Gå til innhold

Menn som bor i rosa, hvitt, lysekrone og glitter hjem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En av de mange fordelen med å være singel; man kan innrede hjemmet som man vil! Nå går ikke akkurat min stil i rosa pynteputer, og når jeg ser meg rundt så tror jeg at min stil er noe de fleste menn kunne holde ut med.

Jeg må forsåvidt si meg enig med NerdMedSverd: disse romantiske sitatene og ordene man skal ha overalt hadde ikke overled lenge rundt meg. Jeg kan til nøds gå med på et "beware of zombies" skilt, men der går grensen min!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har og inntrykket av at mange rett og slett gir fullstendig blaffen. Personlig tror jeg at jeg hadde blitt svimmel av et sånt interiør. Det beste interiøret synes jeg har litt blandiing av feminin og maskulin stil. De kuleste boligene er ofte der begge har fått ditt å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Heldigvis har jeg funnet ei som deler mine verdier i livet, men hadde jeg vært en tacky fyr, så hadde jeg helt sikkert trives med ei tacky dame. "Love" og "Home" og billig "bling bling" hadde heldigvis aldri funnet frem til vårt rede, og det uten så mye som et eneste ord fra min side.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Men jeg tenker rosa lys, mintgrønne kopper, tallerker i sukkersøte englemotiver. Liftgardiner i englemotiv, alt hvitt, rent og sterilisert. Og badet med lysekrone og dingledangler på osv. Butikkene flommer over av sukkertøyfarger, mint, rosa, hvitt, lyseblått, babyblått, hvitt og lysegult. Men hvis menn synes det er fint så. Referer til fotballfruens ektemann som har perler på kleshengeren, hihi.

Anonym poster: f8b4ddcafc1bc120b1afc28e8c984beb

Det der blir altfor sukkersøtt for meg. Det er vel bare unge jenter som vil ha det sånn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der blir altfor sukkersøtt for meg. Det er vel bare unge jenter som vil ha det sånn?

Mange voksenblogger er slik. Google litt rundt på interørblogger og man får opp slike hjem. Butikkene har også prismekroner, rosa lys, pudderfarger og dust denne våren. Noe avbrekk med natur og rekved da.

Anonym poster: f8b4ddcafc1bc120b1afc28e8c984beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Wallsticker & home-folkene hadde jeg aldri kunne bodd med, selvom jeg er glad i interiør selv. Foretrekker vel rene linjer, enkelt design og det jeg har av krimskrams går mer i skandinavisk stil. Tror karen min er fornøyd, det lille jeg hadde av rosa (noen få skåler, et lys) ble ryddet vekk samme dag vi flyttet sammen, og kommer i alle fall ikke frem om han har kompiser på besøk, haha. Er veldig opptatt av å ha et hjem der du ser at det bor både en mann og en kvinne, jeg synes alltid synd på de menn som bor i prinsessehjem.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah.. Wallsticker & home-folkene hadde jeg aldri kunne bodd med, selvom jeg er glad i interiør selv. Foretrekker vel rene linjer, enkelt design og det jeg har av krimskrams går mer i skandinavisk stil. Tror karen min er fornøyd, det lille jeg hadde av rosa (noen få skåler, et lys) ble ryddet vekk samme dag vi flyttet sammen, og kommer i alle fall ikke frem om han har kompiser på besøk, haha. Er veldig opptatt av å ha et hjem der du ser at det bor både en mann og en kvinne, jeg synes alltid synd på de menn som bor i prinsessehjem.

Dette oppsummerer det meste av hva jeg tenker selv :P

Har da ikke lest hva andre har rukket å skrive så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for mye respekt for samboeren min til å overkjøre ham på interiørvalg. De fleste menn bryr seg hvis man bare gir dem sjansen til det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Love" og "Home" og billig "bling bling" hadde heldigvis aldri funnet frem til vårt rede, og det uten så mye som et eneste ord fra min side.

