Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har dere tips til engelske barnebøker som er lette å lese? Min sønn er ganske interessert (og ganske flink) i engelsk, og jeg tenker på å kanskje kjøpe noen lettlestbøker på engelsk. Han leser godt på norsk, går i 2.klasse men har ingen problemer med den oransje lesehesten, hvis dere vet hva jeg snakker om! :)

Synes det er en vanskelig balansegang fordi de mest lettleste bøkene fort kan bli for barnslige.. Han er 7 år, så han vil ha liten interesse av pekebøker! ;)

Kanskje fint med sånn lydbok+bok pakker? Så man kan både høre uttale og lese selv?

Tar veldig gjerne imot tips til bøker.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal jeg prøve å huske! :D

Skrevet

Har du sjekket ut Magic Tree House-serien? Mulig det kunne vært noe :)

Skrevet

Bøkene til Roald Dahl finnes på engelsk :)

Anonym poster: b0805363c5bde09e2fbba34a655ffda7

Skrevet

Shocking!

Selv var mine første engelskbøker en bokserie med Sherlock Holmes-historier. Mulig de var spesielt omskrevet for å være lettleste. De var uansett korte, lette å lese og underholdende.

Skrevet

Men vær obs på at Roald Dahl skriver ganske vanskelig engelsk, i alle fall for norske barn. Han finner jo på litt egne ord, blant annet, som kan gjøre leseopplevelsen litt vanskelig -men historiene er jo knallgode! :)

Jeg vil anbefale deg å sjekke om deres lokale bibliotek har noen barnebøker for aldersgruppen til din sønn på engelsk, kanskje gjerne noen han allerede har litt kjennskap til på norsk, for da er det enklere å forstå innholdet selv om han ikke forstår alle ordene.

• Liker 1
Gjest WendyClear
Skrevet

Men vær obs på at Roald Dahl skriver ganske vanskelig engelsk, i alle fall for norske barn. Han finner jo på litt egne ord, blant annet, som kan gjøre leseopplevelsen litt vanskelig -men historiene er jo knallgode! :)

Jeg vil anbefale deg å sjekke om deres lokale bibliotek har noen barnebøker for aldersgruppen til din sønn på engelsk, kanskje gjerne noen han allerede har litt kjennskap til på norsk, for da er det enklere å forstå innholdet selv om han ikke forstår alle ordene.

Biblioteket er en god idè! :) Der har personalet allerede gjort jobben i å velge ut gode bøker, da de ikke tar inn alt av engelsk litteratur til barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...