AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 så forbanna jeg er, hvor skal jeg gå herfra? Jeg og eksen hadde et vondt og langt brudd, og nå har han faen meg solgt bilen min også, den ble hentet tidligere i dag, de nye eierene hadde et midlertidig vognkort i sitt navn, og jeg hadde ikke annet valg enn å la den gå da de ringte politiet og de sa at det var deres rettmessige bil. Saken med bilen: Jeg skulle reise og hente den, men det gjorde han i stede. Selger ville bare skrive under salgsmeldingen og beholde den for å være sikker på at bilen ble omreg derfor gjor vi det slik at han skrev under siden han var der, så kjørte han bilen hjemover. Noen dager senere kom papirene i posten og omreg kom på mange tusen, vi bestemte oss for at vi ikke omregga den på meg igjen, bare de 2 omreg ville koste en 9000til sammen, det var en nyere og dyrere bil. Noen år senere, nå nylig, slo vi opp, og bilen står registrert på ham! Jeg er den som har betalt forsikringen på den, via gjensidige sin ordning der eier av bilen er en sak, og forsikringstager er en annen, jeg har betalt all vedlikehold, drivstoff, alt som har med en bil å gjøre! Eksen har helt siden det ble slutt vært en dritt mot meg for å ta igjen, og nå har han faen meg altså solgt bilen min også! Jeg ringte politiet og de sa jeg kunne anmelde det og legge frem bevis, men i mellomtiden er altså bilen rettmessig solgt. Faens jævel.......... Anonym poster: 2db94034996e42e3bc7a87892c32c5b4
Bronx Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Dømmedagen kommer. Hvor kommer han opprinnelig fra? Anmeld dette forholdet. Tro meg, jeg tror ikke han sover godt på natten. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Fy faen, for en frekk jævel. Nå gjør du slik som politiet sier, anmeld, skaff alle bevis du kan, vitner og papier, så tar du kontakt med advokat som sender han et krav. Du skal da kreve penger tilsvarende prisen for å få samme bil, samme modell, i samme forfatning, tilbake. Og nå har du lært at du ALDRI skal inngå store økonomiske avtaler med noen som helst uten en kontrakt på det, uansett hvor forelsket du er eller hvor mye du stoler på dem. Anonym poster: c57ab80f850e43b0b411ec103f2573ce 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Vi er fra og bor på Vestlandet begge to, bilen min er nå i Midt Norge en eller annen plass, med nye rettmessige eiere og det hele, jeg er så forbannet at jeg freser, griner og spytter banneord. Har sendt meldinger til eksen, og mailer, lagt igjen på tlfsvarer. Skal prøve å komme meg til politiet i dag, men ... JEG HAR IKKE BIL............. Anonym poster: cb5b1df7774eec908db07636ae64f979
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Fy faen, for en frekk jævel. Nå gjør du slik som politiet sier, anmeld, skaff alle bevis du kan, vitner og papier, så tar du kontakt med advokat som sender han et krav. Du skal da kreve penger tilsvarende prisen for å få samme bil, samme modell, i samme forfatning, tilbake. Og nå har du lært at du ALDRI skal inngå store økonomiske avtaler med noen som helst uten en kontrakt på det, uansett hvor forelsket du er eller hvor mye du stoler på dem. Anonym poster: c57ab80f850e43b0b411ec103f2573ce innlegget ditt gir meg håp, skal prøve å ordne det slik!! Har de gamle eierenes navn også, skal ringe og spørre om de er villig til å fortelle at jeg egentlig kjøpte bilen, men at eksen skrev under pga de ville det slik. Men jeg er nødt til å ha en bil NÅ, ellers kan jeg miste jobben min. Jeg er helt avhengig av bilen, det går bare 1 buss her, inn til byen, og fra byen, og jeg starter jobb lenge før og slutter lenge etter at skolebussen går. Anonym poster: cb5b1df7774eec908db07636ae64f979
