Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg tok opp fag på et privat gymnas for noen år siden møtte jeg en kjempe flott jente, hun kunne per i dag vært en av mine beste venninner. Jeg er ung alenemor. Hun åpnet seg raskt til meg å spurte hvordan jeg klarte det osv. Hun fortalt at mannen hennes hadde slått henne, brukt dop bak ryggen hennes, fått en "lausunge" mens hun var gravid med en av ungen og mye mer. Greia er at han forsørger henne og ungene, kjøpt hus og dyr bil, kjøpt henne flere små hunder og hest. Så var vanskelig for henne å gå fra han. Selv om det virket på som om det var det hun ville...

For ett års tid siden invitere de meg og min samboer på besøk til dem. Han at full når vi kom å utpå kvelden fortalte han min samboer at han hadde enda en "lausunge" som hun ikke viste om, viste samboeren min flere avsagde hagler og skrøt av dop...

Jeg ville si dette til henne men har heller endt med å ikke møte henne... Tenker på det fra tid til annen, hun et så flott jente!!! Møtte på henne nå i helgen å kjente at jeg angret men han er litt skummel han fyrn der, tør jeg blande meg? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med så mye antisosialitet allerede, tror du det vil utgjøre noen forskjell for henne om hun får vite om enda mer?

Skrevet

Jo, jeg håper jo på hennes vegne at det skulle gjøre en forskjell..

Skrevet

Hun vet om masse dritt, men beholder han pga. hunder, hest, hus og bil, for alt dette er dyrt og flott, i tillegg til ungene?

Det høres ut som om de fortjener hverandre.

Hun har alt byttet bort stolthet med materielle goder.

Og så forteller hun noen triste historier til venninner, og får sympati. Sympati smaker godt.

Beklager harseleringen, hun er kansje en kjempeflott jente, men hun høres ikke ut som den skarpeste skjeen i skuffen. Tror ikke det gjør noen forskjell for henne hva du sier, og du risikerer å havne opp i en utrivelig situasjon. Men dyrk samværet med henne andre steder enn hjemme hos henne framover. Og unngå den samboeren for enhver pris.

• Liker 1
Skrevet

Hun er veldig oppegående altså! Tror hun er litt "offer" for omstendighetene... Ble sammen med en mann som var mye eldre når hun var sent i tenårene -vips så er 10 år gått, 2 barn, ingen ordentlig utdanning, ingen øvrig familie rundt seg osv... Synes det er så fælt at den morsomme, pene flotte jenta er sammen med en sånn dust! Hun ga inntrykk til meg om at NÅ hadde hun han rundt lillefingern men tydeligvis ikke...

Skrevet

Hun liker vel å tro at hun har en slags kontroll.

Men hun har tatt en del valg. Å velge å gjøre ingenting er også et valg.

Å velge å være i et forhold til en eldre mann der hun er underlegen.

Å få barn i en slik situasjon.

Du burde kanskje oppfordre henne til å ta tak i utdanning og slikt. Argumentere med "hva gjør du den dagen det eventuet er slutt med ***" Oppfordre henne til å ta vare på seg selv.

Det er noen ganger jævelig utakknemmelig å komme med nyheter folk ikke vil høre.

En del foretrekker å leve i sin boble av fornektelse.

Du får bare vurdere det. Det er jo du som kjenner henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...