Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min hadde vært sammen i ett år igår, og jeg har sagt lenge at denne dagen er spesiell. Vi har gått gjennom utrolig mye, og det er sterkt at vi har et så bra forhold etter alt dette. Når jeg spurte han om det var teit å feire dette sa han nei. Følte liksom hele tiden han bare var lunken, så jeg sa jeg skulle lage treretters til ham,og kjøpe sjampis.

Da han kom hjem fra jobb (jeg var tidligere ferdig) hadde jeg stresset tre timer med maten, og hadde tent lys. Han ble kjempeglad og skrøyt over maten(det gjør han alltid) og vasket opp. Så gikk han i dusjen, tok på seg joggebuksa og spurte hvilken film jeg ville se..

Ikke en blomst engang, og så oppfører han seg som om det er en vanlig mandag? Han pleier alltid vøre oppmerksom,men igår var han heller avvisende.. Han visste hvor mye denne dagen betydde for meg. Så begynte jeg å grine, fordi jeg var så sykt skuffet. Han unnskyldte seg,sa hvor mye han elsker meg og vi fikset opp. Alikevel er jeg lei meg og skuffa idag. Det ble bare filmtitting igår,som vi alltid gjør i ukene. og diskusjon pga jeg fortalte jeg var skuffa. Jeg føler meg tom og tung idag:( er det lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slitsomt med folk som ikke kan gjøre seg ferdig med ting. Hvor lenge har du tenkt å gå og furte og tenke på dette? Han sa unnskyld og dere skværet opp. La det gå.

• Liker 2
Skrevet

Det føles alltid kjipt dagen etter en krangel. På samme måte som man blir bakfull når man har vært på fylla. Det viktigste er at dere ble venner igjen. Neste år sier du til ham at du vil ha blomster. Året etter det igen, husker han det kanskje av seg selv.

Vi kan ikke forvente at menn skal tenke sånn som vi gjør. Vi må fortelle dem det, og så skjønner de det etterhvert. Vi kan ikke anklage dem for å ikke skjønne de tingene, de forstår det faktisk ikke. Så vi forteller dem det, blir frustrerte ovenfor venninnene våres, som forstår akkurat hvordan det er, for deres gubber er også sånn, og så høster vi fruktene når de har lært at disse tingene er viktige for oss.

Forelskede menn strekker seg langt, sannsynligvis lenger enn det vi noengang gjør, og det fortjener de kred for. Vi må bare gi dem muligheten til å forstå det vi vil at de skal forstå :)

Gratulerer med ettårsdagen :)

• Liker 5
Skrevet

Det føles alltid kjipt dagen etter en krangel. På samme måte som man blir bakfull når man har vært på fylla. Det viktigste er at dere ble venner igjen. Neste år sier du til ham at du vil ha blomster. Året etter det igen, husker han det kanskje av seg selv.

Vi kan ikke forvente at menn skal tenke sånn som vi gjør. Vi må fortelle dem det, og så skjønner de det etterhvert. Vi kan ikke anklage dem for å ikke skjønne de tingene, de forstår det faktisk ikke. Så vi forteller dem det, blir frustrerte ovenfor venninnene våres, som forstår akkurat hvordan det er, for deres gubber er også sånn, og så høster vi fruktene når de har lært at disse tingene er viktige for oss.

Forelskede menn strekker seg langt, sannsynligvis lenger enn det vi noengang gjør, og det fortjener de kred for. Vi må bare gi dem muligheten til å forstå det vi vil at de skal forstå :)

Gratulerer med ettårsdagen :)

Tusen takk! :)

Skrevet

Hva var det han ikke gjorde som du ønsket at han skulle gjøre? Var det "hinting" eller var du tydelig på hva du forventet? Jeg tror parter i et parforhold kan ha svært ulike holdninger og meninger til slike feiringer. Han var jo veldig glad for det du hadde stelt i stand, han takket for det og har bedt om unnskyldning for at han ikke var oppmerksom på den måten du ønsket han skulle være. Hva mer kan han nå gjøre?

Bli ferdig med dette, og neste gang forteller du han helt tydelig hva du forventer. Kanskje han husker det.

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke bli skuffet over at han ikke skjønte at du ville at han skulle ta med blomster til deg? Menn flest skjønner ikke sånt. Vil du ha blomster til en spesiell dag så må du gi ham beskjed om det, eller så får du kjøpe blomster selv.

Hilsen *gift i over ti år*

• Liker 4
Skrevet

Vet du, Ts, jeg skjønner deg godt. Jeg fikk litt av den samme nedturen på vår ett års-dag.

Menn blir ofte forsvart med at de ikke tar hint, osv, men hvem drikker champagne i joggebukse? Av respekt for deg og markeringen deres synes jeg det hadde vært ren høflighet og tatt seg en dusj FØR middagen, kledd seg pent også satt seg til bords. Så kunne han tatt en skål underveis i hovedretten og takket deg for en flott innsats samtidig som han gratulerte med dagen.

Var det slik at skuffelsen over manglende blomster bare ble forsterket av at han la opp til en helt vanlig mandag etter middagen? Hadde du følt deg litt bedre om han gjorde disse tingene jeg foreslo at han burde ha gjort?

Hvis det har seg slik at dere har hatt tøffe tak i løpet av året deres sammen, så tenker jeg at du kanskje lette etter tegn på om han var mer avvisende enn vanlig. Ser for meg at du nærmest holdt pusten i påvente av å få en bekreftelse på at dere trygt kunne møte et nytt år sammen, men DET blir bare spekulasjoner. Dette er i så fall ting som er nødvendig å kommunisere om - uten bebreidelser.

