Gå til innhold

Sukk... for tunge invitasjoner i forhold til portoen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt gjorde mamma og jeg oss ferdige med 58 bryllupsinvitasjoner, og vi er strålende fornøyde med resultatet (om jeg skal si det selv :oops: ). Vi puttet det i konvolutter sammen med kart for kirke og lokale + et lite ark om praktisk informasjon. Som frimerker valgte jeg de "berømte" bryllupsfrimerkene med to hender med ring på. De ble riktig så elegante med fin font og nydelig frimerke og en sølv-B (siden det er B-post). Så - her på jobben tenkte jeg at jeg for sikkerhets skyld skulle veie dem før jeg skulle legge dem i postkassen. Og tror dere ikke at hver invitasjon ble på 26 forbanna gram!!! :kjempesinna::frustrert: Det er seks (6) gram for mye. Det vil si at det går opp til neste portotakst for B-post. Altså 8 kroner. ERGELIG!!! (Tenker ikke på at det blir litt dyrere, men det har noe å si for estetikken å bryte inn med andre type frimerker. Ja, jeg vet at jeg er litt detaljfreak på sånne ting) Men likevel glad for at jeg oppdaget det før jeg sendte det, så ikke 58 stykker måtte betale straffeporto!!! Så pass på, jenter! Husk å veie før dere sender! :fy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tenkte jeg faktisk på her om dagen, så så fort jeg får laget ferdig den første invitasjonen skal den veies, slik at jeg ser om jeg bør gjøre om noe.

Skrevet

Smarte nessi! Det burde jeg også tenkt på, men det var ikke i mine tanker at det skulle bli så tungt, men vi har brukt ganske tykt papir, med litt stæsj på, så da får vi svi for det...

Skrevet

Vi har de samme frimerkene - men våre invitasjoner veide 19,7 gram med konvolutt og infoark.JIPPI.

Skjønner godt du synes det er kjipt - jeg fryktet det samme da jeg tok frem vekten.

(bra bryllupsdato forresten!)

Skrevet

Min blir helt sikkert for tung.... Får ta med innbydelsen å veie den jeg.

Så det er 20 gram som er maks for vanlig brev?

Skrevet

Fant ut etter å ha sendt ut godt over 100 takkekort at de veide over 20 gram... Tenke ikke på å veie dem jeg, har jo fått masse takkekort fra folk før, kort i samme størrelsen som vårt, og de har bare hatt vanlige frimerker på. Men nei da... De tre siste kortene jeg skulle sende somlet jeg nemmelig litt med for jeg manglet adressene, og da jeg skulle innom posten for å få frimerker til dem ble de veid av mannen bak disken.

Gjett om jeg fikk den store skjelven da du!

Har heldigvis ikke hørt om noen som har fått straffegebyr på kortene fra oss, men det er nok mye mulig...

Synes godt fotografen kunne gjort oppmerksom på at dette ble over 20 gram, jeg har nemmelig veid noen andre lignende kort vi har fått fra andre brudepar, og de har holdt seg innenfor grensa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...