Gjest Out Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Et godt eksempel på at det lønner seg å ha orden i papirene. 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Dvs, jeg er nødt til å hoste opp penger og kjøpe en midlertidig bil allerede denne uken. Har snakket med jobben og kollegaer allerede og en del sa de kunne hjelpe meg å bytte vakter, osv. Må gå en runde rundt i bygda og spørre folk om jeg kan sitte på om morningene, og gud veit hvordan jeg skal ta meg hjem på kvelden, men det får bare være. At det går an å være så jævla smålig og ekkel, fy! Anonym poster: cb5b1df7774eec908db07636ae64f979
Bronx Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 Vi er fra og bor på Vestlandet begge to, bilen min er nå i Midt Norge en eller annen plass, med nye rettmessige eiere og det hele, jeg er så forbannet at jeg freser, griner og spytter banneord. Har sendt meldinger til eksen, og mailer, lagt igjen på tlfsvarer. Skal prøve å komme meg til politiet i dag, men ... JEG HAR IKKE BIL............. Anonym poster: cb5b1df7774eec908db07636ae64f979 Prøv å ikke ta noe mer kontakt med han nå. La retten ta seg at dette. Husk at det du skriver/sier til han nå kan brukes mot deg i fremtiden. Gå inn på finn.no. Der finner du ok og billig bil midlertidig. Husk at dette er materialistisk, det kommer til å gå bra med deg etter hvert. Mens han må leve med dette her resten av sitt liv! 1
Neket Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Hvem i huleste kjøper en bil usett, betaler for den for så å hente den en annen plass lurer jeg på? 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #10 Skrevet 5. februar 2013 Hvem i huleste kjøper en bil usett, betaler for den for så å hente den en annen plass lurer jeg på? Hvem vet om det er usett? hvem vet om dette ikke er venner av min eks? Hvem vet om han ikke har gjort dette på pur faen i samarbeid med noen? Han hater meg og har gjort alt siden bruddet vanskelig og umulig, jeg vet ikke en gang hva han tok for bilen. Skal ikke si mer til ham, men er fristet til å reise og knuse det stygge trynet hans. Anonym poster: cb5b1df7774eec908db07636ae64f979
Gjest Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Vel, strengt tatt så er det du som har driti på draget her, for selv om du betalte bilen, selv om du har betalt forsikring, selv om du har betalt vedlikehold, så er bilen hans på papiret, og i slike tilfeller er det det som står på papiret som tels! Og det er eksen din som har skrevet under på papirene. Det er mulig politiet kan hjelpe, men slike tilfeller har tidligere blitt avfeid nettopp fordi eksen står som rettmessig eier av bilen!
Bronx Skrevet 5. februar 2013 #12 Skrevet 5. februar 2013 Hvem i huleste kjøper en bil usett, betaler for den for så å hente den en annen plass lurer jeg på? Jeg bor i Oslo, men kjører gjerne noen timer for å kjøpe/hente en bil hvis den er rimelig pris. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #13 Skrevet 5. februar 2013 Vel, strengt tatt så er det du som har driti på draget her, for selv om du betalte bilen, selv om du har betalt forsikring, selv om du har betalt vedlikehold, så er bilen hans på papiret, og i slike tilfeller er det det som står på papiret som tels! Og det er eksen din som har skrevet under på papirene. Det er mulig politiet kan hjelpe, men slike tilfeller har tidligere blitt avfeid nettopp fordi eksen står som rettmessig eier av bilen! JEG HAR MERKET DET. Anonym poster: cb5b1df7774eec908db07636ae64f979