Jeg vil gi deg en klem, si at jeg forstår, også håper jeg dagen din blir bedre etterhvert.

Skrevet

1. Menn blir ofte forsvart med at de ikke tar hint, osv, men

2. hvem drikker champagne i joggebukse?

1. Fordi de ikke forstår hint. Det er som et annet språk. De forstår det faktisk ikke. Har man derimot funnet seg en mann som er lydhør og villig til å lære, så tar man vare på ham for alt det er verdt. Og fortsetter å forklare. Du finner ingen mann som tenker som en kvinne.

2. Menn.

• Liker 1
Skrevet

1. Fordi de ikke forstår hint. Det er som et annet språk. De forstår det faktisk ikke. Har man derimot funnet seg en mann som er lydhør og villig til å lære, så tar man vare på ham for alt det er verdt. Og fortsetter å forklare. Du finner ingen mann som tenker som en kvinne.

2. Menn.

2. Og noen damer :P

Skrevet

Jeg antar at han trodde at den spesielle feiringen var middagen ;) Og han spurte deg iallefall hvilken film du ville se, ikke dårlig bare det. Når jeg og kjæresten har feiret årsdager o.l har vi enten gått ut og spist/ en av oss har lagd mat, og så har vi sett en film sammen. Å få han ril å sette av kvelden for å være med meg istedenfor å f.eks game er mer enn nok for min del :)

Hva forventet du egentlig at han skulle gjort etter middag? Selv har jeg fått blomster to ganger i løpet av 2 år og 3 måneder, og aldri på spesiell dager men som en overraskelse

Skrevet

Jeg antar at han trodde at den spesielle feiringen var middagen ;) Og han spurte deg iallefall hvilken film du ville se, ikke dårlig bare det. Når jeg og kjæresten har feiret årsdager o.l har vi enten gått ut og spist/ en av oss har lagd mat, og så har vi sett en film sammen. Å få han ril å sette av kvelden for å være med meg istedenfor å f.eks game er mer enn nok for min del :)

Hva forventet du egentlig at han skulle gjort etter middag? Selv har jeg fått blomster to ganger i løpet av 2 år og 3 måneder, og aldri på spesiell dager men som en overraskelse

Da har du ikke høye forventninger til en mann. Fatter ikke at folk gidder å involvere seg med mennesker som bruker dagene på å game. Latterlig.

Ja, ts du er en dramaqueen. Dere ble jo ferdige med dette i går. Neste gang sier du hva du forventer av han, etterhvert husker han forhåpentligvis litt selv.

Anonym poster: 5b65ab802888ad06f9e8a28cbb0cb923

Skrevet

TS, les innleggene til Up! Meget klokt skrevet, Up!.

Jeg har vært gift i mange år, og før det; samboer. Jeg har verdens beste og mest omtenksomme mann (synes jeg, da..). Men når det kommer til markeringer av spesielle dager, ja der får han nok ikke noen førstepremie. Han påstår at de fleste menn ikke helt har samme oppfatning og interesse av dette som vi damer (de fleste av oss). Det er sikkert en grunn til at det stort sett er vår "oppgave" å huske dagen da vi først møttes, bryllupsdag, bursdager o.s.v ;-)

Din kjæreste viste at han satte stor pris på innsatsen din for å markere dagen. Vær glad for det! Og vil du ha blomster og/eller gjøre noe spesielt på dagen, si ifra til ham på forhånd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke husker hva vi gjorde på ettårs dagen vår. Vi har det veldig fint sammen, og jeg føler ikke at jeg trenger et manifest for å få det bekreftet.

Har skjønt at flere trenger slikt på spesielle dager, men slik jeg leser det så gjorde TS kjæreste så godt han kunne og trodde det var middagen som var greia.

Ikke alle forstår dette med blomster, og den kan være sår for noen. Men at man begynner å gråte av skuffelse så lenge forholdet er bra ellers skjønner jeg ikke et plukk av.

Skrevet

Synes du er litt dramaqueen ja. Vi feirer aldri årsdag for forholdet, ser ikke helt poenget med å feire at vi fortsatt er sammen.

Anonym poster: 6c063fadc14638a6dceb17cc29880147

Skrevet

Da har du ikke høye forventninger til en mann. Fatter ikke at folk gidder å involvere seg med mennesker som bruker dagene på å game. Latterlig.

Anonym poster: 5b65ab802888ad06f9e8a28cbb0cb923

Nåja, jeg vil si forventingene mine er ganske høye egentlig. Jeg forventer for eksempel en mann som aldri i sitt liv kunne vært utro mot meg, støtter meg uansett hva, og er omtenksom for å nevne noen "krav".

Bruker dagene på å game? Han er allerede ferdig utdannet, jobber 100 %, og har flere andre fritidsinteresser uten at jeg skal legge ut alt om han her. Så nei, han bruker ikke dagene på å game, men sitter gjerne noen timer om kvelden. Hva bruker du kveldene dine på egentlig? Hadde vært samme om han brukte kvelden med meg istedenfor å gjøre hva han nå egentlig hadde tenkt å gjøre. Enten det er å game, mekke bil, spille et instrument, eller hva som helst annet.

Skrevet

Har aldri forventet at gubben skal huske en dato jeg ikke husker selv en gang... Vi ble sammen i mai/juni 1999, tror jeg. Vi feirer bursdager og bryllupsdag, det holder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...