Ah.. Wallsticker & home-folkene hadde jeg aldri kunne bodd med, selvom jeg er glad i interiør selv.

Av ren nysgjerrighet: kunne dere ha bodd sammen med noen som også avskyr "HOME" og "LOVE", og som på pur F skriver f.eks "ELG" eller "KRUMELURE" på veggen?

Anonym poster: d59f8884aba7badd1d35d2df85e5b6e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at enkelte hjem blir som et dukkehus.

Men går jo an å ha en balanse da :)

Er jo ikke til å stikke under en stol at det i mange hjem hadde sett ut som en svinesti hadde gutta skulle bestemt (vet jeg er litt fordomsfull nå, men jeg har en ekstremt rotete partner som ikke har øyne for interiør eller vasking).

Hvite/egghvite/lysegule vegger og samme gulv i alle rom, gir jo en fin helhet i huset, og er lett å omøblere etter.

Og svart/grå stoffsofa er veldig pent i forhold til den litt harry skinnsofaen.

Det gir også en fin helhet og et ryddig inntrykk å kjøre samme stil i møblene (f.eks spisebord, sofabord, tv-bord i samme serie, enten i en eller annen form for treverk, svarte, eller hvite). Selv har vi brukt svart og hvit sammen (svart tv + hvit tv-benk - svart sofa + hvitt sofabord - svart badegulv + hvit kommode - svart sengemadrass + hvite nattbord) osv.

Av interiør så trenger man ikke ta av, jeg synes disse home, love, kiss me goodnight ordtakene er fjortis, og har ikke masse dill. Men det er fint med litt blomster i vinduene, og litt telys om kvelden. Det er også fint med kun 1 lysekrone, særlig dersom de andre lampene er mer nøytrale. Man trenger ikke 4 lysekroner og lamper som gjør mye ut av seg i hvert rom.

Har man hvite vegger, er alt fra sølv, lille, rosa til blått, grønt, rødt, orange, grått fint tilbehør. Det er lett å kle.

Men greit å ikke gå i fella med hvite gulv og hvit kjøkkenbenk (der all drit synes med engang), samt beige eller hvit sofa, dersom man har lett for å søle, eller har barn.

Det er en hårfin linje mellom hva som er elegant og stilig, og hva som blir upraktisk og fjåsete (f.eks som englevinger).

Anonym poster: a4f03f859001d33ce9b440555c0669c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Vel, jeg regner med at akkurat som de færreste kvinner ville bodd i noen "man-cave", så vil vel de færreste menn bo på et prinsesserom.

Men ekte menn tør å strikke. De trenger ikke sort skinnsofa, elghode på veggen og en blodig kniv på kjøkkenet for å kunne kalle seg menn, de kan fint bo med en rosa dilldall-kvinne og ikke trenge å gi uttrykk for at de er menn engang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er menn så interessert i interiør da? Har fått inntrykket av at de fleste synes det er greit at dama tar seg av det. Ungkarsbuler er vel ikke kjent for å være så veldig stilfulle...

Nå er heller ikke jeg interessert i pynting, dilling og dalling - men både jeg og de fleste menn jeg kjenner er ganske bestemt på hvordan man ønsker ha det hjemme hos seg selv.

Joda, jeg har sett mange ustilige ungkarshjem, men jeg kan si akkurat det samme for ungkarskvinner ;)

Og om jeg så tok meg av alt interiør så blir det jo likevel ikke seende ut som disse bloggene med hvitrosa hjem.

Det hadde ikke vært aktuelt for meg å bo i et klissete hus med engler, kjærlighetssitater, rosa osv. Selv om jeg ikke er spesielt opptatt av interiør vet jeg godt hva jeg ikke liker. Noe slikt hadde jeg revet ned på flekken

Hahahahahaha!

Faktisk har jeg tenkt om boligannonser at "jeg nekter kjøpe en bolig hvis kjøkken har "love eat pray" malt på veggen i sånne sirlige bokstaver".