Bronx Skrevet 5. februar 2013 #14 Skrevet 5. februar 2013 så forbanna jeg er, hvor skal jeg gå herfra? Jeg og eksen hadde et vondt og langt brudd, og nå har han faen meg solgt bilen min også, den ble hentet tidligere i dag, de nye eierene hadde et midlertidig vognkort i sitt navn, og jeg hadde ikke annet valg enn å la den gå da de ringte politiet og de sa at det var deres rettmessige bil. Saken med bilen: Jeg skulle reise og hente den, men det gjorde han i stede. Selger ville bare skrive under salgsmeldingen og beholde den for å være sikker på at bilen ble omreg derfor gjor vi det slik at han skrev under siden han var der, så kjørte han bilen hjemover. Noen dager senere kom papirene i posten og omreg kom på mange tusen, vi bestemte oss for at vi ikke omregga den på meg igjen, bare de 2 omreg ville koste en 9000til sammen, det var en nyere og dyrere bil. Noen år senere, nå nylig, slo vi opp, og bilen står registrert på ham! Jeg er den som har betalt forsikringen på den, via gjensidige sin ordning der eier av bilen er en sak, og forsikringstager er en annen, jeg har betalt all vedlikehold, drivstoff, alt som har med en bil å gjøre! Eksen har helt siden det ble slutt vært en dritt mot meg for å ta igjen, og nå har han faen meg altså solgt bilen min også! Jeg ringte politiet og de sa jeg kunne anmelde det og legge frem bevis, men i mellomtiden er altså bilen rettmessig solgt. Faens jævel.......... Anonym poster: 2db94034996e42e3bc7a87892c32c5b4 Hvor lenge har dere vært sammen? Kjenner du familien hans?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #15 Skrevet 5. februar 2013 Hvor lenge har dere vært sammen? Kjenner du familien hans? Mange år, og ja jeg kjenner foreldrene og broren. Skal jeg ringe de, eller? Anonym poster: cb5b1df7774eec908db07636ae64f979
Neket Skrevet 5. februar 2013 #16 Skrevet 5. februar 2013 Min tanke var og at dette er noen han kjenner og har en avtale med. Fordi jeg synes det høres rart ut og kjøpe og betale bil usett og måtte hente den et annet sted enn hos selger.
Gjest Out Skrevet 5. februar 2013 #17 Skrevet 5. februar 2013 Mange år, og ja jeg kjenner foreldrene og broren. Skal jeg ringe de, eller? Anonym poster: cb5b1df7774eec908db07636ae64f979 Hva skulle det være godt for?
Neket Skrevet 5. februar 2013 #18 Skrevet 5. februar 2013 Og omreg. er forresten gratis så lenge det er under tre mnd siden den ble omregistrert sist. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #19 Skrevet 5. februar 2013 Noen år senere, nå nylig, slo vi opp, og bilen står registrert på ham! Jeg er den som har betalt forsikringen på den, via gjensidige sin ordning der eier av bilen er en sak, og forsikringstager er en annen, jeg har betalt all vedlikehold, drivstoff, alt som har med en bil å gjøre! Anonym poster: 2db94034996e42e3bc7a87892c32c5b4 Du har benyttet bilen, bare rimelig at du betalte drivstoff, vedlikehold og forsikring, når han har kjøpt en bil du kunne disponere. Har du regna på hans kostnader, bilkjøpet, renter av et ev. lån, verditap på bilen? Hadde dette vært en firmabil ville arbeidsgiver dekket drivstoff og alle utgifter til bilholdet, men til gjengjeld "lagt på deg" ca. 80,000,- ekstra i lønn som du ville ha måttet skatte av. Tror ikke du kommer langt med en anmeldelse, fordi det har ikke skjedd noe lovbrudd. Du har derimot disponert en bil så og si gratis. Anonym poster: 89f1117b8c32acf892bbbbf3af020449 3
Wanita Skrevet 5. februar 2013 #20 Skrevet 5. februar 2013 Hvem i huleste kjøper en bil usett, betaler for den for så å hente den en annen plass lurer jeg på? Jeg blant annet Å kjøpe biler på tvers av landet er nok ikke så uvanlig. For man har faktisk rettigheter om det skulle være at selger utelater opplysninger om bilen. Akkurat nå kjøper jeg hos renault selger og det blir litt annerledes enn mellom to privatpersoner. Men vet om mange som har reist langt for å kjøpe bil. Sånn til selve problemet her har jeg dessverre ingen tips. Men om du skulle komme opp for sånt her igjen er det faktisk mulig å skrive ut salgskontrakt og signere så kan man ta den med til selger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå