AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Jeg kjøpter forleden en selskapskjole i en av byens dyrere butikker. Kjolen var litt for stor, men det ikke noe problem, for de hadde sydame som kunne ordne det. Jeg betalte kjolen med kort, og skulle få beskjed om når jeg kunne hente resten. Det ville bare ta noen få dager. Det ville bli et lite ekstra beløp for å sy inn kjolen, men det ville ikke koste mye. Kjolen var klar etter noen dager, jeg dro for å betale beløpet jeg fikk beskjed om. Alt var såre vel, helt til jeg dro fram kortet. Jeg fikk ikke betale med kort, de ville ha beløpet kontant. Jeg sa at jeg har ikke kontanter, jeg har kort. (Betalte også kjolen med kort.) Nei, det gikk ikke, for de pleide bare å legge pengene til sydama til side, og hvis jeg betalte med kort, måtte de betale moms av det. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta med meg kjolen, men jeg måtte komme tilbake å betale beløpet med kontanter en annen dag. Det er jo tydelig at sydama jobber svart, og jeg har ikke lyst til å støtte det. Byens dyreste butikk gav et så useriøst preg, at jeg neppe har lyst til å handle der igjen. Jeg var der som sagt klar for å betale, men de vil ikke ha pengene annet enn kontant. Jeg fikk meg ikke til å si noe, ble temmelig tatt på senga. Jeg sa at jeg ikke hadde tid til å ta ut penger nå, men sto foran henne og viftet med kortet, og at jeg ikke bor i nærheten, og ikke bare kan stikke innom. Men, nei, hun ville kun ha kontanter. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Andre jeg har nevnt det til, mener jeg bør la være å betale, andre mener jeg bør ringe skattevesenet, og andre igjen mener at jeg driver med flisespikkeri, og at 80 kroner ikke er noe å lage mye bråk over. Mitt poeng er at dette er en dyr butikk, og jeg vet ikke om det er ei fattig sydame som får disse pengene, eller om det går rett i lomma på dama bak kassa...Uansett driver denne butikken en useriøs business jeg ikke har lyst til å støtte.... Anonym poster: c208ae617c57c1457d08b1aca2ea9ca2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 ville tatt en liten telefon til skattevesenet Anonym poster: a9dda59e552cff0afcfe21261e7e566a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå