Gå til innhold

Iiik! Fluer i leiligheten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker siden kjøpte vi en grønn potteplante, dracaena marginata, til å ha i stuen. Og etter denne kom i hus var vi oppdaget små fluer rundt om i leiligheten. Isted fløy en INN i nesen på meg!

De er veldig små og svarte, og flyr rundt omkring, ikke bare rundt planten. Jeg oppdaget et par stykker i pølsevannet her forleden også :haar:

Noen tips til hvordan vi blir kvitt dem? Må vi bare kaste hele planten?

Anonym poster: dade274553d928394286c2e7ae968bcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan prøve å bytte jorden.Skift all jord,skyll rota på planten godt før dere skifter.

Samt vann planten på skål eller sett i vann i 30min. Du kan også prøve salmiakkvann.(liten kork til 1liter vann sån ca.)

Skrevet

Dette problemet hadde vi med et par "pengetrær". Totalt tre stykker. kastet dem. Ble ikke kvitt problemet.

Skrevet

Du kan prøve dette:

Ikke vann så ofte, la planten tørke mellom hver vanning. Bruk litt salmiakk i vannet og stikk noen hvitløksfedd i jorden :blomst:

Skrevet

kjøpte du den på plantasjen? kan nesten ikke kjøpe noe der, alt er flua ned

Anonym poster: 22fb8ae99a197bc476f121abd0d99efa

Skrevet

Nei, kjøpte den på Ikea, så kunne vel ikke forvente noe annet...

Takk for tips :) Skal prøve det ut, og om det ikke funker går den i søpla.

Anonym poster: dade274553d928394286c2e7ae968bcb

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi hadde det, så jeg kastet alt av planter, frukt o.l som lå fremme, kaste ut tommflaskene og alt de kunne bruke som næring og til å legge egg.. Vasket hele leilighetten grundig, og satte frem et par glass med edikk og olje blandet. Fluene flyr nedi og dør. Helte også litt salmiakk, eller noe annet sterkt ned i alle rør. Dette fjernet fluene i løpet av noen dager, og siden har det ikke vært noe problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...