Jeg blir helt avtent og bare klikker meg ut i ren gremmelse.

Og til begge innlegg angående ungkarsbolig:

Ta en titt på leiligheten til hovedkarakteren i serien "Dag" med Atle Antonsen. Hovedtrekkene er masse bøker, svær platesamling og retro kjøkken uten dilldall.

Er det mannete? Det er da langt kulere og levbart enn disse kvalme shabby chic rosahvithjemmene? :vetikke: Nei? Er det noen damer der ute som synes dette er alt for "ungkar" og uspiselig?

Når det er sagt så synes jeg at disse "sorte myke skinnsofa, mørkebrunt massiv spisebord og furuhelvete" interiørene er kjipe, men jeg tror ikke alle menn liker det. Ser like mange mannfolk på Bolia i de grå sofaene som jeg ser kvinner, igrunnen.

Endret av norah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, du er så patetisk kvinne.....!

Anonym poster: db3ea67d7be58ff72e3befdb91822022

:klo: Liten solstråle du..

On topic: Her i huset vil kommer mannen med sin mening når jeg spør, men han bryr seg i hovedsak om de tingene han bruker til daglig (tv, sofa) og ikke hvilke duker jeg legger på bordet :-)

Men tror også han er ganske fornøyd med at vi ikke har en HOME, LOVE, veggsitat-stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en titt på leiligheten til hovedkarakteren i serien "Dag" med Atle Antonsen. Hovedtrekkene er masse bøker, svær platesamling og retro kjøkken uten dilldall.

Er det mannete? Det er da langt kulere og levbart enn disse kvalme shabby chic rosahvithjemmene? :vetikke: Nei? Er det noen damer der ute som synes dette er alt for "ungkar" og uspiselig?

Det jeg ser på som en real ungkarsbolig anno 2013:

Sterile vegger, hardt tregulv, harry svarte og slitte skinnsofaer, ingen gardiner/puter/duker/telys/tepper, en stor filmsamling / platesamling midt på stuegulvet, gjerne sammen med gedigne svarte store høytalere til en enda større TV. Dersom mannen er litt eldre, så sleng gjerne på en del gamle bokhyller stappfulle av bøker som aldri blir lest og som bare samler støv.

Klesskapet ligger gjerne utover gulvet på soverommet, og skitne sokker og boxere på badet, der vasken er full av støv og skitt. På kjøkkenet er det alltid brødsmuler, og svært lite innhold i kjøleskapet (bortsett fra pizza, cola, øl og potetgull).

Et verdig hjem for søte små barn? Nei, takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterile vegger, hardt tregulv, harry svarte og slitte skinnsofaer, ingen gardiner/puter/duker/telys/tepper, en stor filmsamling / platesamling midt på stuegulvet, gjerne sammen med gedigne svarte store høytalere til en enda større TV. Dersom mannen er litt eldre, så sleng gjerne på en del gamle bokhyller stappfulle av bøker som aldri blir lest og som bare samler støv.

Klesskapet ligger gjerne utover gulvet på soverommet, og skitne sokker og boxere på badet, der vasken er full av støv og skitt. På kjøkkenet er det alltid brødsmuler, og svært lite innhold i kjøleskapet (bortsett fra pizza, cola, øl og potetgull).

Høhøhø.......

Ser den. Jeg ville byttet ut alt, bortsett fra det med at jeg gjerne beholder svær platesamling og skikkelig gode høyttalere ;) Jeg synes endel høyttalere er fine, jeg :sjenert:

Små søte barn kan da høre på musikk de og :)

Bokhyller? Er du gal? Hvordan kan man leve i et hjem uten bokhyller? :sjokkert:

Duker, tepper, telys og krimskramsdilldall som ikke har en konkret funksjon vil jeg helst ha minst mulig av, altså.

