Gå til innhold

Platetopp knust :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen knuste induksjonstoppen min :(

Kan jo fortsatt lage mat, men bruke kun 2 plater.

Hva skal jeg gjøre? Den er litt over 2år gammel.

Trenger tips? Blir takknemlig!

Anonym poster: 179f656fff77c081c4b172edbefee2cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den er knust skal du vel helst ikke bruke den.

Mulig du kan bytte glasset, ta kontakt med produsenten for å høre om dette og hva det koster. Hvis ikke må du vel rett og slett kjøpe ny.

Anonym poster: cac20d6ab65bb6a2a6a44a8c528fa38d

Skrevet

Innboforsikringen din skal dekke det :)

Om det ikke er en dyr komfyr vil det kanskje ikke lønne seg, med tanke på egenandelen du må betale, men verdt å ta et kjapt overslag for å se :)

Anonym poster: 1204d1697328be417a721133b06afe01

Skrevet

Egenandel på innboforsikringer er stort sett 2-4000 kroner pluss at du har nedskriving av verdi på noen prosent hvert år fra kjøp.

Noen få forsikringer som LO favær kan ha bedre betingelser - sjekk det først.

Hvis toppen er ødelagt vil det koste deg rundt 1000 kroner bare å få den vurdert. Basert på det jeg husker da jeg jobba i elektrobransjen for en god del år siden er det svært sjeldent det lønner seg å reparere. Og den gang kostet induksjonstopper langt mer enn nå i tillegg.....

Husk at om denne nå er knust vil det være potensielt farlig om det renner over noe og det kommer inn i elektronikken. Under toppen ligger det masse åpne punkt som vil kunne kortslutte.

Skrevet

Har klart det selv. Surt, men det er fort gjort om man er litt uforsiktig.

Du må ikke bruke den, det kan være farlig. Det er ingen vits i å gå på innboforsikringen, dersom de aksepterer erstatningsansvar er egenandelen og så videre likevel så høy at det ikke lønner seg. Det samme gjelder når det kommer til å bytte ut deler, det er dyrere enn å kjøpe helt nytt.

Så det er bare en ting å gjøre - komme seg avgårde og kjøpe ny platetopp så snart som mulig.

Skrevet
:sjokkert: FØLER MED DEG! Ring til fabrikken, det er vanlig å knuse platetopp pga krydderhyller som ofte er over komfyr. Derfor er det også vanlig at man kjøper forsikring sammen med komfyren som dekker det her. Trekk frem komfyren (hvis det ikke er integrert topp da) og finn NR som står på siden eller innenfor døren. Så kan de gi deg en pris på arbeid + ny plate. :hug: trøsteklem
Skrevet

Jeg har integrert platetopp.

Anonym poster: 179f656fff77c081c4b172edbefee2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...