Gå til innhold

Temafest: eventyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på fest med temaet "eventyr", og trenger litt tips til hva jeg kan ha på. Har så langt tenkt på en rosa kjole med krone og å feste en frosk på en eller annen måte. Eller en fe. Men dette er så uorginalt, så trenger litt tips fra kreative sjeler der ute :)

Hva er eventyrlig for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk et leopardskjørt, svarte strømper/tights, røde sko og en beige ullgenser (tynn). Ta i tillegg med en litt kreativ make-up med f.eks rød leppestift, svart maskara....

Skrevet

Det hadde vært en mulighet! Men hadde "jungelparty" i høst med mange av de samme folka, så det blir kanskje litt for likt det vi gikk med da.

Skrevet

Det er jo mange muligheter. Prinsesse, konge, slem stemor, dronning, alv, havfrue, prins.

Men kanskje fint å finne på noe kreativt som ingen andre har. Garantert mange litt slutty prinsesser der ;) hehe.

Skrevet

Det er jo mange muligheter. Prinsesse, konge, slem stemor, dronning, alv, havfrue, prins.

Men kanskje fint å finne på noe kreativt som ingen andre har. Garantert mange litt slutty prinsesser der ;) hehe.

Ja, vil være litt original. Er kåring av beste kostyme, så må gjøre mitt beste hehe. Dronning er ikke så dumt - kanksje dronningen i Alice i eventyrland.. :)

• Liker 1
Skrevet

Trollmann kan jo også være et alternativ.

merlin_the_magician_39005.jpg

• Liker 1
Gjest mari kontrari
Skrevet (endret)

Rødhette er veldig enkel, men ond dronning er kanskje kulere. "Queen of hearts" kan du gjøre mye gøy med. Men jeg like prinsesse fra froskeprinseventyret-ideen også: husk i såfall en gullball i tillegg.

Om du vil irritere vertskapet kan du slå deg sammen med en annen og være Hans og Grete, og konstant strø brødsmuler etter deg :P

Det er forresten ikke så dumt om man slår seg sammen et par stykker, er endel figurer som gjør seg aller best samlet.

Om du ikke skal være Hjerterdronning kan du jo være hattemakeren, eller kle deg ut som en røykende kålorm.

Tinnsoldaten og ballerinaen er forresten et veldig stilig par, om du allierer deg med en venn eller venninne.

Endret av mari kontrari
  • Liker 1
Skrevet

Rødhette er veldig enkel, men ond dronning er kanskje kulere. "Queen of hearts" kan du gjøre mye gøy med. Men jeg like prinsesse fra froskeprinseventyret-ideen også: husk i såfall en gullball i tillegg.

Om du vil irritere vertskapet kan du slå deg sammen med en annen og være Hans og Grete, og konstant strø brødsmuler etter deg :P

Hans og Grete hadde vært helt genialt! :D Mulig jeg ikke er helt kjent med eventyret, men hører det med en gullball i prinsessen og frosken?

Gjest mari kontrari
Skrevet

Hans og Grete hadde vært helt genialt! :D Mulig jeg ikke er helt kjent med eventyret, men hører det med en gullball i prinsessen og frosken?

Ja, syns jeg husker at prinsessen har en gullball hun leker med, og mister ned i en brønn? Og at frosken skal hente den til henne? Har ikke lest det i voksen alder, men syns jeg husker en tegnet illustrasjon fra en bok jeg hadde som liten. Men det er antakelig mange versjoner av froskeprinsen...

Skrevet

Kle deg ut som denne dama her

http://www.vedal.net/eventyr/?p=74

Du blir garantert den eneste med det kostymet

Anonym poster: 1d7c5ac49ccff58c503427e824ff5ef2

Haha, eneste i det kostymet ja. :) Men av god grunn..:P

Skrevet

Ja, syns jeg husker at prinsessen har en gullball hun leker med, og mister ned i en brønn? Og at frosken skal hente den til henne? Har ikke lest det i voksen alder, men syns jeg husker en tegnet illustrasjon fra en bok jeg hadde som liten. Men det er antakelig mange versjoner av froskeprinsen...

Tror jeg får ta å lese eventyret jeg :)

Skrevet

Mange gode forslag her nå, bare å fortsette ;) Dere har satt tankene i gang hos meg, dette blir bra! Heldigvis lenge til festem skal være, men greit å ha tenkt litt på forhåd :)

Skrevet

Haha, eneste i det kostymet ja. :) Men av god grunn.. :P

Jeg vil i hvert fall tippe at du har stor sjanse til å vinne premie for mest originale kostyme :laugh:

Anonym poster: 1d7c5ac49ccff58c503427e824ff5ef2

• Liker 1
Skrevet

Betty Boop

5c9a6d238cceabfa1101cfea830d7338.jpg

Isdronning

7e73bbccdefe6d5c90b741e07658f259.jpg

Gammel

b0ebdf014cf6f5e8af134ce9241babea.jpg

Skrevet

Er Narnia eventyr? Jeg har i alle fall sett kule versjoner av Heksa Hvit.

Ellers er jo Disneyprinsessene, Mulan, Pocahontas osv alternativ.

Anonym poster: a7697fe90253f1ef3114f5f04b80c2be

Skrevet

Tips! Søk på DIY costume el.lignende på youtube. MASSE tips og fine ideer til kostymer man kan lage selv :-)

Skrevet

Kle deg ut som katten med støvlene.

Eller Askeladden, enten med sekk på magen eller med alle de tingene han drasser med seg for å målbinde prinsessen.

Eller hva med et troll?

Eller Reveenka.

Anonym poster: 6c06b524ca365e01de1d73dab0b31dac

Skrevet

Rødhette! Kjole (f.eks. hvit), rød kappe, ballerinasko og kurv.

Skrevet

Rødhette! Kjole (f.eks. hvit), rød kappe, ballerinasko og kurv.

Eventyr som i folkeeventyr, eller bare "eventyr"? Fristelsen til å stille i Indiana Jones- type antrekk hadde vært stor. Som eventyrer, rett og slett. ;)

Eller hva med å stille som forteller? Lesebriller, gammel engelsk stil og en tykk bok?

Anonym poster: 3e43a1527f018a6b79101d7b43fbe20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...