Begynner å innse at jeg kanskje er halvt mann halvt kvinne her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom mangel på gardiner og manglende vaskemani (les: hår i vasken og smuler på skjærebrettet) så treffer du veldig dårlig på denne ungkaren i alle fall. Og bøkene er støvete, men lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høhøhø.......

Ser den. Jeg ville byttet ut alt, bortsett fra det med at jeg gjerne beholder svær platesamling og skikkelig gode høyttalere ;) Jeg synes endel høyttalere er fine, jeg :sjenert:

Små søte barn kan da høre på musikk de og :)

Bokhyller? Er du gal? Hvordan kan man leve i et hjem uten bokhyller? :sjokkert:

Duker, tepper, telys og krimskramsdilldall som ikke har en konkret funksjon vil jeg helst ha minst mulig av, altså.

Begynner å innse at jeg kanskje er halvt mann halvt kvinne her.

Bør jeg skamme meg, eller? Jeg har ingen bokhylle, men er lesehest av dimensjoner. Du skjønner, jeg er ikke rik, så jeg låner alle bøkene på biblioteket, for bøker er jo uhorvelig dyrt.

Men jeg bør visst ta meg råd til å skaffe meg en bokhylle likevel, og begynne å stjele bøker for å fylle opp bokhyllen. For nå forstår jeg at folk ser ned på andre som ikke har bokhyller, er jo ensbetydende med at jeg er mindre intelligent, muligens en vulgær skap-rasist med udannet oppførsel og sterkt begrenset språk, hvor ordene "råne", "action", "burgersjappe", "heimebrent", "sigg", "hasj", "pule", "billig sprit, bensin og mat" er det eneste jeg forstår. Alt annet byr på for mye hodebry.

Så, nå skal jeg gå og gremmes over at jeg har vært så dum å vise mine akademiske venner med mastergrad mitt hjem...uten bokhyller! Skammelige meg. Jeg degraderer herved meg selv, fra nå av skal jeg omgås folk som passer meg bedre...

Mvh,

selvdegradert, flau bruker med et hjem uten bokhyller :(

Anonym poster: ab72de5093963c44b16750005f90b201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg skamme meg, eller? Jeg har ingen bokhylle, men er lesehest av dimensjoner. Du skjønner, jeg er ikke rik, så jeg låner alle bøkene på biblioteket, for bøker er jo uhorvelig dyrt.

Men jeg bør visst ta meg råd til å skaffe meg en bokhylle likevel, og begynne å stjele bøker for å fylle opp bokhyllen. For nå forstår jeg at folk ser ned på andre som ikke har bokhyller, er jo ensbetydende med at jeg er mindre intelligent, muligens en vulgær skap-rasist med udannet oppførsel og sterkt begrenset språk, hvor ordene "råne", "action", "burgersjappe", "heimebrent", "sigg", "hasj", "pule", "billig sprit, bensin og mat" er det eneste jeg forstår. Alt annet byr på for mye hodebry.

Så, nå skal jeg gå og gremmes over at jeg har vært så dum å vise mine akademiske venner med mastergrad mitt hjem...uten bokhyller! Skammelige meg. Jeg degraderer herved meg selv, fra nå av skal jeg omgås folk som passer meg bedre...

Mvh,

Hehe....Jeg har en ting å si:

Ikea, Finn.no - og - Mammutsalg.

Dessuten handlet dette om estetikk, ikke om prisen på ting. Den andre AB`en karakteriserte bokhyller som ungkars og mindre pent og praktisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh,

Jeg tror du misforstod litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....Jeg har en ting å si:

Ikea, Finn.no - og - Mammutsalg.

Dessuten handlet dette om estetikk, ikke om prisen på ting. Den andre AB`en karakteriserte bokhyller som ungkars og mindre pent og praktisk.

For sent, jeg har stjålet min første bokhylle, og skal slutte å levere bøkene jeg låner på biblioteket, slik at jeg får hauger og bauger med bøker.

Jeg tror du misforstod litt.

Vel, som sagt, språkforståelsen min er sterkt begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...