Gå til innhold

Hypnose slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med Hypnose og slanking?

Ser at et hypnosefirma reklamerer med gastricsurgery. Altså hypnotisk.

Anonym poster: de4377f5ae78bb2e20a0e01a1b20ffd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gastricsurgery.. Operer de deg mens du hypnotiseres?

Skrevet

Folk vil ha lettvinte løsninger og vil at alt nærmest skal gå av seg selv, mange tilbyr dette i forskjellege former.

Felles for alle disse lettvinte løsningene er at dem tjener penger selv om du velger dem og ikke skulle ha suksess.

Spørsmålet er, tror du på at det virkelig er så enkelt, å gå til hypnotisør og gratulerer til deg så er alt i orden.

Jeg håper du evner å se at mange tjener penger på løsninger uten å gi brukerne det tilbudet lover dem.

Skrevet

Det er jo bevist at hypnose fungerer som behandlingsmetode (forskning.no hadde noe på det for litt siden).

Du må derimot gå til en behandler som også er psykolog (det er ikke det firmaet det er snakk om der) for at det skal være trygt, og som aller helst inkluderer hypnose i et langsiktig behandlingsopplegg som også inkluderer kognitiv terapi. Kun da får du virkelig endret tankemønstrene dine rundt mat og kosthold for godt. Kognitiv terapi har veldig gode resultater på vektreduksjon, så jeg ville startet her. Det var det jeg gjorde, og det var tøft i starten før det etter hvert fungerte veldig bra. Noen lettvindt løsning var det imidlertid ikke, det krevde en del jobb og hjemmelekser. 22 kg lettere nå og har holdt vekten av i over et år! :)

Anonym poster: 8886157dcbb5544b08be4f92741f643d

Skrevet

At noen spiser feil av mentale grunner tror jeg de fleste enes om, i så måte kan psykologhjelp være meget nyttig - uten at det mentale jobber med enn så er det vanskelig om ikke umulig å endre livsstil og innarbeide nye vaner. Man må jo bryte med det gamle tankesettet og få et nytt "forhold" til spisingen.

Hypnose er dog ingen løsning i seg selv, det handler om bevisstgjøring - men for all del, en hypnotisør kan få enn bevisstgjort og slik kan det ha noe for seg. Men da er det bevisstgjøringen og ikke hypnotiseringen i seg selv som hjelper. Den samme effekt kan en psykolog eller rørlegger for den saks skyld hjelpe enn med. Men for all del, psykologer har utdanning som kan gjøre dem flinkere til dette, dog lykkes ingen i å nå frem til og få hjelpt alle.

Det blir mer riktig å si at det er bevisstgjøring som hjelper folk, ikke hypnosen.

Skrevet

Du må derimot gå til en behandler som også er psykolog (det er ikke det firmaet det er snakk om der) for at det skal være trygt, og som aller helst inkluderer hypnose i et langsiktig behandlingsopplegg som også inkluderer kognitiv terapi. Kun da får du virkelig endret tankemønstrene dine rundt mat og kosthold for godt. Kognitiv terapi har veldig gode resultater på vektreduksjon, så jeg ville startet her. Det var det jeg gjorde, og det var tøft i starten før det etter hvert fungerte veldig bra. Noen lettvindt løsning var det imidlertid ikke, det krevde en del jobb og hjemmelekser. 22 kg lettere nå og har holdt vekten av i over et år! :)

Anonym poster: 8886157dcbb5544b08be4f92741f643d

Så spennende! Lyst å fortelle mer om dette? Kjenner litt til kognitivt arbeid ifht depresjon...

Anonym poster: f7d917da04b8a81f504a185ab012db01

Skrevet

Jeg vil tippe, sånn ved første øyekast, at det er pseudovitenskap og at det neppe foreligger noen konkrete forskningsresultater som beviser at man kan slankes ved hjelp av hypnose. Men igjen, hypnose i seg selv er jo et interessant tema. Og det er vanskelig å bevise hvorvidt hypnose i seg selv fungerer, og i så fall hvorfor det fungerer. I de tilfeller der forsøkspersoner sverger at de har vært under en hypnose-tilstand, kan det jo være at det er preget av personens egne forventninger? Så om du har høye forventninger til at hypnose skal fungere, kan det jo, for alt vi vet, fungere for deg.

De sier jo at hypnose kan kurere røyking og røykesug. Så kanskje hypnose kan gi deg et annet syn på mat. Men det er så utrolig vanskelig å si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...