror vi går for mus eller hare, har satt mormor på jobben med å lage en hale av en eller annen sort...

Skrevet

Jeg begynte også å tenke på å bruke ting senere..tror eeegentlig jeg bare kjøper kidden en ny pysjamas i tigermønster eller leopard, og slenger på sminke og ører. Så har hun en pysjamas til senere også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...