Nusseli Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Noen som føler at de kan komme med litt tips? Blir litt mye å hantere ibland når man måtte klare allt selv. Akkurat nå går jeg igenom flytte esker, från når vi flyttet hit (det var ikke så lenge siden) før att få vekk hans ting. Samtidig så skall jeg innrede, noe jeg ikke kan i det hele tatt! Utøver at være alenemor og student så jobber jeg ganske mye før at få ting at gå rundt. I denne stund så vill jeg bare kaste allt jeg har og begynne helt på nytt men det har jeg ikke råd til Har hatt en ekonomisk katastrofe til man tidlige så eier ikke noen møbler som er pene og av verdi... Hvordan få det pent hjemme uten mye penger, uten hjelp og med massor av ansvar på alle andre områden? Jeg bor på 55kvm, så det er litet her.. Har tenkt å sette værmekabler på ca 50kvm, og legge trægulv. Hvor mye tror dere at det hadde blitt i pris? Jeg er alene med barn, uten noen å spørre sånn spesefikt og dette er min første bolig, så jeg er veldig usikker på alt. Er dette billig? http://www.megaflis.no//Varmekabler/Nexans_varmekabel_tkxp_1250w.html Jeg regner vel med at jeg max kommer ha 30.000:- at gjøre noe med.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 De varmekablene der må legges i støp, også kan det legges gulv oppå der igjen. Elektriske varmekabler er imidlertid ikke særlig lurt under tregulv, fordi det kan blir sprekker pga varmen. Hva slags gulv har du nå, da? Går det an å gjøre noe med det utgangspunktet du har? Sånn ellers synes jeg man kommer langt med noen liter med maling, både på gulv, vegger og møbler. Lyse farger i ikke altfor ulike nyanser (siden leiligheten din er liten) blir kjempefint! Anonym poster: 9062fd1fbb84d21d6d8e03258cb69f2b
Leeloo Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 Ville sjekket dette: http://www.tu.no/nyheter/bygg/2003/10/06/laminatgulv-med-varme
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Nusseli: Jeg hadde spurt her heller. (Sorry KG) Anonym poster: 2451ee40e905e6cd599c4a20d35cc2d0
Kara W Skrevet 9. februar 2013 #5 Skrevet 9. februar 2013 Jeg kan ikke så mye om varmekabler, så det får noen andre svare deg på. Når det gjelder å få det pent for en billig penge så tar det litt kreativitet og tålmodighet. Begynn med å gjør det så pent som mulig med det du har. Kvitt deg med alt du ikke trenger. Du har ikke så alt for mye plass og vil ikke fylle opp med unødvendig tull som bare samler støv og roter. Når du har fått litt oversikt kan du begynner med en "ønskeliste". Skriv opp det du ønsker deg for å få det penere, både konkrete ting (grønne gardiner, hjørnesofa osv) og mer abstrakt (et sted å gjøre lekser, nok gulvplass til å bygge stor togbane). Prioriter listen og begynn å spare penger for å bytte ut ett og ett møbel. De færreste har råd til å bytte ut et helt rom på en gang. Følg med på finn og gå på loppemarkeder når du har muligheten. Det viktige er å fokusere på de fine tingene du faktisk har, isteden for alle de fine tingene du ikke har. Vi har klart oss lenge på loppemarkedmøbler og ting vi har fått gratis fra andre. Først nå, etter 6 års ekteskap har vi begynt å tenke innredning og design, heller enn praktisk og økonomi.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #6 Skrevet 9. februar 2013 Mal alle møblene i samme farge eller to nyanser som passer sammen. Anonym poster: cc5d78d2c0ed3817aff6e813eb57e8c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå