MrJaguar Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Hei. Finnes det noen pose eller lignende som kan kjøle ned mat på reiser? F.eks så hender det at jeg kjøper en del mat når jeg er hjemme på Kolbotn også når jeg kommer til studentboligen i Trondheim så er matvarene ødelagt pga at det ikke har vært kaldt nok. På forhånd takk.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Det finnes kjøleposer ja. Disse bruker å ligge ved frysedisken/isdisken(hvertfall sommerstid). Men jeg vet ikke hvor lenge de kan holde matvarene nedkjølt. Ellers får man kjøpt små, myke kjølebager. Med et kjøleelement i en slik vil maten holde seg kjølig noen timer. Disse er å få kjøpt på Europris, Nille, Clas Ohlson, bilteme og lignende butikker.(kanskje ikke det beste utvalget nå på vinteren, men de vil nok bli lettere å finne framover mot sommeren.) Anonym poster: f240e7d06e86c50e3e2d9ffaa90e4f24
Dolce Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Det kommer jo an på hvor mange timer det er snakk om? Og reisemåte. Reiser du f.eks. med tog eller fly? 8-9 timer i en varm togkupé blir noe annet enn 1 time i kaldt lasterom på fly. Og hvilke matvarer det er snakk om. Endel kjølevarer tåler litt, mens andre blir ødelagt ganske fort. Er det snakk om en enkelt matvare, f.eks. frossenvare - går det faktisk helt fint å frakte den i veldig mange timer hvis den pakkes riktig. De posene du får kjøpt på supermarkedet vil nok holde mange typer kjølevarer i noen timer, men ikke f.eks. 8 timer i en varm togkupé. Da ville jeg nok heller satset på en kjøleboks. Jeg har en fra Clas Ohlsson. Den bruker vi å ha med oss på stranden om sommeren.
MrJaguar Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2013 Reiser med tog, det er hovedsaklig snakk om fisk og grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Når jeg reiser fra oslo til bergen pleier jeg bare å pakke maten inn i masse avispapir. Da holder det seg frosent hele veien, ikke antydning til å ha tint. Også passer jeg på å legge alt som er frossent (alle avispapir-pakkene) inntil hverandre, slik at de hjelper til med å holde hverandre kjølig. Det fungerer supert for meg Anonym poster: 48992d21c6dc80d0f4cecd5e471ede16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå